theater-boekwinkel amsterdam

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MT-lighting
    • Jan 2004
    • 24

theater-boekwinkel amsterdam

Hoi allemaal,

Ik heb gehoord dat er een boekwinkel in Amsterdam is die boeken verkoopt op het gebied van theater-techniek (en dus ook over belichting, neem ik aan). Weet iemand waar die boekhandel zit en of die nog steeds bestaat?
    Ik heb nog gezocht op dit forum en op het forum van zicht-lijnen, maar ik kon niets meer vinden...

Alvast bedankt!

Groetjes,

Mark.
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

citaat:Geplaatst door MT-lighting
    Ik heb gehoord dat er een boekwinkel in Amsterdam is die boeken verkoopt op het gebied van theater-techniek (en dus ook over belichting, neem ik aan). Weet iemand waar die boekhandel zit en of die nog steeds bestaat?
    Ik heb nog gezocht op dit forum en op het forum van zicht-lijnen, maar ik kon niets meer vinden...
    International Theatre en Film Books, op het Leidsesplein, naast de Amsterdamse Stadsschouwburg. Hebben voor zo'n klein winkeltje een forse collectie boeken over film & theater, van scripts tot theaterwetenschap tot (theater)techniek. Ze hebben ook een website, maar die is vooral op de uitgeverij gericht. (Ze zijn (co-)uitgever van de meeste Nederlandse tekstboekjes bij theatervoorstellingen (teksten die gespeeld worden door het ro theater, TGA, Zuidelijk Toneel Hollandia, etc.)).

Een bezoekje waard als je in de buurt bent.

LuxProDeo

Comment

• MT-lighting
      • Jan 2004
      • 24

Thanx!

Ik ben komende donderdag in Amsterdam, dus ik ga gelijk even kijken. Er zijn wel een aantal boeken die er interessant uitzien, maar meestal erg duur zijn, dus voordat ik ze koop wil ik ze eerst een keer gezien hebben...

Bye,

Mark.

Comment

• Promovendus
        • Jan 2004
        • 1

Kan iemand boeken aanraden over theaterbelichting?

Comment

• Lykle
          • Dec 2003
          • 63

Light Fantastic van Max Keller
          ISBN: 3791321625

Erg mooi en interessant boek over theaterbelichting.

Ciao,

lykle

Comment

• Merijndj
            • Mar 2001
            • 660

Handboek Theaterbelichting: Tussen Licht en Donker
            ISBN: 9064032335

dit boek raakt een beetje uit de tijd... omdat hierin nog over de beginjaren van de "intilligente licht" wordt gesproken, maar voor de rest zeker de moeite waard.... prijsje wat minder maar toch.. [:P]

Comment

• ljlarzzzie
              • Aug 2003
              • 92

Tussen licht en donker zelf ook wat doorgelezen, maar toch mooi boek!

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Als je met conventioneel licht niets moois kan maken, moet je zeker van de movinglights afblijven, dus tussen licht en donker is voor iedereen.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• lighthouse
                  • Feb 2004
                  • 25

Als je boeken wilt doorkijken of informatie zoekt kun je ook terecht bij het Theater instituut in A'dam die hebben echt een gigantische bieb Kijk even bij google voor het adres en openings tijden

aanraders zijn inderdaad
                  Handboek Theaterbelichting: Tussen Licht en Donker
                  Light Fantastic van Max Keller (ook in het duits)

maar als je goedkoper wil (niet zoveel geld hebt)
                  kijk op ons aller internet en je vind heel veel artikelen die je naar wens kunt gebruiken of laten voor wat ze zijn Zoek eens op theatertechniek / belichtingstechniek en je bent zo vier uur verder

Comment

Working...