Gebreken en problemen huidige podiumverlichting...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #16
    citaat:zitten volgens mij meer in de rigging-hoek
    Zonder rigging, niks om licht aan op te hangen, toch?[8D]

    Comment

    • elwin-design
      • Dec 2003
      • 11

      #17
      He mensen,

      Hartelijk bedankt voor alle antwoorden tot nu toe... Ik kan zeker wat met al jullie antwoorden dus laat je vooral niet stoppen door te denken dat ik er niets mee kan. Betekent natuurlijk (jammergenoeg) niet dat ik alles op kan lossen maar ik probeer zoveel mogelijk...

      Als jullie nog meer weten...laat het mij weten, jullie helpen me enorm, en misschien kan ik daardoor jullie weer helpen met mooie nieuwe en vooral beter spulletjes om mee te gaan spelen!!!

      tot later Elwin

      Comment

      • Robert
        • Aug 2000
        • 630

        #18
        Misschien een apparaat dat hetzelfde effect heeft als een stroboscoop, maar dat een flink stuk minder vermogen gebruikt als de huidige gangbare modellen. Met dezelfde lichtoutput natuurlijk

        Comment

        • Carl
          • Nov 2000
          • 907

          #19
          Een led, met dezelfde output als een 1200W HMI, en hij mag natuurlijk ook niet meer dan 20 mA gebruiken. Nou voruit, met 100 mA kan ik ook nog wel leven.

          Een programeerbaar folie, zodat we nog maar 1 kleurenfilter nodig hebben, en dat gewoon de kleur geven die we wensen, moet natuurlijk wel tijdens de show te besturen zijn, dus eigenlijk een ethernet interface hebben.

          Als je nou 1 en 2 kombineert, ben je nog vlug klaar ook.
          Dus: Ontwerp een programmeerbare LED, die tenminste 10000 kleuren kan weergeven en heel veel licht kan geven, niet te veel stroom gebruikt en ook nog goedkoop is.

          Ik garandeer je, dat je summa cum laude slaagt als je ook maar enigzins in de buurt komt!

          Comment

          • Overdrive
            • Feb 2002
            • 717

            #20
            citaat:Geplaatst door Carl

            Een led, met dezelfde output als een 1200W HMI, en hij mag natuurlijk ook niet meer dan 20 mA gebruiken. Nou voruit, met 100 mA kan ik ook nog wel leven.
            Haha, sjooow dan hebben we het over een hoog rendements ledje .

            Leuk als koplamp voor op je fiets []

            Groeten Joost

            Comment

            • DidierB
              • May 2003
              • 337

              #21
              En mocht je toevallig nog eens achteruit rijden op je fiets kan je door een druk op de knop nog eens de kleur van je leds aanpassen! []


              Groeten,

              Beghin Didier
              Ampli bvba

              Comment

              • Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

                #22
                Jouw programmeerbare kleurenfolie lijkt verdacht veel op een LCD beamer....
                Lid van het Front tegen zijlicht

                Comment

                • BENjpt
                  • May 2002
                  • 381

                  #23
                  Ik zou graag draadloos 230V~/16A willen hebben.. []
                  Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

                  Comment

                  • delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

                    #24
                    citaat:Geplaatst door BENjpt

                    Ik zou graag draadloos 230V~/16A willen hebben.. []
                    Eigenlijk zou ik de eis wat hoger willen leggen 400V/125A, maar ik denk dat m'n pacemaker daar niet tegen kan []

                    Comment

                    • driesmees
                      • Apr 2003
                      • 1076

                      #25
                      citaat:Geplaatst door par-av.nl

                      Jouw programmeerbare kleurenfolie lijkt verdacht veel op een LCD beamer....
                      ik denk niet dat je die voor een 2000 Watt profieltje moet hangen
                      [CENTER] [/CENTER]

                      Comment

                      • rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5430

                        #26
                        citaat:Geplaatst door jurjen_barel
                        Zonder rigging, niks om licht aan op te hangen, toch?[8D]
                        Hallo Jurjen,
                        dan worden het gewoon weer de ouderwetse voetlichten en de vertikale rekjes aan weerszijden van de bühne.
                        of met individuele stropjes en klemmen om alles wat op
                        spant, sprinkler, windverband of spankabel lijkt..........
                        met als 'doorslaggevend en overtuigend argument':

                        "het hangt toch?"
                        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                        Comment

                        • Barthez
                          • Dec 2003
                          • 256

                          #27
                          dan worden het gewoon weer de ouderwetse voetlichten en de vertikale rekjes aan weerszijden van de bühne.
                          of met individuele stropjes en klemmen om alles wat op
                          spant, sprinkler, windverband of spankabel lijkt..........
                          met als 'doorslaggevend en overtuigend argument':

                          "het hangt toch?"

                          - Ik ken jongerencentra waar het er nog steeds zo aan toe gaat
                          Goed plan! ...doen we niet!

                          Comment

                          • splash
                            • Aug 2002
                            • 342

                            #28
                            citaat:Geplaatst door Barthez

                            dan worden het gewoon weer de ouderwetse voetlichten en de vertikale rekjes aan weerszijden van de bühne.
                            of met individuele stropjes en klemmen om alles wat op
                            spant, sprinkler, windverband of spankabel lijkt..........
                            met als 'doorslaggevend en overtuigend argument':

                            "het hangt toch?"

                            - Ik ken jongerencentra waar het er nog steeds zo aan toe gaat
                            Ik ken scholen waar het er nog steeds zo aan toe gaat...

                            Comment

                            • AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

                              #29
                              Er zijn zogeheten RGB-parren op de markt, van showtec o.i.d. met 3 gekleurde lampen en bijbehorende dimmers intern. Het kost geen drol en het effect als bijv. zijlicht in theater is prima. Nou mist er een belangrijk iets; optiek... Vind nou een eens lens uit die a) zorgt voor een goede bundel en b) de afzonderlijke lampen niet zichtbaar maakt... (momenteel zie je 3 afzonderlijke vakjes)

                              suc6

                              Ps als je tijd overhebt mag je ook werken aan beter kleuren
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

                              Comment

                              • delighted
                                • Jul 2003
                                • 420

                                #30
                                citaat:Geplaatst door AJB

                                Er zijn zogeheten RGB-parren op de markt, van showtec o.i.d. met 3 gekleurde lampen en bijbehorende dimmers intern. Het kost geen drol en het effect als bijv. zijlicht in theater is prima. Nou mist er een belangrijk iets; optiek... Vind nou een eens lens uit die a) zorgt voor een goede bundel en b) de afzonderlijke lampen niet zichtbaar maakt... (momenteel zie je 3 afzonderlijke vakjes)

                                suc6

                                Ps als je tijd overhebt mag je ook werken aan beter kleuren
                                Bestaat de oplossing niet al??

                                Electronic Theatre Controls, Inc. Lighting solutions, control equipment for Theater, Film & TV studios, Architectural spaces and entertainment industries.


                                Alleen kosten deze iets meer denk ik zo.

                                Comment

                                Working...