MA onPC Node heeft geen power input? :S

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wpeeters
    • Feb 2015
    • 1

MA onPC Node heeft geen power input? :S

Heyhoi,

Ik heb een dag of 2 terug een MA onPC 2Port Node gekocht, ik gebruik 'm amper, maar het leek ons leuk om mensen die nieuw zijn in de lichttechniek te laten proberen op de node, en even kijken hoe MA onPC precies werkt. Vandaag kwam die Node dus binnen, en wat blijkt; er zit helemaal geen power input op... Het ziet er uit als een vrij normale node. Het is een inbouw model, daar hebben we specifiek voor gekozen omdat we 'm dan vast kunnen zetten.

Ik heb dus wel gewoon de ethernet aansluiting voor link aan een PC, maar ik kan nergens stroom op aansluiten? We hebben 'm deskundig uit elkaar gedraaid en wat foto's gemaakt;

[spoiler]

[/spoiler]

Hoe is dit nou mogelijk? Is deze node überhaupt te gebruiken? Wat moet ik hier nou mee...

Thanks,

Wesley
  • mvdmeulen
    • Aug 2007
    • 137

Hoi Wesley,
    Deze node word normaliter ingebouwd in een vaste installatie en word dan doormiddel van "power over Ethernet" gevoed
    Hier zijn special netwerkswitches voor in de handel, met zo'n switch kun je de node dan gewoon gebruiken
    Met vriendelijke groet,
    Mark van der Meulen

Comment

• CoenCo
      • Feb 2005
      • 230

In plaats van dat ding openschroeven, had je natuurlijk ook eerst de handleiding kunnen lezen.....
      PoE is de term die je daarin op moet zoeken, en die staat waarschijnlijk ook gewoon op de behuizing.
      Voeding komt dus via de ethernetkabel, vanaf een speciale switch of PoE injector.

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by CoenCo
        In plaats van dat ding openschroeven, had je natuurlijk ook eerst de handleiding kunnen lezen.....
        PoE is de term die je daarin op moet zoeken, en die staat waarschijnlijk ook gewoon op de behuizing.
        Voeding komt dus via de ethernetkabel, vanaf een speciale switch of PoE injector.
        Die PoE, moet ook weer van de ethernetkabel afgehaald worden in de module. Het is dus een kwestie van eventueel een docu en dan moet voor een techneut ook wel een lokale voeding te bouwen zijn, als dat handiger is. Voor remote toestanden, is voeding over de ethernetkabel natuurlijk het handigst.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Niks te solderen, Er bestaan eenvoudige poe adapters en die leveren idd 5v

Comment

• Carl
            • Nov 2000
            • 907

Ehrmmmm, een PoE Injector levert 52 Volt, geen 5!!
            Misschien niet belangrijk voor dit verhaal, maar kan best gekke dingetjes opleveren als je gaat solderen......
            Gewoon domweg patchkabels aansluiten, kan niet misgaan, PoE onderhandelt zelf over de pinnen en het juiste vermogen.
            Als het ding idd PoE gevoed is, en daar lijkt het wel op, kun je het beste een PoE injector kopen, kost ergens vanaf € 20,00, o.a. Conrad heeft ze.
            Een gewone 15,4Watt is genoeg, het ding gebruikt maar 2Watt.

Comment

Working...