blauw scherm uitlichten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stevendepeven
    • Sep 2005
    • 1

Beste mensen,

ik heb eigenlijk een simpele vraag denk ik maar ik krijg het zo 1, 2, 3, niet gevonden dus......

kan je inderdaad beter een green screen gebruiken als je naakte mensen filmt vanwege de huiskleur als je dat via de computer wilt bewerken schijnen er blauwe pixels in te zitten en dat je daarom dus beter een green screen kan gebruiken.

Comment

• Daan de Boer
      • Aug 2005
      • 4

Het hangt ervan af of je op film of video draait en wie de afwerking gaat doen. Ik heb de laatste tijd eigenlijk alleen maar green gedaan. Vind dat prettiger dan blauw maar misschien is dat gevoelsmatig. Ik licht het wel altijd uit met greenscreen buizen van Kinoflow. Niet echt goedkoop om te huren maar het werkt veel beter en scheelt nogal in hitte. Je acteurs zelf licht je uit met gewoon kunstlicht en daarmee blaas je de eventuele spill van het groen weg. Kan je wel wat foto's mailen waarop je kunt zien hoe het licht stond bij Pluk vd petteflet of Ibbeltje.
      Hoe ruim is je totaalste shot?

groetjes

Comment

• BS
        • Feb 2005
        • 24

Beste Twan,

Een goed resultaat krijg je door de blue screen en degene ervoor apart uit te lichten. Speel met de invalshoeken van het licht voor de persoon voor het scherm om de schaduwen weg te krijgen. Niet te hoog, geeft veel schaduwen in het gezicht.

Het scherm kan je goed egaal uitlichten met horizons, deze hebben een asymetrische reflector waardoor ze als je ze boven (en/of onder) het scherm hangt toch het licht egaal verspreiden. Drie boven en drie onder het scherm allemaal van 500 watt geven al een goed resultaat. Leverancier: www.controllux.nl

Als je tegenlicht (licht van achter)gebruikt om de persoon voor het scherm uit te lichten krijg je diepte. Geeft een echter en resultaat.

succes

Comment

Working...