lamp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djstolker
    • Jan 2003
    • 20

lamp

het is niet echt het onderwerp voor dit forum. maar ik denk wel dat ik hier het juiste antwoord tegenkom...
    ik wil zo'n lamp kopen die zeg maar op vuur lijkt...
    het is een lamp met een paar lappen stof (in de kleuren van een vlam), en daar zit een blowertje onder zodat het net lijkt of het echt is.. hoe heet zo'n lamp?
    [}]
  • gieforce
    • Sep 2003
    • 17

Lamp staat in de beglec cataloog, en noemt virtual flame.
    Silvoeples.

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Hallo djstolker.

Zie bovenstaande link.

m.v.g. Herman

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Veel merken hebben een eigen naam voor de vuurlamp bedacht.

Virtual Flame word veel gebruikt.

Nog een bepaald merk in gedachte waarvan je de naam van dat ding wil weten?

citaat:daar zit een blowertje onder zodat het net lijkt of het echt is..
        Als er iemand bij mij onder me lampen gaat zitten blowen, stuur k m meteen weg!
        Ooit van een ventilator gehoord?

Comment

• delighted
          • Jul 2003
          • 420

citaat:Geplaatst door djstolker

het is een lamp met een paar lappen stof (in de kleuren van een vlam), en daar zit een blowertje onder zodat het net lijkt of het echt is.. [}]
          Even voor de duidelijkheid:

Over het algemeen zit er maar één lap witte stof in zo'n "lamp". Door zowel rood/oranje-achtige als blauwe lampen op deze stof te laten schijnen lijkt het dat de wapperende stof een vlam is.

Comment

• johan L.
            • May 2001
            • 384

citaat:Geplaatst door delighted

citaat:Geplaatst door djstolker

het is een lamp met een paar lappen stof (in de kleuren van een vlam), en daar zit een blowertje onder zodat het net lijkt of het echt is.. [}]

Over het algemeen zit er maar één lap witte stof in zo'n "lamp". Door zowel rood/oranje-achtige als blauwe lampen op deze stof te laten schijnen lijkt het dat de wapperende stof een vlam is.
            Over t algemeen wel jah maar bij de "goedkopere" bart smit, xenos, blokker uitvoeringen zijn het 1 of 2 vellen gekleurde stof (vlampatroon) en maar 1 lampje dr in.
            Net deed ie het nog.

Comment

• lj djcenter
              • Jul 2003
              • 148

Zo'n virtual flames zijn leuk het eerste uur, nadat ze wat van de vochtigheid geproefd hebben flappert het lapje stof nieveel meer dus is u mooi vlammetje weg... Maarja we weten altijd iets he

greetz tom
              Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

citaat:Geplaatst door delighted

Voor alle duidelijkheid :

Over het algemeen zitten er 2 lapjes stof in in zo'n lamp.
                Die 2 lapjes zijn beneden aan elkaar vast gemaakt. waardoor je een dubbel 'wapper' effect krijgt en het geheel meer realistisch maakt.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• delighted
                  • Jul 2003
                  • 420

citaat:Geplaatst door axs

Voor alle duidelijkheid :

Over het algemeen zitten er 2 lapjes stof in in zo'n lamp.
                  Die 2 lapjes zijn beneden aan elkaar vast gemaakt. waardoor je een dubbel 'wapper' effect krijgt en het geheel meer realistisch maakt.
                  Die ben ik dan nog niet tegengekomen...

Het klinkt heel logisch, maar heb die uitvoering nog niet gezien.

Comment

• MSSS
                    • Jul 2003
                    • 365

Is zo'n lava lamp niet ongeveer hetzelfde effect of vergis ik me daarin?
                    oleole ik heb EV :)

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Het hangt soms ook van een thema af...
                      Als je een Middeleeuws feestje hebt, zijn lava lampen een beetje misplaatst. "Iemand slecht in geschiedenis?"

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

lavalampen zijn eerder futuristisch toch???
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

Heb zelf 2 Showtec flames,deze hebben 1 lapje stof bestaande uit 2 aan elkaargenaaide lapjes, die je met klitteband in een "kruis" boven een ventilatortje plakt.
                          daarop schijnen dan een blauwe en oranje gefilterd spotje.

Als je zorgt dat je niet in de bak kunt kijken geeft het echt een MEGA realistische look.( heb welgemeende opmerkingen gehad dat de plafonddelen geimpregneerd waren maar dit toch niet veilig leek hahaha LOL)
                          Het geeft een mooi effect als je de lampen op pilaren zet bijv bij de ingang.

Showtec is geen topmerk, maar in de verste verte niet te vergelijken met Xenos of zo.

En als het lapje stof (wit zijde) versleten is naai je toch gewoon een nieuw lapje aan elkaar!

Groeten John
                          Groeten John
                          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...