RGB spots ervaring
Collapse
X
-
Labels: None
-
citaat:
Nu ben ik benieuwd naar jullie meningen/ ervaringen over onderstaande spots:
)
gr.
Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life! -
Heb de beglec versie al aantal keer gebruikt van uw bovenste link (dicrolight noemt het bij beglec denk ik) En die werken kwa kleurenmenging niet optimaal vind ik. Dus als ik ze nog ooit gebruik is het enkel om de vier kleuren appart te gebruiken. Plus dat er in die versie ENH lampjes zitten die ongelofelijk gevoelig zijn aan schokken en dus na een aantal show totaal kapot zijn.
Life is a freakshow, I just do the lightingLife is a freakshow, I just do the lightingComment
-
Dan heb ik ook meteen een vraagje:
Onze drive-inn shows, die zijn allemaal uitgevoert met een traanplaat voorkant, als ik vannuit een trusscarre 2van die RGB/CMY parren op dat traanplaatje richt, zou een mooi effect geven? (t.a.v. een Movitec WL-250, een gewone CMY menger dan?), dit is dan wel een lekkere goedkope oplossing, of zie je dan het kleurverloop nog te sterk?
MVG Willem (info@w-s-s.nl)Sound-Light-Laser-Foam-DancefloorComment
-
Met de spullen op de door jou opgegeven links heb ik geen ervaring, Maar als ik het zo bekijk dan is alleen het apparaat met de drie floodlights het beste om een mooie kleurmix te krijgen op bijvoorbeeld een witte backdrop/horizondoek. Ik vergelijk dit met wat ik bij ons in de studio's zie, namenlijk tientallen meters (1200 watt per stuk!!)met floodlights achter elkaar rood groen blauw enz. zowel boven als onderaan het doek by the way, en mooi dat dat is joh! (en heet ook trouwens)
martijn
(ik zal wel eens kijken of ik daar een foto van kan maken)
Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
Owkee even wat info:
[list][*]COMPACT-LIGHT-Leuk DIXO effect echter teveel menging van licht en verloop in bundel.[*]QUATRO-LIGHT-Geen idee zegt me niets. (geen foto) [*]RAINBOW-LIGHT CMY-Leuke oplossng als initiatief voor horizon armatuur. Exchter wa shet beter geweest als ze A-symetrish waren.[*]RAINBOW-PAR CMY-Veel licht. niet echt wit te krijgen en erg lelijke verlopen in beam.[*]LIGHTRAINBOW-TRUSSLIGHT-Leuk voor vaste installaties, echter bij langdurig gebruik willen de dichroids het nog wel eens begeven.[/list]
SuCCeS
ShowtechniekComment
-
Wie gebruikt er RGB/ CMY horizons?
En wat zijn de ervaringen ermee?
Zijn dit dmx gestuurde units of een dimmerpack?
Lijkt deze Rainbow Light DMX er op of kan je daar een soort gelijk effect mee behalen?
Link: http://www.licht-geluid.nl/winkel/Ar...asp?id=HL50452
Comment
-
Hallo,
Ik gebruik regelmatig RGB-horizonverlichting, gebaseerd op de allergoedkoopste 500W bouwlampen (van de GAMMEL).
Er zitten speciale metalen rekjes voor zodat de filters niet meteen verbranden. lampen zitten telkens op een Botex T4 balkje, hou je steeds 1 kanaaltje over voor een leuk horizoneffectje. Kleurenmengen gaat heel redelijk, paar kleuren blijven moeilijk, blauw is relatief altijd te zwak voor ECHT wit, dan moet rood toch naar max 80/90%. Geel wordt ook niet altijd even mooi. Warmteontwikkeling is zoals eerder vermeld gigantisch, voor 6 meter horizon van 4 meter hoog) gebruik ik 4 setjes 500W RGB.
Ik heb bewust niet voor "kant en klaar" horizonbakken met ingebouwde dimmers gekozen, want 400 euro voor zo'n "rainbow" is bijna het dubbele t.o.v. los, dat laat mijn schoolbudget niet toe.
Een voordeel van die "rainbow" is wel dat hij evt met 2 (of zelfs 1) DMX kanaal is te besturen. De optie van kleurenmengen met ch1 en dimmen met ch2 spreekt mij meer aan dan zelf steeds RGB-combinaties schuiven, maar met een beetje slim programmeren op je tafel valt dat ook wel weer mee. Ik ben ook benieuwd hoe goed die kleurenmenging op 1 kanaal precies werkt (vooral gezien mijn ervaringen met te zwak blauw).
Suc6 met je keuze.
Rechtuit de bocht door!
Floor
Comment
-
citaat:
Hallo,
Kleurenmengen gaat heel redelijk, paar kleuren blijven moeilijk, blauw is relatief altijd te zwak voor ECHT wit, dan moet rood toch naar max 80/90%. Geel wordt ook niet altijd even mooi.
Greetz, een lichthobbyist.All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.Comment
-
citaat:
IS het geen optie om 4 i.p.v. 3 armaturen te gebruiken? Dan zou je dus R B G B kunnen maken en heb je waarschijnlijk nooit meer blauw tekort...
Greetz, een lichthobbyist.
gr.
Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!Comment
-
citaat:
Hallo,
Ik gebruik regelmatig RGB-horizonverlichting, gebaseerd op de allergoedkoopste 500W bouwlampen (van de GAMMEL).
Er zitten speciale metalen rekjes voor zodat de filters niet meteen verbranden.
----------------------------------------------
Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
----------------------------------------------Comment
-
citaat:
citaat:
Hallo,
Kleurenmengen gaat heel redelijk, paar kleuren blijven moeilijk, blauw is relatief altijd te zwak voor ECHT wit, dan moet rood toch naar max 80/90%. Geel wordt ook niet altijd even mooi.
Greetz, een lichthobbyist.
Life is a freakshow, I just do the lightingLife is a freakshow, I just do the lightingComment
-
citaat:
lampen zitten telkens op een Botex T4 balkje, hou je steeds 1 kanaaltje over voor een leuk horizoneffectje. Kleurenmengen gaat heel redelijk, paar kleuren blijven moeilijk, blauw is relatief altijd te zwak voor ECHT wit, dan moet rood toch naar max 80/90%.
Drive-in Discoshow Sussudio
Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.Drive-in Discoshow Sussudio
Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.Comment
-
Ik gebruik gewoon primaire kleuren, LEE 106, 139, 079.
Het extra kanaaltje kan je natuurlijk benutten voor een witte flood, maar ik ben eerlijk gezegd niet echt een fan van een witte horizon, kleur is toch leuker. Als effectje gebruik ik soms gewoon een waaiertje van 3 par56, of een profielspotje met een gobo, of een lichtslang achter het horizondoek (leuk met looplichtje erdoorheen).
Rechtuit de bocht door!
Floor
Comment
Comment