1200w scanners

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sompi
    • Mar 2003
    • 200

kijk ook eens voor MARTIN PRO 918
    dit is pas een zeer intressante scan
    HMI 575 met heel veel output

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

goldenscan 3 kun je vergelijken met weinig denk, komt ongeveer dubbel zoveel licht uit als uit een 1220 XR.
      komt in de buurt van een cyberlight CX, welke vorig jaar op de PA markt weggingen voor 1300 't stuk, nadeel van deze is dat ze zo mogelijk nog lomp groter zijn als een 1220 of goldenscan 3.

maar heb eerder al de studio due stratos aangegeven als mogelijke optie, is een razendsnelle moving head, wel oud, maar redelijk betrouwbaar, alleen de voeding wil wel eens problemen geven, EURO-pa in deinze heeft er geloof ik een sloot in de verkoop voor minder dan 1000 't stuk.

maar kun je wat specifieker zijn in je eisen , heb je veel ruimte om ze te vervoeren, flightcases nodig (bijv. goldenscan 3 is dan al lastig aangezien die vooral uit discotheken komen), kun je zelf servicen?

En ik blijf erbij dat een martin 1220 XR fel genoeg is, de 1220 heeft zijn slechte naam vooral aan de cmy-versie te danken, hier komt idd niks uit, maar werk zelf met de 1220 IIR en die is best te gebruiken, de 1220 XR is dan nog een beetje feller zelfs

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

en wat er goed is aan een goldenscan 3...de optiek is perfect, lekker groot en daardoor veel lichtopbrengst, maar nog mooier is het feit dat de spots nagenoeg bomvrij zijn, alles is zwaar en groot aan die dingen, dus het slijt navenant niet, daarom moet je zo'n ding ook nooit beoordelen op hun uiterlijk, vaak zien ze er flink rot uit, maar zijn ze van binnen perfect.

de 918 van martin...zeker een optie, maar om die binnen je budget te vinden zal een flinke uitdaging zijn, en voor de prijs die ze voor die dingen vragen kun je best twee 2ehands mac500's vinden op Ebay duitsland

Comment

• Stan
          • Feb 2004
          • 11

De 912 van Martin valt buiten het budget.
          Een moving-head is leuk, maar dan moet hij er mooi uitzien, en de stratos vindt ik niet echt mooi.
          ik heb liever een scan, zijn goedkoper en sneller.

Ik kan aan 2 Goldenscans 3 in flightcases komen.
          Deze vallen binnen het budget en zijn fel genoeg,
          maar dan heb ik er liever gelijk 4 van...
          Weet iemand niet nog 2 Goldenscans te staan?

Comment

• turbomaster
            • Jan 2004
            • 27

moet het eigenlijk zo een zware lamp zijn? als je bv kijkt naar de clay-paky mini scan HPe daar komt wel echt bakken licht uit en die moeten toch te vinden zijn...
            to be or not to be en waar diende dat knopje nu voor???

Comment

• sompi
              • Mar 2003
              • 200

als je eens rondkijkt vind je een martin 918 wel voor zo een 1000 a 1100 euro per toestel . deze toestellen zijn dit zeker waard

Comment

• Stan
                • Feb 2004
                • 11

@ sompi

En waar kijk jij dan rond?

Comment

• sompi
                  • Mar 2003
                  • 200

wel ik had er zelf 16 en heb er ondertussen 8 van verkocht aan 1000€ per stuk
                  heb hier verschillende mensen over de vloer gehad die er al aan die prijs hadden gekocht

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

citaat:Geplaatst door Stan

Een moving-head is leuk, maar dan moet hij er mooi uitzien, en de stratos vindt ik niet echt mooi.
                    Eeeh: HO! Wat intereseert het hoe zo'n spot eruit ziet als ik vragen mag? Okee, een beetje mooi uiterlijk is misschien mooi meegenomen, maar ik zou zeker geen opties op voorhand al afwijzen omdat "ze er niet mooi uitzien".
                    Ik denk dat die Cyberlights een goeie optie zijn; maar je spreekt jezelf hier en daar een beetje tegen.
                    Even wat feiten op een rijtje:
                    * een scan/head met een 575 of hoger lamp is nu eenmaal wat groter en logger; als je dat niet wilt moet je een model terug
                    * een scan/head met een 575 of hoger lamp is nu eenmaal wat duurder; ook 2e hands scheelt het over het algemeen nog best
                    * een ouder model heeft over het algemeen een slechtere optiek / lenzen / enz. waardoor de lichtopbrengst minder is. ook valt er meestal wat meer aan te serivicen. Wederom: wil je dat niet; koop het dan ook niet.
                    * het uiterlijk van een spot doet niks af aan de manier waarop 'ie functioneert. Ik vind wel meer spotjes lelijk, maar als je ze dan in werking ziet: doe mij d'r maar een paar!!!

Dus ga voor jezelf nu eens na wat je wil?! Je hebt het de hele tijd over "vergelijkbaar aan mac500 lichtopbrengst": koop dan mac 500's! Of kijk naar de nieuwe mac series, die met een 250 lamp daar ontzettend dicht bij in de buurt komen (okee; dat was wel het vergelijk; nieuw - oud, dus wat die 500's nieuw doen weet ik niet). En als je dan nog steeds meer opties nodig hebt dan hier staan, kom je nog eens vragen.
                    Het spel van 2e hands winkelen is meestal lang en geduldig wachten totdat er zich een optie voordoet die echt interessant is. En als die optie na heeeeeel lang nog steeds niet is geweest heb je jezelf waarschijnlijk niet goed laten inlichten, of te weinig budget voor wat je wilt.

Comment

• Jurrie
                      • Nov 2002
                      • 402

Op ebay.de staan nu 2 goldenscans tekoop met externe voeding!
                      Scheelt dus ook aanzienlijk gewicht in je trussje.

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

citaat:Geplaatst door Jurrie
                        Op ebay.de staan nu 2 goldenscans tekoop met externe voeding!
                        Scheelt dus ook aanzienlijk gewicht in je trussje.
                        Tip: altijd oppassen met tweede hands apparatuur, dikke kans dat er iets mis mee is.
                        Bovendien is het ook zo'n misleidend iemand, net zoals "Paris" uit het topic over wanbetalers en zwarte lijsten, e.d.

Comment

• Jurrie
                          • Nov 2002
                          • 402

misleidend? Waar lul je over?!

En je bent er nog altijd zelf bij!

Deze gingen weg voor 1600 geloof ik... zijn inmiddels weg

Comment

Working...