Avolites Pearl 2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alcatraz
    • Oct 2003
    • 25

Helaas begrijp ik dit nog steeds niet precies, maar!

Gisteren voor elkaar gekregen het volgende aan elkaar te koppelen:

1x stage hazer DMX,
    4x Pearl River Pilot 300,
    4x Pixie Moving Head,
    1x Colorchanger,
    1x Pearl River Space Craft (simpel effectje)

We konden alles afzonderlijk of met elkaar bewegen, echt cool om met 2 draaiknoppen 8 effecten van 2 soorten tegelijk te bedienen!

De pixies reageerden precies goed op alles, pan tilt is pan tilt, colour is colour...
    De Pilots 300 niet, kleur is daar shutter/strobo gobo=colour gotorot=gobo, maar pan/tilt, focus en prism staan weer wèl goed...

Enfin, maandag had ik nog nooit zo'n tafel aangeraakt, gister, de 3e keer dat ik er mee speelde dit al voor elkaar!

Helaas kregen we de 2 DTS Bravoscans 2 niet aan de praat, maar dat was omdat het niet duidelijk was hoe we de DMX kanalen moeten instellen. Is er iemand die dit weet?

Alleen ik kan voor heel veel merken (ShowTec, M.J.S., Botex) die we hier hebben liggen geen personalities vinden bij Avolites.

Weten jullie of er een goede site met nog meer personalities bestaan?
    Zo nee, zijn die dingen makkelijk zelf te maken?
    Of zou ik voor bv. een Botex DMX strobo de personality van een ander kunnen gebruiken?

En dan komt nu het programmeren, want ik moet nu elke keer aan de rechtrkant bv gobo kiezen, dan kan ik gobo's wisselen via de 2 draaiknoppen.
    Is het zo dat je ook gobo's wisselen op 1 van de schuiven linksonder kunt zetten o.i.d. zodat je meerdere functies tegelijk zou kunnen bedienen? (nu moet ik ze elke keer stilzetten om een andere functie te kiezen)

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

citaat:Geplaatst door alcatraz
      Of zou ik voor bv. een Botex DMX strobo de personality van een ander kunnen gebruiken?
      Strobo's pak ik meestal gewoon dimmerkanalen voor..

Of het moeten strobo's met ingebouwde programma's als de atomix zijn.
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• delighted
        • Jul 2003
        • 420

citaat:Geplaatst door alcatraz
        En dan komt nu het programmeren, want ik moet nu elke keer aan de rechtrkant bv gobo kiezen, dan kan ik gobo's wisselen via de 2 draaiknoppen.
        Is het zo dat je ook gobo's wisselen op 1 van de schuiven linksonder kunt zetten o.i.d. zodat je meerdere functies tegelijk zou kunnen bedienen? (nu moet ik ze elke keer stilzetten om een andere functie te kiezen)
        En daar komen je preset focuses om de hoek kijken. Ik zal je in het kort proberen uit te leggen hoe je die kan maken.

Stel we hebben 4 Highend Cyberlights hangen. En we willen een aantal kleuren in de preset focuses gaan programmeren.

Stap 1:
        Selecteer één Cyber. (Het voordeel van slechts 1 cyber selecteren is dat je preset focus straks geldt voor alle cybers. Zelfs als je besluit om later nog Cybers toe te voegen. Indien je de preset focuses maakt voor de vier aanwezige cybers (door alle 4 te selecteren) dan zullen deze focuses niet werken voor eventueel nieuw toegevoegde cybers)

Stap 2:
        Maak voor deze cyber een kleur. Aangezien de cyber een CMY spot is gaan we aan zowel de Cyan, Magenta als Yellow knop draaien. Allereerst gaan we natuuurlijk de kleur wit maken.

Stap 3:
        Druk op "Store Focus"

Stap 4:
        Druk op de eerste "Add"-button (Grijze knop) onder de preset faders. (Dit zijn de faders boven de roller!!)

Je hebt nu de kleur wit opgeslagen onder deze knop

Vervolgens kunnen we bijvoorbeeld rood onder de tweede knop opslaan, en groen onder de derde knop.

Nu kan je heel makkelijk deze kleuren opnieuw gebruiken.

Stap 1:
        Selecteer de cyber die je groen wilt maken

Stap 2:
        Druk op de derde "Add"-knop en de cyber wordt groen.

Dit zelfde geldt voor gobo's, posities, prisma, strobes en alle andere parameters.

Succes

Comment

• Robert
          • Aug 2000
          • 630

Je moet normaal gesproken wel eerst op het knopje "gobo" drukken om van gobo te wisselen, en op het knopje "kleur" om van kleur te wisselen... maar dat hoeft niet! Als je bijvoorbeeld maar 4 cybers hebt hangen kan je ook wat dingen bij elkaar op de pagina gooien. Je hebt 30 van die knopjes om iets onder te schrijven per pagina. Stel dat je het als volgt wil indelen:

1-7 kleur
          8-14 gobo
          15-20 shutterdingen
          21-25 gobo rotatie dingen
          26-30 prisma en andere effecttoestanden

Dan stel je het zo in dat je op de pagina "dimmer" (bijvoorbeeld) ook de kleuren, gobo's, shutters, rotatie en effecten kan bedienen. Je kan het ook verdelen over twee pagina's, bijvoorbeeld op de "dimmer" pagina zet je kleur en gobo's, en de rest op de pagina "shutter".

Je kan dit instellen door bijvoorbeeld dimmer te kiezen, dan naar het user-menu (of hoe heet dat ding) te gaan (avo-button indrukken en even de goede soft-key aanraken), en te kiezen voor "specify attributes for bank". Je kan dan alle mogelijke functies (dus dimmer, shutter, pan/tilt etc) aan en uit zetten, en alles wat je aan zet kan je dan bedienen vanaf de dimmerpagina. Hetzelfde kan je natuurlijk doen voor alle andere pagina's.

Succes!

Robert

Comment

• rieuwert
            • Jul 2002
            • 211

Alacatraz (danny)

Je mag me (de vorige bediener van deze Pearl 2000) best ff bellen, hoor, ik zal je graag wegwijs maken op deze console.
            Lekker belangrijk.

Comment

• alcatraz
              • Oct 2003
              • 25

Hmmz nee ik ben niet Danny, dan zul je een verkeerde voor je hebben vermoed ik.

Inmiddels de tafel wel onder de knie dankzij jullie hulp.
              Ontbrekende personalities zelf gemaakt/aangepast.
              Personalities voor bijzondere apparaten aangevraagd bij de fabrikant.

Programmeren van memories en chases is me ook duidelijk,
              ga vanavond proberen die focusses te maken, klinkt niet erg ingewikkeld.

Ook parren gepatched, dat was helemaal een eitje, staan netjes op de bovenste faders.

Alleen de personalitites voor de Pearl River Pilot 300 die krijg ik niet goed, Colour = Gobo, GoboRot = Gobo...
              Hoe zit dat met die DMX offset? Alles nagekeken, alles zit en staat goed, hoe kan ik die personalities aanpassen zodat het wel werkt? Alleen Pan/Tilt, Focus en Prism staan op de juiste plek, de Dimmer staat onder Colour... dat soort vaagheden....

Voor de rest werken alle aangesloten MHs, scanners, colourchangers en effecten helemaal zoals het hoort, alleen die Pilot 300s niet...
              Ik zag wel dat er een " quoute miste in de personality, maar die weer plaatsen verhielp het probleem helaas niet...

Nogmaals dank voor al jullie reacties!

Comment

• jablo
                • Nov 2003
                • 1

Geef effe je email-adres. Heb een nederlandse handleiding
                geschreven voor de Pearl 2000 voor "beginners".

Comment

• Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

Lijkt me ook wel interessant...

R.B.Gielissen@uvt.nl

Alvast bedankt!

Comment

• Lazy
                    • Sep 2003
                    • 294

citaat:Geplaatst door jablo

DIe zou ik ook graag ontvangen!!

dj_lazy55@hotmail.com

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                      • Jun 2001
                      • 1429

Als iemand deze ook aan mij mailt zal ik heb op onze server zetten.

Dan kan deze net zoals de nederlands talige SGM manuals gedownload worden vanaf dit forum!.

Comment

• dj torny
                        • Aug 2001
                        • 67

Nu we een beetje de basis beginselen van de pearl weten kunnen we misschien wat meer gaan kijken naar de leukere functies van de pearl.

Zo kan je bijvoorbeeld, als je posities onder je pallets/preset focus
                        hebt geprogrammerd, met een bepaalde tijd van de ene naar de andere positie gaan.
                        selecteer een positie in je pallet/preset focus. druk op het numerieke toetsenbord een getal in, b.v. 5, (dit staat voor 5 sec.) en druk nu op een ander positie onder je pallet/preset focus. je spot gaat nu in 5 seconden van de ene naar de andere positie.

Iemand nog meer van dit soort tip's/truck's

Groeten.

Comment

• mc hammer
                          • Oct 2003
                          • 13

Als je vaak spots gebruikt met cmy-kleurenmenging dan is het handig om eens goed naar de personality-files te kijken. Voor een heleboel van die spots (i.i.g. voor Martin-lampen)zijn er al een heleboel preset-focussen kant en klaar beschikbaar als je een kleine aanpassing maakt in deze file.

Voor de mac300/mac600 en mac2000 staan preset-focus 101 tm 181 (mac2000 tm 191 )al klaar als standaard lee-kleuren. voorbeeld: tik 147 in, recall focus en daar heb je lee147 uit je lamp!! (iid bij benadering )

Groet,

Mark
                          Op verzoek van de gebruiker is het profiel niet meer actief.

Comment

• Robert
                            • Aug 2000
                            • 630

Als je iets uit de effects engine haalt, kan je bij de opties kiezen voor "toggle size" en "toggle speed". Als je dit doet zet je de size en/of speed op "timed" ipv "static" (of "fixed"... zoiets).

Je kan dan de grootte of snelheid van het effect veranderen door de schuif waaronder hij staat verder omhoog te schuiven. De snelheid en grootte die de beweging heeft als je de schuif helemaal omhoog duwt is de snelheid die je geprogrammeerd hebt.

Groeten! Robert

Comment

• kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

Iedereen bedankt voor het lachen en suc6 in de disco.
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Robert
                                • Aug 2000
                                • 630

citaat:Geplaatst door jablo

Ik heb nog niets gezien... iemand anders wel?

Grtz. Robert

Comment

Working...