Rook met een kleurtje, kan dat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Zojuist een advertentie gezien in een magazine van 1986 en Le Maitre had al rode rook. Dus even daar navragen of ze dat nog doen. Misschien hebben ze het nog in hun collectie.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

antwoord op de vraag:

JA het kan. Bewijs:

Maar kleurstoffen laten volgens mij altijd een residu achter als ze neerslaan. Dus je zal een vette kans hebben op een stevige stomerijclaim als je met het spul gaat werken.
      lekker belangrijk!

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Echter, de pyropods werken op een geheel andere manier als een rookmachine.

In een pyropod die gekleurde rook produceerd zitten bepaalde stoffen die de kleur aangeven (volgens mij al eerder aangehaald in dit topic).
        Zo kan je met Kaliumchoraat veel kleuren rook maken, door het in de juiste verhouding in je stof te gooien.
        Dit geldt echter alleen bij het volgende: DE STOF WORDT VERBAND.
        In veel gevallen (met andere stoffen) is dit extreem giftig en dus absoluut niet bedoeld voor onze branche!

Ik heb gehoord dat er ook pods bestaan uit 'dye's'. Dit is verf wat wordt afgebroken in kleine stukjes en daarna mee wordt gevoerd met de rook, waardoor de rook een kleur krijgt. (dit weet ik niet zeker, don't shoot me!)

Of dit kan in je rookmachine? Het antwoord is nee. Je rookmachine verhit de vloeistof totdat het overgaat in gasvormige vorm. Je stoffen die de kleur aan zullen geven zullen bij deze temperatuur nog lang niet bij hun kookpunt zijn...
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

Working...