Avolites Pearl 2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alcatraz
    • Oct 2003
    • 25

Vertalen kan ik wel alleen die termen...
    ik huur dat ding niet, ik werk voor een licht/geluidbedrijf en de collega die hem bestuurde (de enige die wist hoe dat ding werkte) is overgestapt naar de concurent...

Er staan al programma's in, hoe kan ik die backuppen en herstellen voor ik een WIPEALL ga uitvoeren?

kijk ik snap best engels en technisch engels ook, maar een SWOP ?? heb ik nog nooit van gehoord...

Comment

• EP Woody
      • May 2001
      • 795

Heb je gelijk in Jeroen, maar zoals je uit de DMX-Output kan opmaken zit de Dimmer van de MH op Fix 31.

Waar vind je hem dan terug? (zo diep ben ik nog niet in de Pearl geweest

[edit]Swop = de blauwe rij knoppen, Zet rest van het licht uit bij flashen van parren ed.[/edit]

[edit2]Alles bewaren doe je middels Services - Save Show to disk. (eventjes in de menu's zoeken)[/edit2]

Comment

• alcatraz
        • Oct 2003
        • 25

Dat het die knoppen waren wist ik (staat erop) :P
        maar wat beteket SWOP dan?
        (ik ken wel swap maar swop...)

En dus even belangrijk: hoe maak ik een backup? dan ga ik even WIPEALL doen
        en hoe zet ik de backup terug?

Dan ga ik de nieuwste personalities inladen heb ik dat ook gehad

Momory is 93% free
        hoeveel geheugen zit er in die bak en hoeveel diskettes heb ik nodig voor een backup?

Comment

• JeroentjE
          • Oct 2000
          • 197

citaat:Heb je gelijk in Jeroen, maar zoals je uit de DMX-Output kan opmaken zit de Dimmer van de MH op Fix 31.
          Hoi,

dat kan ik niet helemaal volgen. Maar wanneer je een MH onder fader 1 zou patchen zou je zoiets in je dmx-output moeten krijgen;

DMX = startadres
          Fix = fadernr (kring) in dit geval dus 1
          Channel = shutter e.d.
          (nogiets, weet ik zo niet) = output (tussen 0 en 255)

Maar als er dus bij staat fix 31 zou je bij fader 31 moeten kijken .. ofzo ..
          Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
          Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
          Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• BENjpt
            • May 2002
            • 381

citaat:Geplaatst door alcatraz

Dat het die knoppen waren wist ik (staat erop) :P
            maar wat beteket SWOP dan?
            (ik ken wel swap maar swop...)
            swop=swap..is dus sitwchen/ruilen.. als je het niet gelooft, zie www.babylon.com

gr.
            Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• EP Woody
              • May 2001
              • 795

Heb je ooit met een MA oid gewerkt? Dan ben je tot de conclusie gekomen dat als je Swop gebruikt dat als je een flashbutton indrukt de rest van het licht uitgaat. Op de pearl kan je per flashbutton kiezen of je erbij flashed (lamp bijaan zet) (Add) of rest van licht uit en alleen die ene lamp aan (Swop).

Deze knoppen worden ook meteen gebruikt om de Movingheads (Fixtures) te kiezen.

Backup weet ik niet precies, maar volgens mij via Services (sleutel) en dan ergens Save show to disk. (en laden is Load show from disk).

Wat je kan proberen is in het blokje Sequence (rechts onderin) de knop links boven nog een keer in te drukken totdat hij knippert.

Volgens mij pakt hij dan de fixtures 31 tot 60.

En dan de eerste swopbutton selecteren. Gobo selecteren, en eens wat aan die wielen draaien. Kijken of er wat gebeurt.

Succes.

Nog 2 berichten....

Comment

• alcatraz
                • Oct 2003
                • 25

Ik ga het vanavond zeker proberen!

Nog meer tips? Dan heb ik tenmiste iets waarmee ik e.e.a. kan proberen

Comment

• EP Woody
                  • May 2001
                  • 795

Handleiding lezen

Comment

• alcatraz
                    • Oct 2003
                    • 25

Als je mn openingspost had gelezen :P
                    daar kom ik dus niet uit... van alles geprobeerd...

Comment

• EP Woody
                      • May 2001
                      • 795

80% van die tafel is gelukkig allemaal heel simpel terug te redeneren, als je een beetje ervaring hebt met andere lichttafels (MA, Zero, etc.)

Verder is het gewoon met de handleiding erbij gaan proberen, en niet bang wezen dat het fout gaat. Tafel even legen, en je opnieuw beginnen.

Het is ongeveer zelfde als fietsen, of brommer rijden. Veel oefenen en proberen. En val je op je bek, opstaan, opstappen, en verder gaan.

Maar zorg gewoon dat je de handleiding erbij hebt. (In combinatie met een Engels-Nederlands woordenboek misschien wel helemaal handig). Kan je altijd dingen terug zoeken als je iets niet weet.

Specifieke vragen kan je dan hier altijd nog kwijt. Maar zo globaal uitleg is gewoon niet handig. Daar is de handleiding gewoon voor.

En lukt het dan nog niet. Vraag idd een collega in de buurt of hij je wil helpen met de tafel leren kennen. Meestal zijn ze niet zo moeilijk, voor een biertje en een bak koffie ofzo

Succes

En dit is Post 1000 !! (nog beetje nuttig ook....)

Comment

• alcatraz
                        • Oct 2003
                        • 25

haha dat is het probleem, niemand weet hoe dat ding werkt, met de tips ga ik zeker aan de slag! bedankt!

Comment

• EP Woody
                          • May 2001
                          • 795

Zeg dus niet collega's van je bedrijf, maar Collega's uit de buurt. Dat moet toch wel te doen zijn

Pearl is wel een tafel die redelijk goed in de markt ligt dussss.

Gewoon even rondvragen. Gaat wel iemand vinden. Maar zelf proberen is beter [:P]

Succes.

Comment

• delighted
                            • Jul 2003
                            • 420

citaat:Geplaatst door EP Woody
                            Backup weet ik niet precies, maar volgens mij via Services (sleutel) en dan ergens Save show to disk. (en laden is Load show from disk).
                            Volgens mij is de "disk"-button (rechtsonder) de magic button in dit geval, en dat dan in program-mode.

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

Misschien kan je al wat meer experimenteren op de pearl simulator?
                              Te downen op de site van avolites.

Dan kan je naar hartelust experimenteren, menuutjes oproepen, patchen... en ga zo maar door!

Hopelijk heb je er wat aan

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Overdrive
                                • Feb 2002
                                • 717

De eerste x toen ik zo'n ding voor mn neus had wist ik bij *** ook niet waar ik moest beginnen.
                                Ik heb gewoon de handleiding erbij gepakt en begonnen. Daar staat in een logische volgorde, de basis principes. Van patchen naar een simpel programmaatje. Ik had die bewegende koppen toen binnen 2 uur aan de praat terwijl ik geen ster in engels ben .

Groeten Joost

Comment

Working...