Ik werk voor een theatergezelschap dat een potje heeft voor de aanschaf van wat techniek. Ik wil graag een eigen lichttafel. Altijd werken op de tafel van het theater waar je komt is niet echt handig. Een eigen tafel die je goed kunt leren kennen werkt volgens mij veel sneller en fijner. Het gaat om musical producties waarbij een boel statisch licht gestuurd moet worden (ongeveer 100 armaturen), maar zo af en toe ook wat bewegend spul (bijvoorbeeld een aantal martin Pro 1220 CMYR). Hij moet dus tamelijk multifunctioneel zijn en ook voor eventueel grotere producties in de toekomst geschikt zijn. Het budget is flexibel (hangt af van mij overredingskracht) maar laten we uit gaan van zo'n 5000 euro. Wat zouden jullie mij adviseren (of afraden)?
Lichttafel aanschaffen, maar welke
Collapse
X
-
Avolites Azure?! Is iets duurder dan jij er voor over hebt maar een prima tafel. Kijk ook ff op www.avolites.com
mzzl -
Ik kan je de LSC MaXim adviseren, kijk op de LSC site
Op jouw verzoek kan ik je de Nederlandse handleiding toesturen, in dat geval neem dan even contact met me op.
gerrit@fairlight.nl
Walter JaegermannWalter JaegermannComment
-
een maximm met 100 dimbare kanaaltjes?
heb ik zeker niet goed die site gelezen ...zo'n grote LSC heb ik er namelijk niet tussen zien staan.
hmz: was nog erg vroeg....de max/xxl heeft 120 fadertjes voor die parren...kan ie zelfs nog een stukkie groeien
>>>>toonaangevend<<<<Comment
-
citaat:
hmz: was nog erg vroeg....de max/xxl heeft 120 fadertjes voor die parren...kan ie zelfs nog een stukkie groeien
Martin MX-10 ---The return of the scanner---------------------------------------------------
Without colour, there is no perception
------------------------------------------------
MvG
Gerrit Schottert
ControlluxComment
-
Wij hebben ook een Maxim (eentje met 72 kanalen) maar het zijn prima tafels voor theater, wij gebruiken hem vooral voor grotere discoshows en producties. Alleen de Patpad voor het intelligent licht is nog niet zo goed voor disco's enzo omdat er nog geen macro's in zitten maar voor het theater heb je die toch niet nodig. Moet er deze week ook een theater show op doen.
I love the pioneer CDJ 800Bemin met mate, want liefde maakt meer kapot dan drank goed kan makenComment
-
bij die MaXim zijn toch afhankelijk van de outputs/opties toch gewoon alle 512/1024 parameters weg te patchen?!
Of ben ik nu abuis......
ShowtechniekComment
-
citaat:
Wij hebben ook een Maxim (eentje met 72 kanalen) maar het zijn prima tafels voor theater, wij gebruiken hem vooral voor grotere discoshows en producties. Alleen de Patpad voor het intelligent licht is nog niet zo goed voor disco's enzo omdat er nog geen macro's in zitten maar voor het theater heb je die toch niet nodig. Moet er deze week ook een theater show op doen.
Mijn eerste indruk is zeer goed, er is goed gekeken naar Avolites.
Kijk voor de laatste updates op de LSC site
Voor de Nederlandse handleiding, mail me dan even
gerrit@fairlight.nl
MAXXYZ-------Seeing is believing------------------------------------------------
MvG
Gerrit Schottert
ControlluxComment
-
citaat:
bij die MaXim zijn toch afhankelijk van de outputs/opties toch gewoon alle 512/1024 parameters weg te patchen?!
MAXXYZ-------Seeing is believing------------------------------------------------
MvG
Gerrit Schottert
ControlluxComment
-
2 collega's van mij houden zich bezig met uplades van de tafel... Maar is wel weer goed om te horen dat ze er "snel" aankomen Net te laat alleen want ik heb ze straks eigenlijk al nogdig. Nu moet ik Light Jockey weer gaan aansturen met de tafel. Zit die beta trouwens al op de tafels van Rental want daar heb ik er morgen ook een van staan in Breda....
I love the pioneer CDJ 800Bemin met mate, want liefde maakt meer kapot dan drank goed kan makenComment
Comment