rainbow par

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sompi
    • Mar 2003
    • 200

rainbow par

graag had ik gebruikers ervaringen van de door highlite verkochte rainbow-par

toestel word dmx aangestuurd , heeft rgb kleurenmixing en 3 HPL 575 lampen

gelieve niet onmiddelijk te beginnen lullen dat alle highlite produkten slecht zijn

• johan L.
    • May 2001
    • 384

Owkee niet alle highlite producten zijn slecht maar deze wel
    Doordat er geen lens voorzit zie je niet 1 kleur maar een Groene een rode en een blauwe bundel. en dus niet 1 egale kleur die je wilt hebben.
    Net deed ie het nog.

Comment

• KoenB
      • Mar 2003
      • 453

Plus het blijft additieve kleurmixing. En dit werkt volgens mij nog steeds het best in een RGBW systeem.
      Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Weer een hoop slap gelul mensen... Uiteraard mag je van een lamp van nog geen 300 euri niet verwachten dat hij Vari*Lite optiek bevat.... Ik heb bij diverse theatertours een 8-tal van deze lampen mee, gemonteerd op een plankje. Hierdoor heb ik 3 kleuren zijlicht vanuit de coulissen ! Briljante lichtopbrengst en super goedkoop... Enkel dmx en stroom en klaar is kees... Wel ben ik het met de heren eens dat kleurmenging niet goed is, en uiteraard ziet het geheel er goedkoop uit zodra je IN de lens gaat kijken (bij bijv. tegenlicht bandjes) Hiervoor zou ik ze uiteraard ook nooit gebruiken. Maar om nou te zeggen dat het spotje slecht is...zeker niet !

Mijn grootste nadeel is het stroomverbruik. Op een 16A groep kunnen maar 2 van deze spotjes...en da's soms wel eens lastig verdelen...

greetz AJB
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

Hallo sompi
          Die hoop slap gelul valt wel mee, goed deze rainbow-par slecht is hij niet, maar heeft zoals je zelf ook aangeeft wel behoorlijke beperkingen. Maar kan me voorstellen dat het een goede oplossing is voor jou gebruiksdoel.
          Ook wij hebben wel eens naar dit soort Par gekeken maar om de opgesomde redenen hiervan afgezien, dus niet omdat hij slecht is maar hij voldeed niet aan ons gebruiksdoel.

m.v.g. Herman

Comment

• johan L.
            • May 2001
            • 384

waar wil je hem eigenlijk voor gaan gebruiken? want een leuk alternatief is natuurlijk een colorchanger als je dr dan 1 pakt met 2 kleurenwiellen kan je nog leuke effecten maken ook.

Net deed ie het nog.

Comment

• maranta
              • Sep 2002
              • 113

Wij hebben ze gebruikt tijdens de concerten van de New York Spirit,
              In eerste instantie leek het een miskoop maar de door de meegeleverde lens te vervangen door een narrow lens van let op; de imitatiesource-fours van highlite hadden we een leuke bundel, juist de niet perfecte lichtmixing gaf een fantastisch resultaat omdat de spots gebruikt werden op plankjes welke verticale trussen van onderaf aanlichtte,
              Inderdaad kost deze spot veel vermogen maar 't kost niet veel geld en er zijn leuke creatieve lichteffektjes mee te doen.
              Wij gaan ze vaker gebruiken.
              Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• sompi
                • Mar 2003
                • 200

heb er ondertussen een achttal gekocht en gebruikt voor een theater productie .

We hebben ze op de grond gemonteerd en rechte kleurbundels mee gecreerd op vertikale witte doeken .
                Onze klant was heel tevreden over het bereikte resultaat , dit was echt wat hij wou .
                Voor andere toepassingen heeft toestel denk ik iets te veel beperkingen
                voorlopig kan ik ze niet meer gebruiken dus ik denk eraan ze op de snuffel te zetten , misschien koop ik er later wel opnieuw want voor sommige toepassingen zijn ze echt wel tof en zeker z'n geld waard

Comment

• PZ
                  • Apr 2004
                  • 7

Ik heb de reacties gelezen over de Rainbow parren.
                  Het is inderdaad ook een kwestie waarvoor men deze parren wil gebruiken en hoe ze gebruikt worden.

Ik heb ze gebruikt op mijn werk tbv een dance feest (houseparty)
                  Op elke hoek van het "grid" 1 Rainbowpar (in totaal 4) met lens recht naar "beneden" gericht.
                  Omdat de "bundel" nog al breed is kon ik met 4x een Rainbowpar
                  de hele dansvloer "pakken". De kleuren Rood, Groen, Blauw en Roze
                  gaat prima...Het viel mij in ieder geval niet tegen.

Comment

• olvaar_be
                    • Mar 2004
                    • 64

Wij hebben een paar truss-lights gekocht... voor een prijsje(aan 200 euro incl BTW - nieuw)
                    Moet zeggen, als DECO effect doen ze het heel goed (beter dan led producten) ... maar als goede belichting ... neen !
                    Je hebt geen controle over de bundels (ieder kleur strooit)... dit zou inderdaad beter een BUNDEL (zonder 's') geweest zijn ... in een truss is dit mooi zo vele kleurtjes
                    Maar Ik zou er geen geld aan geven, om bv. als Four of six bar te gebruike []

Surf eens naar mijne website.

Comment

• sompi
                      • Mar 2003
                      • 200

let op de rainbow par is niet hetzelfde toestal als de truss light
                      als je 200 € hebt betaald voor een truss-light ben je goed bedrogen
                      highlite zette ze namelijk al lang in promo omdat er een nieuw model op komst is

Comment

Working...