Martin LJ vs Zero 88 Fat Frog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koemar
    • May 2003
    • 81

Martin LJ vs Zero 88 Fat Frog

Hallo beste mensen,
    Ik werk nu zo'n jaartje met de Fat Frog van mijn baas, ik zou er graag een zelf kopen, maarja de gemiddelde 17-jarige scholier heeft hier helaas geen geld voor. Nu ik een aantal topics over Martin LJ heb gelezen lijkt dit programma me zeker wel interessant; ik wil hem gaan gebruiken op een pentium 3 @ 500 mhz 256 mb, en wil er 8 mh's (coemar prospot 250) en 48 par-64 en n rookmachine mee aansturen.....Is het mogelijk om met LJ gewoon live te werken? ( hiermee bedoel ik, snel programmeren op verschillende locaties) en wat ben je kwijt voor zo'n prog?
    greetzzz Ronnie

Doe-mar een Coemar!
  • kosi
    • Apr 2003
    • 40

Ik heb zelf ook een LJ, een heel fijn toestel als je er wat mee kan werken. Live is het wat moeilijker omdat je nog altijd gekoppeld zit aan't feit dat je met een pc bezig bent, dus alles met de muis of keybord moet doen.
    Ik heb het voordeel dat ik nog een lekker oude ISA-kaart heb met DMX-in. Hier kan je gewoon een dmx-controllerke aanhangen en zo de cue's aansturen.
    Ik ben nu ook aan't experimenteren met LJ Touch wat live een zaligheid is. Je hebt geen beperkingen meet met het aantal sequences (12 per cue).
    Het staat wel leuk, zo 2 LCD's en een tafel (ZERO 88 lightmaster) ervoor, net toestanden zoals grand MA alleen wa goedkoper en beperkter.

Groetjes,

-- Kosi --
    -- Kosi --

Comment

• cherrybay
      • Dec 2002
      • 51

Ben ook van plan om over te gaan op LJ Touch . "Geen beperkingen meer met 12 seq ?" Leg me dat eens uit klinkt leuk want dat is een van de grote nadelen vanh LJ vind ik.THNX
      Stel niet uit tot morgen , wat je vandaag iemand anders kunt laten doen.

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

Sorry hoor maar ik vind dat Martin Lj voor live gebruik echt niet geschikt is...

Voor in een discotheek waar het licht elk weekend op dezelfde plek hangt is ie wel oke... mits je geen al te hogen eisen gaat stellen aan het licht...

Ik heb er in de Peppermill altijd ruzie mee gehad... dus doe mij maar een echte tafel
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• LJ Gerrit
          • Apr 2002
          • 479

citaat:Geplaatst door FiëstaLj

Sorry hoor maar ik vind dat Martin Lj voor live gebruik echt niet geschikt is...
          In combinatie met een Direct Access/LJ Fingers en met een simple schuiventafel via DMX-IN, is er goed mee te werken live.
          ------------------------------------------------
          Without colour, there is no perception
          ------------------------------------------------
          MvG

Gerrit Schottert
          Controllux

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

citaat:Geplaatst door kosi
            Het staat wel leuk, zo 2 LCD's en een tafel (ZERO 88 lightmaster) ervoor, net toestanden zoals grand MA alleen wa goedkoper en beperkter.
            [:0][:0][:0] Lijkt me dan eerder Maxxyz dan GrandMa [][][]

Man man, wat een vergelijking... [V]
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• johan L.
              • May 2001
              • 384

Met een goede lightjockey setup kan je zeker goed live werken.
              maar dan heb je toch wel 2 schermen nodig waarvan 1 touch, en het liefst een 24 of 48 kanaals parrentafel.

Alleen wat er vaak met lightjockey gebeurt is dat ze het als een goedkope oplossing zien, want ze hebben de pc al dus alleen nog maar een kaartje dr in en gaan.
              En tja dan kan het tegenvallen.

Want als je een goed LJ setup wil met 2 tft's, 19" pc, 19" keyboard en muis, Lj & een 48 kanaals dmx tafeltje. ben je net zoveel kwijt als een "echte" hands on tafel.

Maar zelfs zonder 1 monitor en een dmx tafeltje is het live zeker goed te doen.

Net deed ie het nog.

Comment

• Controller
                • Apr 2002
                • 745

Je kan natuurlijk ook een 19" touchscreen gebruiken met Martin LJ Touch werkt ook ideaal.

Comment

• Dave
                  • Jan 2001
                  • 757

citaat:
                  In combinatie met een Direct Access/LJ Fingers en met een simple schuiventafel via DMX-IN, is er goed mee te werken live.
                  Misschien even off-topic, maar mag je me toch eens vertellen hoe je dat met je parren doet. Ik ben daar zelf nog niet over uit:
                  Cue-slot 5 en 6 gebruik ik voor par-standjes. Nou heb ik aan die 2 slots ook een intensity-fader toegewezen, en in het cue-window de HTP-functie aangezet. Werkt dus niet! Op het moment dat ik in slot 6 een sequence laad drukt hij die van slot 5 weg, in tegenstelling wat in de handleiding staat.

Voor de rest werkt het super, touch-schermpje eraan en dmx-tafel, en gaan maar. Ik heb denk ik nog geen 1000 euro uitgegeven aan m'n hele setup. Voordeel van Fingers tov. van een DMX-tafel zie ik nog niet in (zeker niet voor die prijs)

On-topic
                  Of je voor LJ of een FF gaat, ligt denk ik aan het feit of je veel theaterklusjes draait. Zero88 tafels zijn voornamelijk voor theater gebouwd, en de fat-frog voor als er af en toe wat intelli tussen hangt. LJ is in eerste instantie bedoeld voor clubs (alhoewel ik er in Amerika ook veel ben tegen gekomen in de kleinere theatertjes)
                  U x I = Boem.

Comment

Working...