Droogijs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Goed, de eerste 'testen' zijn uitgevoerd.

1 Foamen 'koelbox' met een fan en een flens.
    Een waterkoker ( kookt water in 4 minuten, 1.5 liter)
    Een Jerrycan met water ernaast.
    Mooi op een plankje met wieletjes gezet.

Ik zat te denken hoe ik het water kan verwarmen en bij kan vullen.
    Een verwarmings element in bouwen leek mij gezien de veiligheids oogpunten geen goed idee.
    Wel moet het water constant gevult en het koude water afgetapt worden.
    Nu ben ik aan het experimenteren en tot nu toe gaat dit perfect en geruisloos!!!

Ik houdt jullie op de hoogte!

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• chippie
      • Jul 2006
      • 528

Salsa wat wij gebruikte was een grote frituurketel. Natuurlijk een nieuwe want water en olie gaat niet samen. Verwarmingselement is ook geschikt voor water en je blijft het maar opwarmen tot 95% Werkte altijd perfect.
      Nu gebruiken we een pea souper met twee verwarmingselementen, is een beetje aangepast zodat hij wel warm blijft.
      Het droogijs maken we ook zelf met een houten box waarin we het gas laten expanderen. Je krijgt dan blokken van 1kg droogijs probleem is dat deze laatste , de box dus, dat die veel geld kost. Maar het is gemakkelijk in gebruik. Flesje eraan en huppa.
      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by salsa
        Goed, de eerste 'testen' zijn uitgevoerd.

1 Foamen 'koelbox' met een fan en een flens.
        Een waterkoker ( kookt water in 4 minuten, 1.5 liter)
        Een Jerrycan met water ernaast.
        Mooi op een plankje met wieletjes gezet.

Ik zat te denken hoe ik het water kan verwarmen en bij kan vullen.
        Een verwarmings element in bouwen leek mij gezien de veiligheids oogpunten geen goed idee.
        Wel moet het water constant gevult en het koude water afgetapt worden.
        Nu ben ik aan het experimenteren en tot nu toe gaat dit perfect en geruisloos!!!

Ik houdt jullie op de hoogte!

Dave
        gewoon een dom dompelaartje erin monteren...
        koelbox van 25 liter water, dompelaartje van 2000 wat erboven hangen met een alu-constructie, gat in het deksel ter grootte van een bierviltje, slang met dezelfde diameter eraan, en voor nog geen 100 euri ben je klaar.

Je zou er een flightcase omheen kunnen bouwen, op wieltjes. Maar das dan wel weer drie antilliaanse jaren werk...

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Waarom water vervangen?
          Je verbruikt in zo'n machine een te verwaarlozen beetje water....Je water gebruik je alleen als warmwaterbad om de CO2 snel op te warmen.
          Je blijft net onder het kookpunt, dus de je enige verliez is een beetje waterdamp...
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Originally posted by MacGyverSounds
            Je zou er een flightcase omheen kunnen bouwen, op wieltjes. Maar das dan wel weer drie antilliaanse jaren werk...

Hahahahahahahahahahahaha!!

Ook ervaring??

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Danny Middelburg
              • May 2007
              • 17

Ik zou anders eens bij AED Rent uit capelle informeren misschien hebben die zoiets nog staan....
              Mag het donker uit?

Comment

• marciano
                • Feb 2006
                • 164

bij AED is huren geen optie hij moet werken aan andere kant van die plas.

Of kost je hoop vervoerskosten of een gigiantische slang om de rook/haze/droogijs (en gigiantische fan om die afstand te overbruggen) daar te krijgen

Salsa heb je foto;s van je project. Ben wel benieuwd.
                Last edited by marciano; 23-06-09, 07:44.

Comment

Working...