Jands Event 408

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Jands Event 408

Vraagje's:

Hoe kan ik bijv. een colorloop op m'n washjes proggen? (loop met shutters lukt wel maar loop met kleuren niet, dit lukt met de spotjes wel) ik gebruik movitech's

Hoe kan op mijn 2e bank presets zetten? En is het mogelijk om daar bijv. ook chases onder te zetten?

Is het ook mogelijk om onder de pattern knoppen een colorchase te zetten?

Ik hoop dat jullie me met deze (lijkt mij simpele) vraagjes kunnen helpen.

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • LJ Nico
    • Aug 2002
    • 31

Welke washen gebruikt je
    Ik hoop toch iets beter dan je spotjes ( maar dat is niet moeilijk)

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

citaat:
      Vraagje's:
      Hoe kan ik bijv. een colorloop op m'n washjes proggen? (loop met shutters lukt wel maar loop met kleuren niet, dit lukt met de spotjes wel) ik gebruik movitech's

Zorg dat je bij het programeren van de chase-steps de goede IFCB (intensity - Focus - Color - Beam) aanmerkt om wel of niet mee te doen. En zoals ik je eerder al heb laten zien werkt het verder hetzelfde als bijvoorbeeld een par-chase programeren.

Hoe kan op mijn 2e bank presets zetten? En is het mogelijk om daar bijv. ook chases onder te zetten?
      Ook dit heb ik je eerder al eens verteld je gaat naar assign-memory en ipv. dat je een materfader aangeeft om de chase onder te zettn toets je op de flashbutton van de presetfader van (in dit geval de 2e bank) om je chase onder te plaatsen. (let wel op in welke mode je werkt widemode of niet single/double-preset)

Is het ook mogelijk om onder de pattern knoppen een colorchase te zetten? Nee dit is normaliter niet mogelijk, wel als je zelf een shape zou schrijven die je dan toekent aan je effecten pallet. Maar kan jou dit niet echt aanraden.

Ik hoop dat jullie me met deze (lijkt mij simpele) vraagjes kunnen helpen.
      Hoe simpel kan het zijn als je ze zelf moet vragen, kan je nog steeds maar 1 ding adviseren

R.T.F.M.

SuCCeS

Showtechniek

Comment

• Rudy Vorstenbosch
        • Jun 2001
        • 1429

citaat:
        Welke washen gebruikt je
        Ik hoop toch iets beter dan je spotjes ( maar dat is niet moeilijk)
        Beste Nico,

Waarvoor is het van belang wat voor wash-lights hij gebruikt?
        "Ik hoop toch iets beter dan je spotjes ( maar dat is niet moeilijk)"
        En hiermee bedoel je waarschijnlijk iets negatiefs met betrekking tot de Movitec's!?

Zo ja, motivatie graag.....

Showtechniek

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

citaat: Hoe kan op mijn 2e bank presets zetten? En is het mogelijk om daar bijv. ook chases onder te zetten?
          Ook dit heb ik je eerder al eens verteld je gaat naar assign-memory en ipv. dat je een materfader aangeeft om de chase onder te zettn toets je op de flashbutton van de presetfader van (in dit geval de 2e bank) om je chase onder te plaatsen. (let wel op in welke mode je werkt widemode of niet single/double-preset)
          Hier was ik al uit Rudy, maar (misschien dat ik het fout heb beschreven) ik bedoel eigenlijk meer het idee van een standje maken Bijv. alle rode parren en een totaaltje onder 1fader. Zoals je beschrijft kan het natuurlijk ook, maar het moet volgens mij veel sneller kunnen (niet zo omslachtig), gewoon faders open die je nodig hebt en dan op een flash button drukken. (dus niet eerst een memorie maken en dan via de assign knop hem aan een button toewijzen).
          Dit zou nl. makkelijker en sneller kunnen werken in sommige gevallen.
          Dat bedoelde ik eigelijk te vragen.

En Rudy wat betreft de color loop: ik heb al vanalles geprobeerd en bij de Spotjes (bijv. een wissel tussen blauw en geel) lukt perfect (zoals je het me toen hebt uitgelegd) maar met de washes (dus 3"kleur"kanalen) lukt het me niet (ik bedoel dus dat zowel washes als spotjes tegijk op blauw en/of geel springen).

Verder naar Nico: Ik snap je zin eigenlijk helemaal niet.
          Ik heb nog geen problemen met movitech gehad (en div. collega's die het gebruiken ook niet). Dus ik snap het doel van je uitdrukking niet. Maar laat maar zitten, anders krijgen we weer de discussie movitech/matin/highend, enz.

Comment

• WTT
            • Feb 2002
            • 158

citaat: En Rudy wat betreft de color loop: ik heb al vanalles geprobeerd en bij de Spotjes (bijv. een wissel tussen blauw en geel) lukt perfect (zoals je het me toen hebt uitgelegd) maar met de washes (dus 3"kleur"kanalen) lukt het me niet (ik bedoel dus dat zowel washes als spotjes tegijk op blauw en/of geel springen).
            Let je wel op dat je alleen je WL250's selecteer voor je chase en niet ook de sl250's event408 heeft op de B-bank 12 asign masters extra de laatste 12 (37-48 geloof ik tafel op de wide mode. Let wel op deze 12 asign masters lopen niet mee met files paginas en dergelijk dus kan je ze mooi gebruiken voor "dimmer info" en andere vaak gebruikte standen zoals front licht, rook ect ect

WTT rentals
            WTT rentals

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

dat snap ik Martijn, dat je alleen de spotjes of washes moet selecteren, maar met de washes wil het nog niet echt lukken.
              Wat zou ik fout kunnen doen?
              (ik wil dus de CMY gebruiken en niet het color/effecten wiel)

Comment

• WTT
                • Feb 2002
                • 158

ehm ok ff vanaf het beging willem

maak eerst is wat kleuren met de wielen aan in de programmer vervolgens maak je daar een chase van. ehm je draait wel de 5.0.9 software ???

En let ook ff op dat je de kleuren niet maskt of heet dat wel maskt whatever alleen een kleuren loop in je chase menu ziet er zo uit
                onder mask --c- of precies contra fl-b (fixture, position color beam ). ik zeg dit ff uit mijn hoofd

Sterkte voor meer vraagen meel me ff is wel zo makkelijk

WTT rentals
                WTT rentals

Comment

• Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

ik zal dir ff uitprinten en het morgen even proberen.
                  Zonder tafel voor m'n neus weet ik het zo helemaal nog niet.
                  Ik heb de tafel nog niet zo lang. De meeste dingen lukken wel, alleen dit is eigenlijk het enige wat niet echt wil lukken.

Je hoort wel of het gelukt is of niet,

Comment

Working...