UV lampjes voor uitharding ???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • glossie
    • Sep 2003
    • 4

UV lampjes voor uitharding ???

ik ben op zoek naar uv lampjes voor uitharding van lijm ,maar tevergeefs kan je die dus nergens meer kopen wie weet waar je die nog wel kunt kopen ????
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

UV leds ook goed? Die zijn zeker nogwel te koop, even een goeie zoekmachine gebruiken en dan vind je er ongetwijfeld genoeg.

Comment

• Bert
      • Aug 2000
      • 155

UV TL-buizen zijn zeker nog te koop, van 8 tot 65 watt.
      Ook hier in de webshop http://www.licht-geluid.nl/winkel/Ar...ikelGroepID=22
      It\'s only Rock \'n\' Roll
      But I like it

Grtz,
      Bert.

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

je kan ook gewoon het losse lampje nemen dat helemaal bovenaan staat, 125W en je heb er geen buis van 1m voor nodig.
        We're ready to party, are you?

Comment

• Bert
          • Aug 2000
          • 155

Volgens mij is de bovenste een HPL of HPI lamp, die heeft een VSA nodig (voorschakelapparaat), vergelijk ook eens de prijs met een simpel TL buisje.
          It\'s only Rock \'n\' Roll
          But I like it

Grtz,
          Bert.

Comment

• glossie
            • Sep 2003
            • 4

thanks ,maar heb dit nodig voor het zetten van tanddecoraties dus moet zo klein mogelijk zijn ... moet een langegolf uv zijn(de harde uv) golf1 254nm dat is de gene die uithard is mij ooit verteld ...heb ik dat goed ,ben ik ik nu weer een blondje

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Doe je dit voor je beroep?
              Is het dus Pro licht (of geluid)
              We're ready to party, are you?

Comment

• glossie
                • Sep 2003
                • 4

yeppe ,het lampje zat staandaard bij de geleverde produckten ,maar sinds kort niet meer ...

geen idee of het pro is ??? weet wel dat de geld checker een zelfde lampje heeft (uv)

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Tja als het al klein moet zijn: LED, die zijn makkelijk in UV te krijgen in verschillende webshops, en zijn volgens mij helemaal niet zo super duur. Wat voor golflengte die hebben zul je even zelf uit moeten zoeken!

Comment

• -Bart-
                    • May 2001
                    • 827

Laat ik me maar niet uitlaten over wat ik van 'tanddecoraties' vind...

UV lijmen hebben allemaal een zeer specifieke golflengte waarbij deze uithardt. Andere golflengtes in het bijzonder IR kunnen de lijmverbinding zelfs nadelig beinvloeden. Daarnaast is de intensiteit van essentieel belang. De intensiteit vs uithardtijd kromme is zeer stijl. Dus een beetje met een blacklight buisje boven een druppellijm wapperen haalt dus 3x niks uit. Tandartsen gebruiken hier meestal een apparaatje voor met een halogeenlampje en een zeer scherp uv filter. Het lampje wordt flink op overspanning gevoed zodat er flink wat uv uit komt. Al met al zal het lampje nog geen uur levensduur hebben. Wat opzich niet zo erg is omdat het maar een paar seconden per keer hoeft aan te staan.
                    In de industrie wordt voor het uitharden hpi lichtbronnen gebruikt. Meestal in combinatie met vloeistof-licht geleiders. Deze zijn voorzien van diafragma, timer, en eventueel intensiteits terugkoppeling. (Onnodig om te melden dat deze apparaten pas bij 10.000E beginnen ex lamp. ex lichtgeleider)

Ik raad aan je bij de leverancier te rade te gaan.
                    Post eventueel even een plaatje van het defecte lampje, dan kunnen we je vast wel verder helpen.
                    <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• glossie
                      • Sep 2003
                      • 4

ja dat wil ik wel doen ,maaar die ligt reeds bij de ophaaldienst het zijn de zelfde lampen die gebruikt worden bij het uitharden van hars (nagels ) wat ook met uv licht wordt gedaan ...kijk wat jij en ik van het tandsteentje vinden heeft niets te maken met dit alles ..moet er zelf ook niet aandenken maar is wel een deel van mijn beroep ,en wil dn ook de juiste middelen hebben ,de leverancier verkoopt alleen complete sets en daar heb ik niets aan ... en als ik vraag wat voor uv licht het is dan krijg ik het zelfde ant wat ik iets hier boven al vermelde .....en een black light buisje is niet het zelfde als een uv lamp he ??? als dat zo was had ik geen probleem om aan de juiste lampen te komen ,want die zijn er in overvloed ....

Comment

Working...