Showdesign pakketten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Showdesign pakketten?

Even een technische, misschien stomme vraag: ik werk op dit moment met dat MA pakket, aangezien de rest me allemaal iets te duur is om aan te schaffen; voor die 3 klusjes waarvoor ik het echt ook nog gebruik.
    Nu zit ik een beetje met het richten van het spul. Gaat allemaal leuk met die parameters, je kunt alles draaien wat je wil; maar dat is allemaal zo onwijs veel nadenk-werk. Bestaat er niet een manier van "on stage" klikken en daarmee vanzelf je bundel (en dus lamp c.q head/scan) een te positie geven? Ik kan er even niet uitkomen zo, en op deze manier duurt het me wel erg lang.
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Videokaart + scherm bijkopen...Kun je zowel editor(lichttafel) als 3D draaien... Anders een programma als Capture...

Wat ik doe met MA-3D, is een tekening maken, en vervolgens met ethernet een echt GrandMA aankoppelen. Werkt uitstekend...
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Music Power
      • Apr 2001
      • 382

Ik ben zelf ook al een tijdje bezig met GMA offline & 3D.

Als je de offline editor samen met 3d viewer wilt gebruiken heb je wel 2 computers nodig. Op 1 computer gaat het niet werken.(ik heb het nog nooit aan de praat gekregen in ieder val)
      Greetz...Frank

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Lees mijn vorige post... Uberhaubt is het prima mogelijk om beide progs op 1 computer te draaien; mits je een flinke pc hebt... Handig wordt het pas met 2 schermen...
        Arvid Buit

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Heb 'm op 3 schermen draaien, eentje met de tafel (over 2 schermen verdeeld); en 1 met de 3D versie...
          Dat is trouwens nog steeds geen antwoord op mijn vraag? Nieuwe vraag dan: hoe krijg je gelikte plaatjes in de 3D versie? Vind het er allemaal nogal slecht uitzien, de gobo's die je projecteerd zijn alleen plaatjes, de lichtbundel blijft precies 't zelfde, zijn dat opties? Ik kan ze niet vinden? En nog zoiets; ik heb een soort van 'videoscherm' gemaakt met een plat wit vlak, kun je best een lamp opzetten maar het resultaat is toch heel anders dan je verwacht (zou een vette vlek moeten zijn; is het niet). Het zullen allicht configureerbare zaakjes zijn, misschien dat iemand een config filetje heeft met goeie opties (als zo'n filetje ergens weggeschreven wordt tenminste)?
          Dan nog prisma's, frosts enz? waar? btw.. normaal zou ik dit nooit durven te vragen, maar de help file die erbij zit heeft geen fatsoenlijke zoekfunctie (of kan ik die ook al niet vinden? [:P])

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

MA waarschuwt voor gebreken van het programma (had je op de site kunnen lezen)... Renders maken kan niet, prisma's kunnen ook niet in bijv. Martin Show designer...
            Bundels zullen idd niet veranderen, tenzij je draadmodel mode instelt. Plaatjes voor je klant zul je hier niet mooi mee krijgen, hooguit een .avi filmpje...
            Arvid Buit

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Nope daar was ik al bang voor, zal mn neus eens gaan steken in andere paketten, voor zover niet onbetaalbaar .

Comment

• LJ Gerrit
                • Apr 2002
                • 479

citaat:Geplaatst door AJB

prisma's kunnen ook niet in bijv. Martin Show designer...
                Dat is ook het enige wat MSD niet kan. Maar het staat boven aan de lijst bij Lighthouse.

Om terug te komen op de vraag van (Ice), "on stage" klikken kan wel bij MSD, dit pakket beschikt over een "auto focus" functie in de offline.

Benieuwd naar een demo? Bel me gerust!
                Without colour, there is no perception
                MvG

Gerrit Schottert
                Controllux

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Sorry Gerrit, maar ik moet dit soort spul allemaal voor mezelf kopen; en draai nog lang niet genoeg van dit soort klussen om het een beetje redelijk te houden. De meeste klanten vinden die plaatjes wel grappig maar er zijn misschien op een heel jaar 5 klussen voor mij waarbij het echt interessant te noemen is. Nog even doorwerken dus .
                  Wat raar dat prisma's nergens kunnen. Er is programmeer-technisch gezien bijna niks zo makkelijk als kopiëren .

Comment

• Tiemen
                    • Dec 2001
                    • 944

citaat:Geplaatst door LJ Gerrit

citaat:Geplaatst door AJB

prisma's kunnen ook niet in bijv. Martin Show designer...
                    Dat is ook het enige wat MSD niet kan. Maar het staat boven aan de lijst bij Lighthouse.

Om terug te komen op de vraag van (Ice), "on stage" klikken kan wel bij MSD, dit pakket beschikt over een "auto focus" functie in de offline.

Benieuwd naar een demo? Bel me gerust!
                    Wat bedoel je precies met auto-focus? Ergens klikken op podium en alle heads draaien ernaartoe? Kan ook in GMA3D.

Ik heb ondertussen MSD gehad, en nu GMA3D (ism GMA Light). MSD is goed om erg realistische renders te maken. Meer niet. Het is traag als de pest, het werkt als Windows 3.11 software, updates komen er amper, en ga zo maar door. Om te zeggen "dat is het enige wat niet kan", moet je zelfs als verkoper toch erg veel lef hebben!

T

Behalve voor de grotere bedrijven/jobs denk ik niet dat zo'n pakket erg veel nut heeft. GMA3D is een handige redding, aangezien het gratis is. Prijzen zijn trouwens zooo overdreven niet, denk dat je voor een 2000tal euros al een wyg/msd pakket hebt

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

citaat:
                      1) Wat bedoel je precies met auto-focus? Ergens klikken op podium en alle heads draaien ernaartoe? Kan ook in GMA3D.

2) Behalve voor de grotere bedrijven/jobs denk ik niet dat zo'n pakket erg veel nut heeft. GMA3D is een handige redding, aangezien het gratis is. Prijzen zijn trouwens zooo overdreven niet, denk dat je voor een 2000tal euros al een wyg/msd pakket hebt
                      1) HOE!?!? (en met conventioneel??)

2) 2000 euro vind ik best veel voor een softwarepakket dat je 5x per jaar goed gebruikt

Comment

• Sandertje
                        • Feb 2004
                        • 29

Ik wil hier ook nog wel een vraag over stellen.

Is er een gratis software programma waar ik snel en makkelijk licht plaatjes kan ontwerpen om aan mijn opdrachtgever te laten zien, Het liefst een simpel en snbel programma gaat mij niet hierbij niet om hoe het technisch enzo er uit ziet maar alleen hoe het plaatje vanuit het publiek (de producent) eruit ziet. Als lichtontwerper wil ik iets verkopen naar mijn opdrachtgever

groeten sander
                        <<>>We can\'t see without light<<>>

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

De MA software dus bijvoorbeeld; die is gratis en geeft een redelijke indruk.

Comment

• LJ Gerrit
                            • Apr 2002
                            • 479

citaat:Geplaatst door Tiemen

Wat bedoel je precies met auto-focus? Ergens klikken op podium en alle heads draaien ernaartoe? Kan ook in GMA3D.
                            Klopt, het zelfde geldt voor conventionele spots.

citaat:Geplaatst door Tiemen
                            Ik heb ondertussen MSD gehad, en nu GMA3D (ism GMA Light). MSD is goed om erg realistische renders te maken. Meer niet. Het is traag als de pest, het werkt als Windows 3.11 software, updates komen er amper, en ga zo maar door.
                            Wat is er traag dan? Offline bewegeningen of het pakket in zijn algemeen?
                            Bijna iedere week zijn er updates van MSD, kijk maar eens op http://www.lighthouse.nl
                            Without colour, there is no perception
                            MvG

Gerrit Schottert
                            Controllux

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Je kunt lighthouse altijd mailen; en geloof me je krijgt ERG snel response ! (meestal binnen een uur mail terug, afhankelijk van het tijdstip dat je je vraag stelt uiteraard).

GrandMA editor is een leuke tool om wat te programmeren, maar voor een productpresentatie aan een klant absoluut ongeschikt. MSD kan de meest prachtige renders maken, en ook een daadwerkelijk realistisch beeld geven. Wat ik wel een nadeel vind aan MSD is dat de spots (standaard) niet de juiste lampsterke hebben meegekregen. Hierdoor moet je eigenlijk altijd de grotere spots inhangen, want een render met mac250's wordt snel lelijk als er tevens mac500's inhangen...

MSD is allesbehalve traag, enkel de renders duren lang maar is dit is precies hetzelfde bij vergelijkbare paketten. Wel mis ik de mogelijkheid om netwerk-renders uit te voeren (meerdere computers een render laten berekenen), handig voor bijv kantoortoepassingen, waar iedereen na 18:00 het pand verlaat... Kun je toch binnen 5 minuten rendertjes maken
                              Arvid Buit

Comment

Working...