Rook met een kleurtje, kan dat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Gewoon een SAS combi maken, vraag het even aan je scheikunde leraar.
    SAS gebruiken ze ook in vuurwerk en is niets anders dan een gekleurd kruid, weet alleen niet of het in de vloeistof op zal lossen (moet je even berekenen) wat nog de vraag is als het al oplost of het samen met de vloeistof verdampt of dat je juist gaat indampen dus dat je de vloeistof weer van je mengsel scheid en dus krijg je dan normale rook en blijft je SAS weer in je tank achter.
    We're ready to party, are you?

Comment

• PUK
      • Jun 2003
      • 18

Dag,

Eerst en vooral... ik zou dit binnen niet proberen. Maar vermits het toch voor buiten is...

In de supermarkt kan je natuurlijke kleurstoffen kopen op waterbasis. Dat zijn de kleurstoffen die vooral in taarten en zo gebruikt worden.
      Omwille van de super-verhitting zal de meeste kleurstof mee de rook ingaan, denk ik. Dus ik denk dat het relatief onschadelijk is voor je rookmachien.
      Omdat rookpartikels heel klein zijn en de blootstelling vrij kort (je wagen beweegt toch), zal de neerslag van de kleurstoffen onzichtbaar zijn.

Het is maar een idee...
      Greets,
      Pascal (PUK) Eraerts

Comment

• Juce
        • Aug 2001
        • 203

citaat:In de supermarkt kan je natuurlijke kleurstoffen kopen op waterbasis. Dat zijn de kleurstoffen die vooral in taarten en zo gebruikt worden.
        En laat nu net iets op waterbasis niet goed oplossen in je rookvloeistof aangezien dit uit langere alcoholen bestaat en daar lost iets waterbasisachtig niet in op...

Juce

Comment

• BENjpt
          • May 2002
          • 381

citaat:Geplaatst door smmeij
          De rook die je ziet is damp/rook.
          LOL

Ontopic: ik zou niet gaan klooien met scheikundige foefjes of vuurwerk ofzo. Ook al is het in de buitenlucht, als je een krachtige grondspot neemt ofzo zal je vast wel wat zien. Als het gaat om op tevallen in de stoet met een bepaalde kleur, neem dan gewoon een confetti apparaat.

gr.
          Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Je hebt voor noodsignalen (schepen) en signalering (bv tijdelijke helikopterlandingsplaats) bij het leger rookpotten die rode en gele rook geven. Vraag eens bij de (vrijwillige)brandweer. Weet je gelijk of het mag ook....
            lekker belangrijk!

Comment

• Juce
              • Aug 2001
              • 203

[code]Je hebt voor noodsignalen (schepen) en signalering (bv tijdelijke helikopterlandingsplaats) bij het leger rookpotten die rode en gele rook geven.[/code]

Zou ik toch maar niet doen, is namelijk een supper irriterend en schadelijk goedje dat daaruit komt

Juce

Comment

• sanderdv
                • Nov 2003
                • 8

citaat:Geplaatst door Juce

En laat nu net iets op waterbasis niet goed oplossen in je rookvloeistof aangezien dit uit langere alcoholen bestaat en daar lost iets waterbasisachtig niet in op...

Juce
                Rookvloeistof bestaat meestal uit water met 1 of meer soorten glysols of glycerine. (komt beide van het Griekse woord glukeros komt, wat zoet betekend, vandaar ook de zoete geur van de vloeistof)

Met kleurstoffen in vloeistof heb ik geen ervaring. Wel lijkt het me niet gezond voor jezelf en voor de rookmachine zelf.

Je zou eventueel even kunnen kijken op http://www.lemaitre.co.uk/
                Hier hebben ze een hoop vuurwerk effecten.

Vuurwerk is in dit geval moeilijk te gebruiken naar mijn mening. Hoogstwaarschijnlijk heb je al snel een vergunning nodig en iemand met een PSE (Pyrotechnische Speciale Effecten (bedoeld voor op korte publieks afstanden)) certificaat.

Een confettimachine is inderdaad een goed alternatief voor een kleurrijk effect.
                Live your lights..uhh life!

Comment

• hansje
                  • Jun 2003
                  • 40

Er is wel degelijk rook in ander dan normale kleur, het zou alleen buiten gebruikt mogen worden i.v.m de kleurstof in de rook.
                  Volgens mij kun je zoiets vast wel vinden op internet.
                  Eigen experimentjes zou ik wat voorzichtig mee zijn....

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

Zet eens een linkje naar een site waar dat spul opstaat dan Hans?

Comment

• skyline
                      • Apr 2003
                      • 17

Ben ik ook wel zeer benieuwd naar Hasnje, het is inderdaad voor in de buitenlucht. Eigen experimenten ben ik ook een beetje huiverig voor. Wil ook graag mijn rookmachine een beetje heel laten.

Comment

• djbirdie
                        • Oct 2002
                        • 509

Kun je niet gewoon een bouwlamp met kleurenfliter op je rook richten? Dan heb je zonder moelijk doen "gekleurde" rook.
                        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• DJ.T
                          • Nov 2002
                          • 1502

Waarom een bouwlamp, elke fatsoenlijke drive-in heeft toch wel parren bij de hand?
                          Dat is ook de standaard optie maar overdag zie je dat natuurlijk niet.

Comment

• driesmees
                            • Apr 2003
                            • 1076

ja, en een echte rode rook geeft toch een asnder effect dan gewone rode lampen denk ik
                            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• skyline
                              • Apr 2003
                              • 17

Ja, ik denk inderdaad dat het met parren niet werkt overdag, anders hadden we die optie wel gekozen maar heeft weinig nut denk ik. Ik zie wel of er nog een oplossing komt en anders is het jammer maar gaat dat feest niet door, tenminste dat van de gekleurde rook dan, de rest gaat uiteraard wel door....

Comment

• driesmees
                                • Apr 2003
                                • 1076

ik denk niet dat dat zal lukken? nog iemand een andere id???
                                [CENTER] [/CENTER]

Comment

Working...