Botex DC4 op muziek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • embie
    • Mar 2002
    • 83

Botex DC4 op muziek

Zoals we allen weten, kun je een botex dc 4 lichtsturing op muziek laten lopen via de ingebouwde microfoon.
    Maar dit is niet altijd even mooi.

Achter op dat toestel staat een RCA (cinch) input, zodat de dc4 echt op muziek, zonder micro kan werken (net als JB Systems LM 400).

Nu het probleem:
    Heb nu zo'n 4 van dergelijke toestellen gekocht, maar geen enkel reageert op de muziek via die ingang? is er een bepaalde handeling eerst nodig om dit te activeren ofzo ?

groeten

• wouter82
    • Sep 2002
    • 60

Er is een bepaalde toetsencombinatie die het mogelijk maakt ja. Die staat gewoon in de gebruiksaanwijzing (die ik niet heb) dus als je daar even zoekt weet je het zo. Bij mij werkt het in ieder geval perfect.

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

staat als het goed is gewoon achter op het apparaat. Bij de DC12dmx die ik hier heb wel (ligt alleen in de opslag nu) volgens mij is de combinatie program en standby, maar dat weet ik niet zeker.

Zodra ik tijd heb zal ik hem even uit zijn kistje halen en kijken wat er achter opn staat. Maar ik denk dat op internet ook wel ergens een handleiding is te vinden.

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• eXact
        • May 2002
        • 76

Zet je botex aan en druk op Prog Select, schakel hem uit en weer aan druk dan direct op Mode Select. Je kunt hem dan omzetten van I naar E.

I = Internal MIC
        E = Audio line input

Barman mag ik overgeven Hi Ha Hoo!

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

ik wist dat het daar ergens zat

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• dave.beeckmans
            • Feb 2003
            • 11

Tot zover ben ik mee...

Heb nu volgend probleem : ik gebruik de 'external' micro, zet de audioschuif helemaal open, alsook de schuiven van alle kanalen en de master dimmer schuif + ik heb een audioverbinding tussen de mengtafel en de botex. So far so good zou je denken, want mijn LM400 van JB werkt perfect zo.
            Bij mijn botex echter willen de spots niet op volle kracht branden in de 'sound' mode, ze gaan wel aan en uit maar heel zwak. Aan het uitgangssignaal van de menger kan het niet liggen (master out 2 van een ecler 40 of 70v) én mijn lm400 doet het wel.

Komt er dus op neer dat ik in het donker sta (misschien wel een goed plan !?) wanneer sound geselecteerd... ik moet em steeds in programm zetten wil ik mijn lampen voluit kunnen laten gaan...
            maar ik vind die selectie niet echt 'je dat'...
            Wie weet hier een oplossing voor ?

Groeten

Comment

• Jan
              • Jan 2001
              • 128

Dat probleem heb ik ook bij de DC8! Alle schuiven helemaal open maar lampen branden maar flauwtjes.

Always look on the BRIGHT side of life!

Comment

Working...