gezocht: cursus / opleiding licht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

gezocht: cursus / opleiding licht

Ben al enige tijd opzoek naar een geschikte opleiding/curcus licht techniek en ontwerp. Ik ben van plan richting licht architectuur te gaan maar helaas bestaan er in nederland alleen theatertechniek opleidingen als volledige opleiding, heeft iemand nog suggesties???

mvg
    ERiC

• -Niels-
    • Apr 2001
    • 135

staan hier op het forum genoeg dingen over...
    kan het adres me niet herinneren, maar iemand heeft een site gemaakt met overzicht over de gangbare opleidingen...

misschien kan je het vinden met de zoekmachine?

groeten

Bij ons in de polder hebben ze het allemaal...
    <font color=red>Nightlife Event Management & Entertainment</font id=red>

Comment

• admin
      Administrator
      • Aug 2000
      • 1009

Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

Techniek is geen doel, het is een middel. Het doel is sound, het doel is sfeer.

Met vriendelijke groeten,
      Administrator J&H Prof Licht en Geluid.
      Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

Comment

• Kav
        • Oct 2002
        • 80

Als ik jou was zou ik een aantal IAB (of soortgelijk, alleen weet ik die zo 1-2-3 niet) cursussen volgen. En daarna gewoon proberen om aan een baan/stage te komen bij een bedrijf, in de praktijk leer je toch het meest.

Aan MBO theatertechnische opleidingen heb je in het algemeen toch niets, is mijn ervaring. HBO weer wel. De HKA heeft soms wel workshops e.d. Hou ook zichtlijnen.nl in de gaten, hier wordt heel wat op aangekondigd, daarnaast organiseert de VPT ook geregeld seminars en workshops, waar je wat aan kunt hebben.

F*ck with Me and You'll Dance in the Dark.
        If it ain't broke, fix it 'till it is!

Comment

• Merijndj
          • Mar 2001
          • 660

Wat erg veel kan helpen als je ervaring wil opdoen is gewoon (gratis of tegen kleine vergoeding) meedraaien, dit doe ik wel eens bij bedrijven en schouwburgen, de ervaring is (bijna) altijd mooi meegenomen en in schouwburgen kan je de voorstelling eigenlijk altijd direct mooi meepakken (gratis natuurlijk)!!!!

groet,

groet,

MerijnDJ

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5430

citaat:
            ........als je ervaring wil opdoen is gewoon (gratis of tegen kleine vergoeding) meedraaien, dit doe ik wel eens bij bedrijven en schouwburgen .......
            Top Merijn,
            die mentaliteit is steeds zeldzamer aan het worden, en teveel mensen hebben niet in de gaten dat investeren in eerste instantie tijd / geld kost, maar zich daarna vrijwel zeker goed weet terug te verdienen!
            De onervaren blaaskaken - (padonnez le mot) die meteen goed betaald willen worden voor iets wat ze eigenlijk nog niet weten hebben het zicht op de realiteit en beetje verloren... en merken dat op termijn vanzelf wel.

grooot groets

rinus

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

Hallo daar,

ik sluit me volledig bij de laatsten aan, ik draai nu al enkele jaren mee ls volgspotter bij Chasse en doe verder veel dingen voor theatergroepen, en merk dat deze ervaring zwaar meetelt als je bij bedrijven aan de slag wil.

misschien een kwestie van een lange adem, maar zeer zeker de moeite waard voor de volhouder.

Ik denk dat een opleiding misschien wel minder zwaar weegt dan dat je aan kunt tonen in stresssituaties kunt functioneren (iets wat regelmatig bij theatergroepen, met wat oudere spullen, voorkomt).
              Kijk dus eens rond in je woonplaats of je niet bij kunt springen bij zulke groepen

Ralph

Comment

• NiTRO
                • Sep 2002
                • 677

Heb zelf al een half jaar stage gelopen in theater de Maaspoort in Venlo, erg leuke producties gedaan! Maar dat van een lokaal theater op zoeken word erg moeilijk, de mensen hier in de theater willen dus echt GEEN buitenstaanders op de vloer, erg arrogante lui hier, denken dat ze zelf alles weten en willen dat niet delen met andere!

Ik heb zelf ook al vrij veel amateur stukken gedaan (licht voornamelijk) maar ik wil eindelijk eens echt verder!

alvast bedankt voor alle reacties,
                mvg
                Eric

Comment

• Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

Zichtlijnen nieuwsbrief 40:

Op maandag 4 november organiseert de Vereniging voor Podiumtechnologie (VPT) een presentatie en workshop met als onderwerp het lichtontwerpen met gobo's.
                  De dag komt tot stand in samenwerking met de Opleiding Theatertechniek van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK) en Roscolab Ltd., fabrikant in onder meer kleurenfilters en gobo's. De presentatie laat zien hoe ontwerpers op een nieuwe manier, vormen, structuur en schaduwlicht maken. Door het werken met een alledaagse ellipsoidal reflector schijnwerper demonstreert workshopleider Joshua Allemany hoe gobo's kunnen worden gebruikt om effecten te creëren zoals vuur, regen en weerspiegeling van water.

Misschien interessant voor je.

Robert

Maar ik heb turbosound!! Nou ja....... een T-shirt ervan!! En een webzijde!!!!

Comment

• NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

Super!! Zal zo een even kijken op de zichtlijnen site!

thnx
                    ERC

Comment

• William
                      • Oct 2002
                      • 233

ik werk nu ook hiero in een plaatselijke disotheek. Meestal voor noppes maar af en toe krijg ik een vrijwilligers vergoeding.. das wel mooi meegenomen maar ik doe het echt niet voor het geld.. kijk maar es op www.club22.nu daaro werk ik

V*L...........punt

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

wat een zooitje daar....

Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• NiTRO
                          • Sep 2002
                          • 677

Erg leuk dat je daar voor noppes werkt, maar da's niet echt mijn doel, dat standaard bijbeunen is leuk, maar het word nu toch wel eens tijd voor het echte werk en daar zul je toch dan iets voor moeten doen.

mvg ERC

Comment

• Merijndj
                            • Mar 2001
                            • 660

citaat:

Heb zelf al een half jaar stage gelopen in theater de Maaspoort in Venlo, erg leuke producties gedaan! Maar dat van een lokaal theater op zoeken word erg moeilijk, de mensen hier in de theater willen dus echt GEEN buitenstaanders op de vloer, erg arrogante lui hier, denken dat ze zelf alles weten en willen dat niet delen met andere!

Hebben jullie geen amatheur theater??? Die zoeken volgens mij altijd mensen!!!

groet,

MerijnDJ

Comment

• NiTRO
                              • Sep 2002
                              • 677

Amateur theater doe ik idd al en ben daar ook verder aan het zoeken in Maastricht en omgeving omdat, zoals ik al zei, ik hier van alle kanten tegen gewerkt word en dat probleem heb ik vaker gehoord bij collega's.

Maar wij zoeken gewoon nog even door!

bedankt,
                              Eric

Comment

Working...