wat te doen met oude spullen...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paulus0013
    • Dec 2003
    • 2

wat te doen met oude spullen...

geachte mensen ik ben nog een beetje een n00b op dit gebied, maar moet ergens beginnen met leren...

nu ga ik binnenkort wat nieuwe lichtspeeltjes aanschaffen, dat is het probleem verder niet.
    het probleem is juist mijn oude spullen.
    nu heb ik nog 2 lichtorgels van 3 lampen hier, deze werken voor geen meter meer op de muziek.
    nu kan ik die 2x3 lampen dus nog wel gebruiken, maar wat en hoe kan ik die op een andere manier aansturen?
    zelf iets solderen ben ik niet echt handig in, maar als het een goede oplossing zou zijn, kan ik het misschien laten doen door iemand.
    het komt er dus op neer dat ik nu eigelijk 6 losse lampen heb en daar wil ik iets mee doen.
    ik wil meer dan ze alleen aan en uit kunnen zetten, want dat gedeelte lukt me zelf nog wel.
    als het even kan wil ik ze weer op de muziek sturen, of anders dmv soort dimmers zelf aansturen.
    maar goed ik heb geen id hoe of wat misschien dat een van jullie me op weg helpen
    of misschien vinden jullie dit wel een te kinderlijke vraag, maar help me dan op een andere manier op weg als dat kan.
    owja lisfst een niet te dure oplossing, anders kan ik ze net zo goed in de kast laten liggen, het is het niet echt waard om er voor 500 euro aan dingen in te pompen denk ik.
    als het ff kan blijf ik kwa budget onder de waarde van die dingen zelf, anders kan ik net zo goed een werkende nieuwe halen
    mensen alvast bedankt voor enige reactie....
    LaNg LeVe De LoL©
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

denk best op alle lampjes een stekkertje opzetten, een LM400 controllertje (tweedehands) kopen en lampjes met gewone kabeltjes aansluiten. Kan ook met multi, word wel wat duurder
    --- watt ever you want ---

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

welkom op het forum.

zelf solderen, daar zijn de meesten precies een beetje vies van
      Dat hoeft niet zo een probleem te zijn hoor, alleen liggen de kosten als je zoiets fatsoenlijk wilt doen nogal hoog. Daarom is het soms fijner om gewoon een bestaand aparaatje te kopen.

Zoals eerder al vermeld zou zo een lm400 perfect voldoen. Prijs mag je dan ongeveer schatten rond de 250€(nieuw). Dit aparaat is een sturing en dimmer ineen, je kan er dus rechtstreeks je lampen op aansluiten.

hopelijk heb je hier wat aan.

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Paulus0013
        • Dec 2003
        • 2

ik vind +/- 250 euro een beetje overdreven veel om een beetje troep nieuw leven in te blazen.
        denk dat ik voor dat geld wel iets leukers kan krijgen in de zin van andere lampen..
        LaNg LeVe De LoL©

Comment

• DJ_Snaky
          • Sep 2002
          • 272

zie je nog redelijk vaak dat die reflectorlampen worden gebruikt in het disco meubel, gewoon aasluiten op het licht paneel wat je koopt bij de rest van je licht.
          als er nog enkele kanalen over zijn natuurlijk.

kun je ze een mooi looplicht / dimereffect geven.
          [:D] zin in een feestjuh [:D]
          <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

Working...