Avolites Pearl 2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alcatraz
    • Oct 2003
    • 25

Eureka! Gisteren was het zover! Ik had hem aan de praat!

Je moet dus eerst de personalities downloaden van de effecten (fixtures dus) en die via de cache builder tot een cachefile omzetten (p2000per.cmp), die dan weer inlezen via de PATCH knop in PROGRAM mode. Daar kun je dan zeggen CHOOSE A FIXTURE (softbutton B), zoek dan het effect uit de lijst (in mijn geval had ik daar maar 1 ingezet). Dan zal deze vragen: ''AUTOMATICLY CREATE PRESET FOCUSES?'' heb ik op YES gedrukt en het werd allemaal duidelijk!

Als jullie dat nou even hadden verteld :P

Toen drukte ik op één van de FOCUS ADD knoppen (op de 3e, want daarop hadden wij hem gezet) en tegelijk op bvc. de PAN/TILT knop helemaal rechts en het werkte...

Het ging nu om de Pearl River Pilot 300 Moving Head.
    Zagen we op de Pearl 2000 staan: GOBO, wisselde de pilot 300 kleur, goborot. veranderde de gobo, color was dimmer etc.

Iemand een idee hoe dat kan? Ik heb dus de personality file voor deze MH gedownload...

Nu nog kijken hoe het met meerdere MHs gaat werken en dan..programmeren Ik ben iig al veel verder want hij doet wat ik wil! :P

Comment

• alcatraz
      • Oct 2003
      • 25

oh ja: ik heb er ook een monitor en toetsenbord op aangesloten, het werd dankzij de monitor wel veel duidelijker.

Er hoort ook nog een graphics tablet bij? (hebben wij er niet bij, maar kan zijn dat die nog ergens ligt...) Kan iemand me uitleggen wat je hiermee precies kan? Is het noodzakelijk of alleen maar makkelijk?

Comment

• cornedure
        • Jul 2002
        • 230

Ik heb even naar de personality gekeken van de Pearl River Pilot 300 en vergeleken met de gegevens in de manual. Ik zie niks verkeerd, de gegevens kloppen perfect.
        citaat:Zagen we op de Pearl 2000 staan: GOBO, wisselde de pilot 300 kleur, goborot. veranderde de gobo, color was dimmer etc.
        Ik denk dat je het adres verkeerd hebt ingesteld op de Pilot 300 of op de Avolites Pearl. Want je bent telkens 1 attribuut ernaast. Even uitleggen:

Pearl dmx layout -> bij jou:
        1. Gobo -> Gobo Rotation
        2. Gobo Rotation -> Colour
        3. Colour -> strobe/shutter
        4. strobe/shutter -> ....

Kijk het startadres nog eens na, en druk 2 x enter om het adres te bevestigen op de Pilot 300.

Om een moving head te selecteren nadat je hem gepatcht hebt, draai de sleutel naar PROGRAM en selecteer hem met BLAUWE knop (SWOP) onder de fader waar je hem zojuist hebt gezet.

Om een attribuut te veranderen (gobo, colour, Pan&tilt,...), selecteer je Moving Head (MAAR BLIJF NIET DRUKKEN), en druk een van de reeks verticale grijze knoppen die je aan de rechterkant van het paneel ziet. Draai dan met het wiel.

Om je show te bewaren, druk eerst op DISK, en Selecteer dan "SAVE SHOW TO DISK" (KNOP B naast de LCD). Voer een naam in en druk ENTER.

En dan als laatste: hoe kunnen wij in hemelsnaam weten of je je Moving Head al dan niet gepatcht hebt. Dat je de manual niet wil lezen, tot daar aan toe, maar dat je ons dan nog eens de schuld geeft van je geklooi, dat gaat er bij mij niet in. Lees de manual naast je Pearl en de functies zullen al een stuk duidelijker zijn.

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Hoi,

Zou ff willen reageren op dit topic.
          Leuk dat je vragen hebt, we zijn er nu éénmaal om elkaar te helpen!

Maar de vragen die je stelt zitten mij wat dwars!
          Het is echt pure basic wat je vraagt, dingen die je zo uit de manual haalt. Doe aub eens ff moeite om deze door te nemen, wat te experimenteren etc... vraag eventueel aan iemand om je een basic training te geven!
          Ok als je het engels niet echt machtig bent, maar aan een vertaling heb je ook niet veel aangezien je de 'begrippen' die gebruikt worden niet te vertalen zijn. De tafel zelf blijft ook nog steeds in het Engels met je communiceren. Laat engels (duits) zowat de voertaal zijn in alle technische publicaties. Jammer als je daar niet meer moeite voor wil doen, dan ga je in je verdere loopbaan ook nog heel wat problemen tegenkomen.
          Je moet daarvoor niet vloeiend engels kunnen spreken, maar een beetje begrijpen helpt je al een heel stuk verder!

Als je specifiekere vragen hebt, wil ik je graag verderhelpen, maar op deze manier typen we hier gewoon een handleiding over! En ik denk niet dat dat de bedoeling is!

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• alcatraz
            • Oct 2003
            • 25

ik HEB de manual gelezen
            en ik snap e.e.a. wel maar niet alle termen
            maargoed ik ben nu al een stuk wijzer...

alleen waar ik keek in de handleiding staat niet wat ik moet doen met personalities, daar ben ik dus zelf achtergekomen dat je die via de cache builder moet omzetten en dan in moet laden via de patch knop...tja hoe kon ik dat weten dan?

En ik heb je verteld dat ik er echt niks vanaf wist...

Handleiding:

14.3 Personality Disks
            Personality disks contain the Personality files. A Personality disk may contain one Personality file or all of them.
            There is a Personality file available for almost every DMX Fixture currently on the market. Avolites constantly produce new and updated Personality to keep up with new DMX devices and changes to old ones.
            14.3.1 Personality Files
            Personality files contain all the information the desk requires to patch and configure an Instrument including which Attribute Bank will control which Attribute.
            These files are updated periodically and made available on the Avolites Website (www.avoloites.com), or can be obtained on disk from an Avolites distributor or Avolites Ltd. in London.
            Subject to the information being available to Avolites Ltd., the Personality file will configure the desk for the optimum operation of a Fixture. It will also prevent illegal patching operations on the Fixture. See Section 5.17 Illegal Addresses.

Dus ja... zo kom je er niet :P

Nu nog uitzoeken waarom ie t niet goed doet...

Comment

• alcatraz
              • Oct 2003
              • 25

citaat:Geplaatst door cornedure

Ik heb even naar de personality gekeken van de Pearl River Pilot 300 en vergeleken met de gegevens in de manual. Ik zie niks verkeerd, de gegevens kloppen perfect.
              citaat:Zagen we op de Pearl 2000 staan: GOBO, wisselde de pilot 300 kleur, goborot. veranderde de gobo, color was dimmer etc.
              Ik denk dat je het adres verkeerd hebt ingesteld op de Pilot 300 of op de Avolites Pearl. Want je bent telkens 1 attribuut ernaast. Even uitleggen:

Pearl dmx layout -> bij jou:
              1. Gobo -> Gobo Rotation
              2. Gobo Rotation -> Colour
              3. Colour -> strobe/shutter
              4. strobe/shutter -> ....

Kijk het startadres nog eens na, en druk 2 x enter om het adres te bevestigen op de Pilot 300.
              Ik zal nog eens precies vertellen wat ik heb gedaan:

Sleutel op program mode,
              gedrukt op PATCH,
              softkey B (Choose a fixture),
              diskette zat erin dus vond hij de PR_PILOT300,
              daarop geklikt (softkey A),

Toen vroeg hij: AUTOMATICLY CREATE PRESET FOCUSES?

heb ik op YES (softkey A) gedrukt.

Dan zie je: Patch PR_PILOT300 to DMX 001 (001 knippert) on line A Preset swop to make patch.

Heb ik gedrukt op SELECT A DMX LINE (softkey E) en dan SELECT DMX LINE A (softkey A), maar wat dit doet, geen idee...

Toen op SWOP SELECT knop 3.
              Dan zie je: Patch PR_PILOT300 to DMX 013 on line A. Preset Swop to make patch.
              Dan heb ik op QUIT gedrukt en stond dat lijstje erin... (page 4: DMX Output)

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Beste Alcatraz,

Mail me ff op arvid@ajboperating.nl, dan maken we een afspraak. Leg ik je de tafel uit, en help ik je met proggen van show (kun je ook wat tips krijgen over handige indeling e.d.). Op deze manier schiet het namelijk niet op

Met vr. groet,

AJB
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• alcatraz
                  • Oct 2003
                  • 25

Nog iemand wat tips voor ik vanavond weer aan de slag ga?

Comment

• Overdrive
                    • Feb 2002
                    • 717

citaat:Als jullie dat nou even hadden verteld :P
                    Als je 1 post eerder leest heb ik je dat toch echt aangeraden
                    citaat:Geplaatst door alcatraz

Handleiding niet vergeten .

Groeten

Comment

• delighted
                      • Jul 2003
                      • 420

Tuurlijk:

Het magische antwoord op de vraag AUTOMATICLY CREATE PRESET FOCUSES? is NO.

Het is veel fijner om zelf je eigen preset focuses te maken. Je kunt dan alles precies zo maken zoals je het zelf wilt. En je hebt dan het voordeel dat je zeker weet dat alles goed is.

Comment

• djkoelkast
                        • Oct 2003
                        • 24

Ja dat maakt het wel makkelijker allemaal...
                        \"Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt en nooit optijd\"

Comment

• alcatraz
                          • Oct 2003
                          • 25

citaat:Geplaatst door delighted

Tuurlijk:

Het is veel fijner om zelf je eigen preset focuses te maken. Je kunt dan alles precies zo maken zoals je het zelf wilt. En je hebt dan het voordeel dat je zeker weet dat alles goed is.
                          Ok! ik ga het even proberen op de simulator, kijken of ik eruit kom want ik heb (nog) geen idee wat ik daarna moet doen...

Vanavond weer aan de slag en heb er zin in! (dankzij jullie tips!)

--edit--
                          de simulator vindt ineens geen fixtures meer, dan vanavond maar in het echt proberen of ik eruit kom

Wat kan ik met die functie? kan ik daar kanalen toewijzen o.i.d.???

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

Beste Alcatraz,

k weet dat dit een forum is en dus dé plek om vragen te stellen.
                            Handiger is om niet te beginnen met: "Door gebrekkig Engels is er een deel van 185 pagina's aan handleiding onduidelijk"

Geloof me als ik zeg dat veel mensen het zullen waarderen als je gerichtere vragen stelt.

Even goeie vrienden verder.
                            Suc6 met je tafel,
                            Jurjen

Comment

• alcatraz
                              • Oct 2003
                              • 25

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Beste Alcatraz,

k weet dat dit een forum is en dus dé plek om vragen te stellen.
                              Handiger is om niet te beginnen met: "Door gebrekkig Engels is er een deel van 185 pagina's aan handleiding onduidelijk"

Geloof me als ik zeg dat veel mensen het zullen waarderen als je gerichtere vragen stelt.

Even goeie vrienden verder.
                              Suc6 met je tafel,
                              Jurjen
                              ik zei:
                              citaat:
                              De handleiding van 185 pagina's in het engels is mij totaal niet duidelijk.

En als je verder leest zie je dat ik al een heel stuk wijzer ben geworden
                              en ik heb wel degelijk de handleiding gelezen!

Alleen nu pas wordt alles mij wat duidelijker.

Je leert beter door hands-on...

Comment

• delighted
                                • Jul 2003
                                • 420

citaat:Geplaatst door delighted

Tuurlijk:

Ok! ik ga het even proberen op de simulator, kijken of ik eruit kom want ik heb (nog) geen idee wat ik daarna moet doen...

Vanavond weer aan de slag en heb er zin in! (dankzij jullie tips!)

--edit--
                                de simulator vindt ineens geen fixtures meer, dan vanavond maar in het echt proberen of ik eruit kom

Wat kan ik met die functie? kan ik daar kanalen toewijzen o.i.d.???
                                Het patchen van je fixtures gaat precies hetzelfde. Alleen worden nu je preset focuses niet aangemaakt. Dat zal je zelf moeten doen. Je kan dan zelf je kleuren, strobes, gobos, posities etc. toewijzen aan je preset focuses, die je dan weer kan bedienen met de add-buttons (grijs) onder de preset faders.

Comment

Working...