DMX M.J.S. Condor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djkoelkast
    • Oct 2003
    • 24

DMX M.J.S. Condor

Hallo iedereen!

Ik ben naar iets opzoek.

Het gaat om de Condor (laser simulator) van M.J.S. Lightning.
    Dit apparaat werkt met zijn eigen controller, maar eigenlijk is dit een verkapte DMX controller.

Ik ben opzoek naar de DMX kanalen (aantal + functie) die de Condor gebruikt,
    maar aangezien M.J.S. niet meer bestaat kan ik op internet niets vinden.

Is er misschien iemand die nog een handleiding heeft en mij kan vertellen welk DMX kanaal wat doet en hoeveel kanalen hij heeft?
    Ik wil hem namelijk gaan gebruiken op een normale DMX tafel zodat ik de Condor zonder aparte controller mee kan laten doen.

alvast bedankt!
    \"Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt en nooit optijd\"
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

De tip die ik je geef is kijk eerst eens onder de kap of misschien niet iemand deze functie al overbrugt heeft, dit gebeurde namelijk erg veel met die dingen omdat de dmx bijna nooit goed werkte.

Daarnaast heb je een afstandbediening nodig die je op het "com-poortje" achterop de condor aansluit, alleen hiermee kun je het dmx adres veranderen, en er zijn nog maar een paar mensen in nederland die dat ding hebben, dus ook hier wens ik je suc-6 met het vinden van zo'n persoon.

Ik zou zeggen laat lekker stand alone knipperen.

ciao,
    ERC

Comment

• djkoelkast
      • Oct 2003
      • 24

Er hangen hier een stuk of 8 van die krengen,
      die zijn geloof ik opgekocht toen MJS failliet ging/stopte.

Dus ik vermoed dat ze origineel zijn.

Maargoed, dus gewoon de controller gebruiken...?
      Is het niet dat hij standaard bij DMX 1 begint o.i.d.?
      en hoe zie ik of het overbrugt is?

Comment

• NiTRO
        • Sep 2002
        • 677

Het beste is idd gewoon de originele controller gebruiken, wil je ze toch op een andere console bedienen dan moet je zorgen dat je die remote ergens krijgt om het dmx adres te kunnen veranderen.

Je kunt zien of hij omgebouwd is als je de deksel eraf haalt en de originele pcb is overbrugt en er zit een normale 12volts muziek pcb in.

suc6
        E.

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

heb hier ook nog zo'n bak liggen
          en daar kan ik toch echt het dmz adres instellen op het printje d.m.v. dip switches

kanalen zijn:
          ch1: kleur
          ch2: gobowiel 1 (stilstaand)
          ch3: gobowiel 2
          ch4: goborotatie

Hoop dat je er wat aan hebt.
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• djkoelkast
            • Oct 2003
            • 24

super!
            ik ga het proberen (heb hem morgenavond nodig)

nu kan ik er misschien wel 2 meenemen

Comment

• Jurrie
              • Nov 2002
              • 402

Wat is die Condor precies? Heb je toevallig een foto?

Comment

• djkoelkast
                • Oct 2003
                • 24

We hebben het kastje dus gewoon liggen, alleen konden het niet vinden.
                We hebben het maar met de controller gedaan.

De Condor is een groot lichteffect met een 575 HMi lamp en is een lasersimulator.
                Komt alleen mooi uit in grote ruimtes met flink rook en als de condor vrij hoog hangt en je er recht in kunt kijken (dan is ie ook wel helemaal te gek!)
                foto's heb ik (nog) niet en ze zijn alleen nog 2e hands te krijgen.

Comment

• donar
                  • Dec 2005
                  • 1

Ik heb nog z'n apparaatje liggen maar daar kun je alleen het aantal CONDOR's mee instellen op de afstands controler.
                  Zelf ben ik nog driftig op zoek naar een defecte condor waarvan de LENZEN nog heel zijn!! Of eventueel nog een werkende CONDOR tegen een redelijke prijs ben nog maar een beginner.
                  FFFF:0000

Comment

• deurklink

Waren laatst palletstelling aan het neerzetten in onze opslag dus alles kwam van z'n plaat ook de beruchte condor kwam daar naar boven zal eens kijken of ie uitgevliegt is ja of nee en of we hem weg kunnen doen!

Comment

Working...