Gebreken en problemen huidige podiumverlichting...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Hee Elwin,
    Zijn m'n nieuwe colormix-LED-parren al klaar, ik heb ze zaterdag wel nodig hoor!

Comment

• elwin-design
      • Dec 2003
      • 11

He pro's

Bedankt voor al jullie ideeen, tips en problemen, hier kan ik zeker veel mee. Er zijn een aantal problemen die ik niet kan verhelpen, maar ik ga er zeker een heleboel aanpakken. Een groot probleem dat ik veel uit de praktijk hoor en ook bij jullie is de warmte en het hoge verbruik van veel spots. De colourcommand is qua kleur een mooie lamp, ze zeggen par maar daar vind ik het niets van weg hebben...maar dit ding verbruikt nog steeds veel energie, waar het meeste van in warmte wordt omgezet...dus! De lamp is ook nog eens mechanisch gestuurd...(levensduur is maar 300 uur!!! VS 100.000 uur van een Led-par!!!)

Ik probeer aan veel van jullie en overige praktijkwensen te voldoen. Ik laat in de loop van het project wel wat meer zien zodat jullie een mening kunnen geven over techniek en uiterlijk van mijn nieuwe product(-en). Ook open ik nog een nieuw onderwerp omtrent nieuwe ideeen ten aanzien van verlichting. Dus zie je het staan geef je mening ik heb er wat aan...

Alvast bedankt

Elwin

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

citaat:Geplaatst door rinus bakker
        citaat:Geplaatst door jurjen_barelZonder rigging, niks om licht aan op te hangen, toch?[8D]
        Hallo Jurjen,
        dan worden het gewoon weer de ouderwetse voetlichten en de vertikale rekjes aan weerszijden van de bühne.
        of met individuele stropjes en klemmen om alles wat op
        spant, sprinkler, windverband of spankabel lijkt..........
        met als 'doorslaggevend en overtuigend argument':

"het hangt toch?"
        Eh... ben je het dus met me eens of zit je me af te kraken?
        Volgens mij beide: je bent het met me eens dat rigging onmisbaar is, maar je zegt tegelijkertijd dat het ook anders zou kunnen! [8D]
        Maar goed: we dwalen weer af

On-topic: het is niet precies een idee voor afdeling licht, maar:
        Kun je kijken of er een manier is om warmte om te zetten in electrische energie? Biedt vele voordelen:[list][*]minder stroomkosten[*]werkt tegelijkertijd als airco voor het publiek (of spelers als het om toneel gaat)[*]Je zal er hoogstwaarschijnlijk nog een Nobel-prijs mee winnen ook [/list]

Comment

• JanJPCarlier
          • Jun 2009
          • 1

Rgb

Originally posted by elwin-design
          He lichtprofs,

Ik ben een ontwerper in opleiding en heb als afstudeerproject gekozen voor podiumverlichting. Ik probeer nieuwe producten te ontwerpen die een aantal problemen van het huidige verlichtingsegment zullen oplossen.

Mijn vraag is hebben jullie uit de praktijk voor mij een aantal problemen waar jullie zoal tegen aan lopen. Bij bijvoorbeeld vervoer installatie, gebruik en sturing. Het hoeft niet zeer technisch te zijn, het gaat puur om praktische problemen zoals bijvoorbeeld, gewicht, warmteproductie en bv. kleurmenging. Ik ben zeer benieuwd en hoop dat ik met jullie antwoorden een aantal goede oplossingen kan bedenken. Je kan overigens ook aangeven waar volgens jullie nog gaten in de markt zijn, zo van "Dat zo'n product nou nog niet bestaat..." Ik hoor het allemaal graag van jullie!

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Elwin
          Op de televisie zie ik vaak podiumverlichtingen die bestaan uit honderden verschillende kleuren en dito lampen. toch worden er rgb beeldschermen gebruikt. Is het niet mogelijk om ook in de verlichting de primaire kleuren Rood, Groen en Blauw te gebruiken? met dimmers kan je daar alle kleuren die je wilt mee maken.

Comment

• DJ-Jan
            • Jun 2008
            • 327

6 jaar later reageren heeft meestal niet zoveel nut....

Reden dat op TV met andere kleuren word gewerkt is dat cameras niet houden van kleurenmengeling (correct me if I'm wrong..)
            Waarom het wel in beeldschermen zit weet ik niet..
            Last edited by DJ-Jan; 01-06-09, 21:36.
            Event-Light

Comment

• JustME125
              • Jun 2006
              • 297

Originally posted by JanJPCarlier
              Op de televisie zie ik vaak podiumverlichtingen die bestaan uit honderden verschillende kleuren en dito lampen. toch worden er rgb beeldschermen gebruikt. Is het niet mogelijk om ook in de verlichting de primaire kleuren Rood, Groen en Blauw te gebruiken? met dimmers kan je daar alle kleuren die je wilt mee maken.
              Ik wil niet lullig doen maar zijn ze daar met het huidige scala aan LEDverlichting niet al mee bezig?

mzzls
              Correct me if I'm wrong

Comment

Working...