Is dit je eerste bezoek aan het J&H Licht en Geluid forum? Neem dan de veelgestelde vragen (FAQ) even door. Om berichten te kunnen plaatsen, dien je je eenmalig te registreren.
hallo ik heb een vraagje,, ik hoop dat iemand er antwoord op weet.
ik heb 2 movingheads (minimax 250 van showtec)
deze 2 heb ik verbonden met de dmx.
ik heb ook zo'n dmx controller met van die schuifjes, de dmx gaat van de uitgang naar movinghead '1 IN' van die movinghead (OUT) naar de 2e lamp 'IN' wat naar mijn mening goed aangesloten is, maar dan hetvolgende:
bij schuifje 1 gaat de ene lamp de pan draaien en bij de andere de tilt,, en bij schuifje 2 is dat net andersom.. wat zou dit kunnen zijn, en wat kan ik er aan doen?
ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vraag.
alvast bedankt gr. martijn
Je addressen staan anders...
En volgens mijn idee heb je moving head 1 adres 1 gegeven en movinghead 2 adres 2...
je moet je adres ophogen met het aantal dmx kanalen deze lamp nodig heeft.
vb: moving head heeft 16 kanalen dus dan is moving head 1 adres 1 en moving head 2 adres 17
minime
ben je al voorzien van scans?
ik heb eventueel wel iets waar je mee kunt experimenteren en mee kunt spelen.
bij interesse , moet je maar ff contact met me opnemen
minime
ben je al voorzien van scans?
ik heb eventueel wel iets waar je mee kunt experimenteren en mee kunt spelen.
bij interesse , moet je maar ff contact met me opnemen
Euh, heb je al naar de datum gekeken? Het is 8 jaar geleden
Je addressen staan anders...
En volgens mijn idee heb je moving head 1 adres 1 gegeven en movinghead 2 adres 2...
Ik denk niet dat dit het probleem is, want dan zouden pan en tilt 1 kanaal ten opzichte van elkaar VERSCHOVEN zijn. Bij hem zijn ze OMGEDRAAID.
Waarschijnlijk zit bij een head de pan-servo op de tilt-driver, en de tilt-servo op de pan-driver.
Groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
Ik denk niet dat dit het probleem is, want dan zouden pan en tilt 1 kanaal ten opzichte van elkaar VERSCHOVEN zijn. Bij hem zijn ze OMGEDRAAID.
Waarschijnlijk zit bij een head de pan-servo op de tilt-driver, en de tilt-servo op de pan-driver.
Groet, Rob.
Of zoals gezegd gewoon een 2e modus waarop 1 van de 2 lampen staat. Het is dan gewoon een instelling die de pan en tilt kanalen met elkaar verwisseld (soms verwisseld er nog meer).
Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX. Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.
Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!
Of zoals gezegd gewoon een 2e modus waarop 1 van de 2 lampen staat. Het is dan gewoon een instelling die de pan en tilt kanalen met elkaar verwisseld (soms verwisseld er nog meer).
Zou inderdaad kunnen. Volgens de manual (pagina 12/13) heeft deze spot inderdaad een menu-item om pan en tilt om te draaien.
*BLIND*
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
hallo ik heb een klein vraagje ik heb een kleine middelmatige installatie
en wil daar ook wat licht bij kopen het gaat over zalen rond de twee honderd man . ik weet niet wat ik nu moet pakken scanners of movingheads ik heb al een movinghead op het oog : adj x move led plus
ik zou graag willen weten wat jullie er van denken.
djskype matti
Comment