Verschil in haze tussen waterbasis en oliebasis?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

    Verschil in haze tussen waterbasis en oliebasis?

    Snelle situatie schets. Ik wil gebruik maken van haze voor lichteffecten beter te laten uitkomen. Meestal bruiloften.

    De zaaleigenaars worden gek als ze rook zien, dus ik ben op zoek naar een hazer die "onzichtbare" haze kan maken.

    Ik had zelf eerst een Jem Technohaze, met Jem pro haze vloeistof, maar deze was toch net iets te dik / zichtbaar.

    Nadien een Antari HZ-350 met deze vloeistof gebruikt, daar zag je de haze niet uitkomen (was er wel) maar ik kreeg de zaal er niet mee vol.

    Na wat lezen bestaat er dus blijkbaar oliebasis en waterbasis vloeistof en bijhorende machines elk met hun voor en nadelen. De Jem was stil genoeg, maar haze te dik. De Antari was te luidruchtig (compressor) en heel dunne haze en niet sterk genoeg om de zaal vol te krijgen.

    Is er nu eigenlijk een verschil in effect bij oliebasis of waterbasis?

    Gewoon voor de gekkigheid meteen een vraag wie ooit de Chauvet hurricane 2D (waterbasis toestel) naast de HQ power VDP600dmx heeft kunnen testen. Toestelletjes lijken uiterlijk heeel verdacht sterk op elkaar (ook specificaties), alleen gebruiken ze niet dezelfde vloeistof. Chauvet -> waterbasis, HQ niet vermeld, mogelijk oliebasis?
    ah zo dan
  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

    #2
    Er is inderdaad een heel groot verschil in nevel tussen een watergebaseerde en een olie gebaseerde machine(cracker). De VDP600DMX is echter ook een machine met vloeistof op basis van water.

    De nevel van een goede op olie gebaseerde machine (cracker) is veel fijner en praktisch onzichtbaar. Enkel wanneer er licht op valt wordt deze heel goed zichtbaar. Maar opgelet een goede hazer/cracker zit in een totaal andere prijsklasse dan de hazers die u aanhaalt!

    Comment

    • geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

      #3
      De MDG Atmosphere voldoet aan uw omschrijving, kun je naast eten zetten zonder "verkeerde neerslag". En is superdun. Misschien kun je er 1 tweedehands op de kop tikken. Prijzen liggen dacht ik rond de 3000 euro voor een nieuwe.

      Output van beide machines is erg laag voor een grote zaal en de levensduur is (vaak) laag. (Chauveet en HQ)
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

      Comment

      • Stefke
        • Sep 2003
        • 259

        #4
        Bedankt voor de reacties. Die MDG lijkt me wel wat overkill voor een bruiloftje

        Ik heb ook een antari HZ500 in werking gezien, die is krachtig genoeg om snel de boel vol te zetten, maar ik vond de haze nog net niet fijn genoeg. Ik vermoed dat er in de gebruikte vloeistof nog variatie mogelijk is?

        Iemand voorstellen ivm vloeistof om nog fijnere nevel te krijgen?
        ah zo dan

        Comment

        • daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

          #5
          als je een goede betaalbare hazer zoekt kun je eens kijken naar een look unique, deze is erg krachtig en stil en op waterbasis
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

          Comment

          Working...