Hog PC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WTT
    • Feb 2002
    • 158

Hog PC

Hoor een hoop over martin showdesigner echter kan je tegenwoordig ook hog pc kopen is wat duurder dan martin maar een stuk goedkoper dan een echte.

Mijn vraag wie heeft ervaring met HOG PC ??

WTT rentals
    WTT rentals
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

Ik heb ervaring met hog pc al hog simulator op mijn pc, gewoon om mijn show al wat voor te programmeren zonder dat ik ze ook echt afspeel op mijn pc. Dit werkt perfect voor mij. Maar dit is misschien niet wat je van plan bent.

Life is a freakshow, I just do the lighting
    Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• WTT
      • Feb 2002
      • 158

het idee wat ik heb is gewoon de show met de hog programeren en draaien met de laptop met hog pc en het hog dmx kastje alsmede
      voor kleinere shows gewoon de laptop te pakken ipv van een hog of jands416 of what ever.

Maar kan nergens gebruikers ervaringen vinden van mensen die met hog pc daadwerkelijk een show hebben geschoven.

WTT rentals
      WTT rentals

Comment

• LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

Waarom kies je er bewust voor om (kleinere) show te doen met een Laptop, i.p.v. een desk??

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de Hog pc, maar ik mag je vertellen dat er meer en meer operators een show voorbereiden op een desk in combinatie met Martin ShowDesigner.
        Vervolgens met de desk wel de show doen.

Martin MX-10 ---The return of the scanner---
        ------------------------------------------------
        Without colour, there is no perception
        ------------------------------------------------
        MvG

Gerrit Schottert
        Controllux

Comment

• Juce
          • Aug 2001
          • 203

Heb ooit eens achter iemand zijn ervaringen gevraagd die de hog pc enkel gebruikte om voor te programmeren, en die als test ook eens heeft gebruikt om een opstelling te bedienen.

Hij zei me dat er toch we een groot verschil is. Zeker als je geen wing aan je pc aansluit.
          de reactietijd van je computer was iets trager, en het bedienings gemak en -snelheid valt weg doordat je alles met de muis moet doen of met je klavier.

juce

Comment

• LuxProDeo
            • Feb 2003
            • 245

Martin ShowDesigner en HogPC = Appels en Peren.

HogPC is een offline editor voor de Hog II, die echter bij gebruik van een DMX widget ook zelf DMX uit kan sturen. Is in dat geval dus zeg maar een virtuele Hog. HogPC heeft echter geen enkele visualisatie functie, kan samenwerken met Wysiwyg, maar is op zichzelf niets meer en niets minder dan een (virtuele of offline) desk.

Martin ShowDesigner is een visualisatie pakket. Desk onafhankelijk, kun je virtuele beelden mee maken van hoe je show er in het echt uit zou kunnen zien, net zoals met Wysiwyg c.s. Martin ShowDesigner is echter geen desk, je kunt er geen show mee draaien.

De vraag is dus: wat ben je precies van plan?

Comment

• CyberNBD
              • Aug 2000
              • 1318

Heb Hog PC gebruikt om shows te programmeren die vervolgens gebruikt werden op locatie op een hog 1000. Werkt uitstekend, om echter live met HOG PC te gaan werken zie ik niet zo meteen zitten, tenzij er wings aanhangen. Anders moet je alles met je muis aanklikken (of je moet je flink verdiepen in de shortcuts) en vermindert je reactietijd aanzienlijk. Verder is het ook amper mogelijk om hogpc compleetop 1 scherm te krijgen, of je moet in hoge resoluties (1280*960 is krap an) gaan draaien, wat bij een laptop alweer minder snel kan. Als ik hogpc gebruik om te programmeren is dat dus ook altijd met dual screen.
              Heb het eens uitgerekend een tijdje terug, en voor het hele systeem met hog pc, dmx widget, touch screens en de 2 wings kom je akelig dichtbij het bedrag van een jands/hog 1000, dus in dat opzicht ga ik liever voor de tafel op klus.

..:: Site Updated ::..
              Greetzzz,
              Tom
              CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

Working...