Goedkoop DMX Via Pc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mifex
    • Jun 2005
    • 83

over freestyler heb ik het al gevonden, maar mijn vraag was welke dongle ik het best kan nemen.
    The winner is the winner

Comment

• Mifex
      • Jun 2005
      • 83

Ik zit nog te twijfelen tussen de enntec dongle en die van the willow's... DSe enttec heeft geen eigen processor en mijn laptop komt uit de jaren 80.. HEEL SLOOM DUS... wat kan ik nou het beste nemen? Ik ga freestyler gebruiken maar vast ook nog een keer wat beters. De meningen verschillen. Wat is het nu het voordeel dat je een eigen processor in dat dingetje heb zitten?

Gr
      The winner is the winner

Comment

• tonnie wittenaar
        • Jun 2001
        • 24

Het voordeel van een eigen processor is dat de DMX interface er voor zorgt dat er een constante datastroom is op je DMX lijn.
        Heb je een trage pc in combinatie met een interface zonder eigen processor dan loop je veel kans dat je programma niet vlekkeloos werkt, en dat je DMX lijn storingen heeft, dus vreemde verschijnselen bij je lichtapparatuur.

Comment

• Mifex
          • Jun 2005
          • 83

maar die van thewillows kan niet alle leuke programma's aan toch?

heeft iemand de voor en nadelen van de entecc en de dmx4all?
          The winner is the winner

Comment

• Peter Vanhove
            • Jun 2002
            • 347

Als je een dongle wil waar zowat alle programma's mee kunnen werken, en ook als DMX in kan gebruikt worden, is er geen keuze, ga voor de Enttec.
            Dit is de enige no budget dongle die met de gratis Chamsys software werkt, dit alleen al maakt hem onbetaalbaar.
            Wij hebben er al honderden verkocht, en niemand heeft tot nu toe echte problemen voor zover ik weet.
            Als jouw pc echt zo oud en traag is, wordt het dan niet eens tijd om hem te vervangen. Laat ik het zo zeggen, voor een stuk minder dan de prijs van bvb een Martin Lightjockey pakket (enkel soft en dongle) koop je een nieuwe portable plus een dongle die samen met de chamsys software erbij het martin pakket mijlen ver achter zich laat.
            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Mifex
              • Jun 2005
              • 83

Nee een nieuwe pc zit er niet in. Hij is wel oud maar windows 98 draait er wel op. Ook haal ik alle programmas er vanaf todat er alleen dingen overblijven voor de DMX.

Dus moet ik nu voor de enttec gaan of voor de dmx 4all. En waar heb je dmx OUT voor nodig?
              The winner is the winner

Comment

• Mifex
                • Jun 2005
                • 83

citaat:Geplaatst door Mifex

Nee een nieuwe pc zit er niet in. Hij is wel oud maar windows 98 draait er wel op. Ook haal ik alle programmas er vanaf todat er alleen dingen overblijven voor de DMX.

Dus moet ik nu voor de enttec gaan of voor de dmx 4all. En waar heb je dmx OUT voor nodig?
                Niemand? ik moet het z.s.m weten omdat er een feest aankomt!
                The winner is the winner

Comment

• Peter Vanhove
                  • Jun 2002
                  • 347

Ik denk dat alles toch al gezegd is, ga voor de standaard die iedereen gebruikt de Enttec dus.
                  citaat:En waar heb je dmx OUT voor nodig?
                  Als er geen DMX OUT (uit dus) kan je er uiteraard niets mee doen, zo'n ding is gemaakt om DMX uit te sturen.
                  Ik denk dat je bedoeld DMX IN, dat is dus om DMX IN uw PC te krijgen. Bvb om extra playbacks te krijgen uit een of andere dmx tafel (werkt bvb met MagicQ), of om DMX te testen, uiteraard met een daarvoor geschreven programma zoals DMXCAP.

Comment

• tonnie wittenaar
                    • Jun 2001
                    • 24

Tja, ze willen je zo graag een enttec verkopen, dan ben je haast wel genoodzaakt die te nemen, veel suc6 ermee

enne Peter, het ligt er wel heel dik bovenop....

Comment

• johan L.
                      • May 2001
                      • 384

Maar het blijft wel 1 van de weinige die met ontzettend veel verschillende software werkt.
                      Net deed ie het nog.

Comment

• Peter Vanhove
                        • Jun 2002
                        • 347

Jongens toch, wij verkopen deze dingen bij de vleet, net omdat het de standaard is, zowel in en uit is, en met zowat alle software kan werken.
                        Daarboven kosten ze geen drol, wie nu echt denkt dat wij aan zo'n dingetje nog veel verdienen is ook al mis. Het noemt de Open USB DMX interface met als grote voorbeeld de gratis open source software. De bedoeling van de makers is om voor de laagst mogelijke kost iedereen met dmx kennis te laten maken en hen er iets uit te laten leren. Alle benodigde info om zelf programma's te maken kan je van Enttec verkrijgen, en net dit maakt het hele project zo interessant.
                        Dat je voor enkele euro's een DMX interface krijgt is eigelijk bijzaak, omdat hardware nu eenmaal niet gratis kan gemaakt worden kost het je iets.
                        De mensen die deze interfaces al bij ons gekocht hebben weten hoeveel plezier we erin hebben om dit hebbedingetje te verkopen, veelal komen deze mensen met hun PC tot bij ons, daarop installeren wij gratis alle drivers, en de meest gebruikte software waaronder MagicQ, daarboven geven we ze meestal nog een korte opleiding in het gebruik van dit programma. Meestal kost ons dit zo'n 2 uur tijd, waar wij niks voor terugvragen, behalve ons af en toe eens te laten weten wat ze ermee gedaan hebben en of alles naar behoren werk. 2 uur van onze kostbare tijd kost al meer dan wat dit ding kost.

Comment

• Mifex
                          • Jun 2005
                          • 83

Denk eraan dat mijn laptop een oudje is he!! dus misschien niet met de enttec overweg gaat. Ik heb peter zojuist een mailtje gestuurd en nu ga ik wachten op antwoord.!
                          The winner is the winner

Comment

• Mifex
                            • Jun 2005
                            • 83

Ik heb besloten om voor de dmx4all te gaan omdat peter ook twijfelde of de enttec op mijn labtop zou kunnen. Het is een beetje ver om naar breda te rijden om te kijken of hij het doet ik woon namelijk in almere. Ik ga gewoon voor de dmx 4all, want freestyler werkt daarop en dat vind ik al voldoende. Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp.

Gr
                            The winner is the winner

Comment

• Tiemen
                              • Dec 2001
                              • 944

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

... samen met de chamsys software erbij het martin pakket mijlen ver achter zich laat.
                              De verkoopspraatjes moeten toch niet té overmoedig worden... De positieve kanten van een product aanwijzen is één ding, onwaarheden gaan vertellen is iets anders.

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

...wie nu echt denkt dat wij aan zo'n dingetje nog veel verdienen is ook al mis. ...
                              ... Meestal kost ons dit zo'n 2 uur tijd, waar wij niks voor terugvragen, behalve ons af en toe eens te laten weten wat ze ermee gedaan hebben en of alles naar behoren werk. 2 uur van onze kostbare tijd kost al meer dan wat dit ding kost...
                              Als ik het zo hoor is Euro-PA een liefdadigheidsinstelling! Producten winstvrij verkopen en diensten leveren zonder betaling. Alweer, niet té ver gaan met de marketing, of de jonge snaken op dit podium zouden het bijna nog gaan geloven.

Alle gekheid op een stokje, niet overdrijven.

Comment

• Peter Vanhove
                                • Jun 2002
                                • 347

citaate positieve kanten van een product aanwijzen is één ding, onwaarheden gaan vertellen is iets anders.
                                Ik denk niet dat hier veel onwaarheden verteld zijn, wat software betreft heeft iedereen zijn smaak uiteraard. De een vind pakket A beter dan pakket B, ik durf er eerlijk voor uit te komen dat na vergelijk van zowat alle pakketten wij (en ook een aantal van onze klanten) het Chamsys programma het beste vinden (en ik heb echt niets rechtstreeks met Chamsys te maken). Een van de allergrootste pluspunten naast het feit dat het een heel erg goed ontwikkeld programma is door lichttechniekers voor lichttechniekers, is dat het PC pakket identiek werkt als de echte tafels en programma's uitwisselbaar zijn tussen beide platformen. Wij bereiden bvb op een pc met Capture en Magicq PC sommige show voor, en hebben dan enkel de file te verplaatsen naar de echte tafel voor het werk on the road.

Wij zijn absoluut geen liefdadigheidsinstelling, maar een bedrijf met vaste kosten zoals gebouwen, vrachtwagens, electricitiet, telefoon, verzekeringen en zelf lonen.
                                Wij verkopen uiteraard onze producten met een normale winstmarge (als men tegenwoordig nog van normale winstmarges kan spreken), enkel bij de Open USB DMX interface ligt de prioriteit niet op winst, maar op zoals al vermeld zoveel mogelijk mensen met DMX kennis te laten maken voor een zo laag mogelijke prijs. Dit start bij Enttec zelf en gaat bij ons als distributeur gewoon verder. Dank zij zulke initiatieven van fabrikanten zoals Enttec en Chamsys die een professioneel PC pakket GRATIS aanbieden, kunnen jullie aan een professionele DMX sturing geraken voor bijna noppes.

Comment

Working...