Avolites Pearl 2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alcatraz
    • Oct 2003
    • 25

Avolites Pearl 2000

Hey!
    Ben gisteren even aan het stoeien geweest met de Avolites Pearl 2000 lichttafel (DMX), nu zitten er al een hoop programma's in, maar ik kom er gewoon niet uit!

Ik kan tot zover gobo's wisselen, dimmer aanzetten, blackout gebruiken, kleuren wisselen en pan/tilt besturen, zij het heel langzaam.

De handleiding van 185 pagina's in het engels is mij totaal niet duidelijk.

Is er iemand die ervaring heeft met deze lichttafel en/of iemand die mij hiermee kan helpen of een NL handleiding heeft?

Gisteren uren mee lopen aanklooien, maar niets dat mij helpt het ding aan de gang te krijgen....

HELP...!

Nog even ter extra info:

Er zitten al programma's in, alleen hebben ik en mijn collega geen idee hoe we faders op functies moeten zetten, op faders 31-34 staan dimmerfuncties en die werken ook, maarja, hoe wijs je een functie toe aan een fader? We hebben van alles geprobeerd, handleiding erbij, niets dat ons wijzer maakte...

Elk beetje informatie is welkom!!!

We zijn hem nu aan het testen met 1 moving head erop, het is de bedoeling dat er dus een complete zaalvullende lichtshow op bestuurd wordt (en daar is deze tafel uitermate geschikt voor!) alleen nu nog weten hoe en eigen programma's maken is natuurlijk ook super!
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Je kan geen functies toekennen aan de schuifjes 1-60, die doen alleen intensiteit (tenzij je echt moeilijk gaat lopen doen, maar daar is die tafel niet voor bedoeld) van een dimmer of een fixture. Dus onder elk van die 60 schuifjes (keer 4 pagina's) kan (moet) je een hele fixture patchen, en niet bijvoorbeeld een kleurenwiel of zo.

ALs je onder schuifje 1 die MH van jullie patcht, kan je de functies ervan besturen met het gedeelte rechtsonder op de tafel. Je doet dit door een van de functies te selecteren en dan aan de wielen te draaien.

Je kan kleuren, gobo's, rotatiesnelheden, shutterfuncties etc. etc. etc. opslaan onder de 30 grijze knopjes onder de (op de foto) rode faders. Je kan allemaal aparte pagina's maken, zodat je 30 kleuren, 30 gobo's, 30 shutterfuncties etc. op kan slaan. Je kan echter ook meerdere functies op dezelfde pagina zetten.

Ik hoop dat je d'r mee vooruit kan, dus dat je het idee van de lichttafel een beetje snapt... ik zou je toch echt aanraden de handleiding goed te lezen, want het is niet te doen om even een verhaaltje te typen over hoe die tafel precies werkt. Ik geloof dat je na de eerste 5 hoofdstukken al een heel eind kan komen trouwens.

Groeten!

Robert

Comment

• alcatraz
      • Oct 2003
      • 25

citaat:Geplaatst door Robert
      ALs je onder schuifje 1 die MH van jullie patcht, kan je de functies ervan besturen met het gedeelte rechtsonder op de tafel. Je doet dit door een van de functies te selecteren en dan aan de wielen te draaien.

Je kan kleuren, gobo's, rotatiesnelheden, shutterfuncties etc. etc. etc. opslaan onder de 30 grijze knopjes onder de (op de foto) rode faders. Je kan allemaal aparte pagina's maken, zodat je 30 kleuren, 30 gobo's, 30 shutterfuncties etc. op kan slaan. Je kan echter ook meerdere functies op dezelfde pagina zetten.
      Ik zal even kort uitleggen wat het idee is:

Gewoon een set moving heads een programma laten draaien, en als je dan op een ander knopje drukt dat je een ander programma krijgt.
      Ook willen we met de 2 draaiknoppen pan/tilt kunnen regelen, dit werkt opzich wel (door op een ADD knop boven te drukken en tegelijkertijd onder rechts op PAN/TILT) maar dan gaat hij dus heel erg traag!!! En zetten we hem op speed en draaien die dan bijvoorbeeld naar FL (full neem ik aan) dan nog beweegt hij niet sneller.

Nu zitten op de bovenste faders (blauw 31-34) de gobo, kleur, strobofunctie en dimmer...

Het probleem is ik snap er helemaaaaaal niks van... Hoe patch ik mijn MH aan een knop???

Comment

• LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

Om de werking van een Pearl in een paar zinnen uit te leggen is een beetje veel gevraagt.
        Probeer iemand te vinden die je wegwijs wil maken op de Pearl.
        Mail me anders je e-mail adres, misschien kan ik iets voor je betekenen.

------------------------------------------------
        Without colour, there is no perception
        ------------------------------------------------
        MvG

Gerrit Schottert
        Controllux

Comment

• HeldenM
          • Oct 2003
          • 1

Voor wat betreft de snelheid van PAN/TILT
          De PAN/TILT kan in normal of fine mode staan.
          Dit kun je zien doordat in fine mode het rode ledje van PAN/TILT knippert. Druk nogmaals op PAN/TILT om in normal mode te komen.
          (rode led blijft aan)

Comment

• EP Woody
            • May 2001
            • 795

En weer hebben we een vrouw op het forum

Je wil het vast wel eventjes tegen je riante tarief uit komen leggen aan Alcatraz, Marjan.

Of blijf je liever bij je MA...

Comment

• alcatraz
              • Oct 2003
              • 25

De rode LED stond gewoon aan, knipperde niet.
              Stel: ik wil zonder programma alleen maar simpel een moving head of roboscanner besturen, is dit dan wèl makkelijk te doen? (want zo ver kom ik al niet eens)

Ik zit in een programma blijkbaar, daar ga ik op het LCD naar page 4: DMX OUTPUT

Daar zie ik:

DMX: A1
              FIX.: 31
              CHANNEL: Dimmer
              O/P: (deze verandert als ik aan 31 schuif)

etc.

Maar bij:

DMX: A5
              FIX.: 1
              CHANNEL: Gobo
              O/P: 0

En dat kan ik al niet veranderen...
              En hoe zit dat precies met personalities (ja ik ben echt een leek!)
              en hoe weet ik welke personalty voor wat is....

Comment

• EP Woody
                • May 2001
                • 795

Moet je eens op Swop drukken van kanaal 31. (je eerste MH) en dan op gobo, rechts onderin op die rij knoppen.

Dan staat er als het goed is onder in beeld gobo (boven 1 vd 2 draaiwieletjes). Draai je daar nu aan, moet de gobo veranderen.

Comment

• alcatraz
                  • Oct 2003
                  • 25

dat werkt dus niet, heb ik idd wel geprobeerd.

doe ik dit met pan/tilt werkt het wel!
                  maar dan heeeeeeeeeel erg langzaam!!!

doe ik dit ook met speed zie ik wel de speel op FL gaan, maar sneller, nee...

zoals ik al zei: ik weet er echt heel weinig van...ik hoop dat ik hem vanavond IETS kan laten doen (meer dan gisteren)

En kan iemand uitleggen welke faders ik open moet hebben? iig de global master, maar die 3 ernaast?
                  En waar zijn die SWOP, ADD, PRESET en MEMORY faders voor links onder?
                  En waarom knippert het lampje bij MASTER (fader 12 onderop) in het crossfader gedeelte?
                  En wtf is een SWOP?

Comment

• alcatraz
                    • Oct 2003
                    • 25

citaat:Geplaatst door EP Woody

Moet je eens op Swop drukken van kanaal 31. (je eerste MH) en dan op gobo, rechts onderin op die rij knoppen.

Dan staat er als het goed is onder in beeld gobo (boven 1 vd 2 draaiwieletjes). Draai je daar nu aan, moet de gobo veranderen.
                    Er zijn toch maar 30 SWOP knoppen [?]

Comment

• EP Woody
                      • May 2001
                      • 795

Klopt, maar je hebt de MH, dimmer, op de bovenste 1e fader zitten.

Om dan die MH te selecteren moest je of Shift + 1e Swop indrukken, of Add + Swop. D8t ik , maar dat kan Marjan je wel vertellen

Comment

• alcatraz
                        • Oct 2003
                        • 25

A1 t/m A4 staan op DIMMER en op schuif 31-34...
                        A5 staat op Gobo en op 2, maar schuif 2 doet niets...

Dus tja...als iemand me kan vertellen wat dat is met personalities, swops, adds...
                        en wie is marjan?

Comment

• EP Woody
                          • May 2001
                          • 795

Pak de handleiding er maar eens bij.

Kijk hoe je de tafel leeg moet gooien en hoe je met een Personality je moving head op fader 1 (links onderin) kan zetten.

En ga dan nog eens wat vragen [:P]

Is het nuttigst

Comment

• JeroentjE
                            • Oct 2000
                            • 197

citaat:citaat:
                            --------------------------------------------------------------------------------
                            Geplaatst door EP Woody

--------------------------------------------------------------------------------

Er zijn toch maar 30 SWOP knoppen
                            Hij bedoeld denk ik swop 1; de onderste rij faders is 1 t/m 30 boven 31 t/m 60.

Probeer gewoon iemand uit te nodigen die je het een en ander over dat ding uitlegt, bv de persoon waar je hem huurt o.i.d. Om op 0 te beginnen en je op middels deze weg op te leiden tot volleerd pearl gebruiker lijkt me lastig wanneer je zelfs de basisprincipes niet kent. Of nodig desnoods iemand uit die het engels van de manual kan vertalen naar NL ...

Nadat bovenstaande bericht geplaatst was, waren er alweer enkele mutaties binnen het topic.

citaat:Klopt, maar je hebt de MH, dimmer, op de bovenste 1e fader zitten.

Om dan die MH te selecteren moest je of Shift + 1e Swop indrukken, of Add + Swop. D8t ik , maar dat kan Marjan je wel vertellen
                            Dat hangt er vanaf waar je 'm patcht. De faders die boven elkaar zitten hebben nl. elk een andere functie. Meestal wordt er op de onderse rij het bewegend gepatched en boven vanaf 31 front ... etc .. Maar dat hangt er dus maar net vanaf waar je je lampje parkeerd.
                            Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                            Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                            Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• Overdrive
                              • Feb 2002
                              • 717

De bedoeling is dat je eerst de handel goed gaat patchen. Als er nog programma's instonden heb je grote kans dat je dat dus opnieuw zal moeten doen.
                              Lees het hoofdstuk over patchen even goed door en je maakt al een heel goed begin .

Groeten Joost

Comment

Working...