citaat:zitten volgens mij meer in de rigging-hoek
Gebreken en problemen huidige podiumverlichting...
Collapse
X
-
-
He mensen,
Hartelijk bedankt voor alle antwoorden tot nu toe... Ik kan zeker wat met al jullie antwoorden dus laat je vooral niet stoppen door te denken dat ik er niets mee kan. Betekent natuurlijk (jammergenoeg) niet dat ik alles op kan lossen maar ik probeer zoveel mogelijk...
Als jullie nog meer weten...laat het mij weten, jullie helpen me enorm, en misschien kan ik daardoor jullie weer helpen met mooie nieuwe en vooral beter spulletjes om mee te gaan spelen!!!
tot later ElwinComment
-
Een led, met dezelfde output als een 1200W HMI, en hij mag natuurlijk ook niet meer dan 20 mA gebruiken. Nou voruit, met 100 mA kan ik ook nog wel leven.
Een programeerbaar folie, zodat we nog maar 1 kleurenfilter nodig hebben, en dat gewoon de kleur geven die we wensen, moet natuurlijk wel tijdens de show te besturen zijn, dus eigenlijk een ethernet interface hebben.
Als je nou 1 en 2 kombineert, ben je nog vlug klaar ook.
Dus: Ontwerp een programmeerbare LED, die tenminste 10000 kleuren kan weergeven en heel veel licht kan geven, niet te veel stroom gebruikt en ook nog goedkoop is.
Ik garandeer je, dat je summa cum laude slaagt als je ook maar enigzins in de buurt komt!
Comment
-
citaat:Geplaatst door Carl
Een led, met dezelfde output als een 1200W HMI, en hij mag natuurlijk ook niet meer dan 20 mA gebruiken. Nou voruit, met 100 mA kan ik ook nog wel leven.
Leuk als koplamp voor op je fiets []
Groeten JoostComment
-
Jouw programmeerbare kleurenfolie lijkt verdacht veel op een LCD beamer....Lid van het Front tegen zijlichtComment
-
citaat:Geplaatst door jurjen_barel
Zonder rigging, niks om licht aan op te hangen, toch?[8D]
dan worden het gewoon weer de ouderwetse voetlichten en de vertikale rekjes aan weerszijden van de bühne.
of met individuele stropjes en klemmen om alles wat op
spant, sprinkler, windverband of spankabel lijkt..........
met als 'doorslaggevend en overtuigend argument':
"het hangt toch?"een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
dan worden het gewoon weer de ouderwetse voetlichten en de vertikale rekjes aan weerszijden van de bühne.
"het hangt toch?"
- Ik ken jongerencentra waar het er nog steeds zo aan toe gaatGoed plan! ...doen we niet!Comment
-
citaat:Geplaatst door Barthez
"het hangt toch?"
- Ik ken jongerencentra waar het er nog steeds zo aan toe gaatComment
-
Er zijn zogeheten RGB-parren op de markt, van showtec o.i.d. met 3 gekleurde lampen en bijbehorende dimmers intern. Het kost geen drol en het effect als bijv. zijlicht in theater is prima. Nou mist er een belangrijk iets; optiek... Vind nou een eens lens uit die a) zorgt voor een goede bundel en b) de afzonderlijke lampen niet zichtbaar maakt... (momenteel zie je 3 afzonderlijke vakjes)
suc6
Ps als je tijd overhebt mag je ook werken aan beter kleurenIf your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
citaat:Geplaatst door AJB
Er zijn zogeheten RGB-parren op de markt, van showtec o.i.d. met 3 gekleurde lampen en bijbehorende dimmers intern. Het kost geen drol en het effect als bijv. zijlicht in theater is prima. Nou mist er een belangrijk iets; optiek... Vind nou een eens lens uit die a) zorgt voor een goede bundel en b) de afzonderlijke lampen niet zichtbaar maakt... (momenteel zie je 3 afzonderlijke vakjes)
suc6
Ps als je tijd overhebt mag je ook werken aan beter kleuren
Electronic Theatre Controls, Inc. Lighting solutions, control equipment for Theater, Film & TV studios, Architectural spaces and entertainment industries.
Alleen kosten deze iets meer denk ik zo.Comment
Comment