Welke tafel voor Parren?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rieuwert
    • Jul 2002
    • 211

Welke tafel voor Parren?

Wij zijn bezig met een groot project, wwar we in de zaal naast het benodigde intelligente licht ook nog een 96 PAR-64 gaan installeren. Nu zal het intelligente licht aangestuurd gaan worden met lightjockey, alleen nu nog een tafel voor het conventionele licht. De parren zullen allemaal een eigen DMX kanaal krijgen.
    Wat zouden jullie hier voor tafel voor gaan gebruiken?
    Het betreft hier een vaste installatie!

Alvast bedankt voor de reactie's.
    Lekker belangrijk.
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

MA lightcommander, ADB cantor...
    --- watt ever you want ---

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Er zijn vele mogelijkheden, ook de dure.

Wat is jullie budget ongeveer, willen jullie ingewikkelde macro's erin, etc. Dan kunnen we een beter beeld krijgen.

Comment

• delighted
        • Jul 2003
        • 420

citaat:Geplaatst door Kevin_DM

MA lightcommander, ADB cantor...
        Maar dan wel de 48/6, dan red je het precies in wide-mode. Die ADB tafels ben ik niet echt fan van (understatement) dus die zou ik niemand aanraden.

Het ligt een beetje aan de situatie waarvoor je de boel wilt gaan gebruiken. Misschien dat je eerst wat meer info kan geven over de situatie en het budget e.d. Dan kunnen we wellicht iets gerichter antwoord geven.

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

En wat zijn de toepassingen? theater rock'n roll, disco?

als het disco is...kijk eens naar de pulsar masterpiece 108, echt mooie tafel voor parren in discotheken, makkelijk chases te maken en te manipuleren, groepen te maken etc.

Ralph

Comment

• LJ Gerrit
            • Apr 2002
            • 479

Een goede optie is de MaXim XL van LSC. Eventueel uit te breiden met een PatPad moving light module voor de intelligente spots.
            Voor meer info.. http://www.lsclighting.co.uk/Documen...XXLV1_SPEC.PDF

Of vraag een vijblijvende demo aan bij een van onze dealers.
            ------------------------------------------------
            Without colour, there is no perception
            ------------------------------------------------
            MvG

Gerrit Schottert
            Controllux

Comment

• rieuwert
              • Jul 2002
              • 211

Het werk waar het gebruikt voor worden is voornamelijk diso.
              Er zullen 48 parren in een cirkeltruss van 7 meter gehangen worden. Verder zullen er 4 delen van 1/4 cirkel (8 meter)komen te hangen met elk nog 12 parren erin.
              Prijstechnisch moet het natuurlijk wel haalbaar zijn, maar het moet zeker geen low-budget spul zijn.

Lekker belangrijk.

Comment

• R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

kijk eens naar de masterpiece zou ik zo zeggen: www.pulsarlight.co.uk nieuw zeker nogal aan de prijzige kant, maar tweedehands zeker voor 1000 euro te vinden full options.

voor conventioneel licht in discotheken nog steeds een van de beste tafels, dsaar is'tie ook voor ontwikkeld namelijk!

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

sorry, moet zijn www.pulsarlight.com

Comment

• timescape
                    • Oct 2002
                    • 328

Waarom je parren ook niet op LightJockey ? Te weinig kanalen ofwat ?

Comment

• rieuwert
                      • Jul 2002
                      • 211

In lightjockey zijn naar mijn weten maar 100 fixtures te patchen, met 96 parren hou je dan nog maar 4 fixtures over, en daar komen we niet ver mee. Er zullen rond de 60 intelligente fixtures komen, zodoende.
                      Lekker belangrijk.

Comment

• timescape
                        • Oct 2002
                        • 328

3x generic DMX32 en je kunt 96 parren besturen. Nu heb je 3 van de 100 fixtures gebruikt. Wij hebben nu ook een 2518 bijbesteld voor gebruik met LightJockey, speciaal voor de parren, dan heb je toch wat faders voor intensity, preheat, snelheid e.d. Werkt zeer makkelijk, is geen "low-budget-spul", en prijstechnisch denk ik een van de meest interessante opties.

Groeten Jeroen

Comment

• rieuwert
                          • Jul 2002
                          • 211

Verdomd, deze oplossing had ik nog niet aan gedacht!!!!!
                          Vielen dank.

We zullen als uitbreiding op lightjockey het nieuwe fingers board gebruiken, dus ook de nodige finger control zal zo mogelijk worden.

Lekker belangrijk.

Comment

• timescape
                            • Oct 2002
                            • 328

Wat een man he ?!

Zeker met fingers heb je echt geen aparte tafel nodig dus he voor je parren. Mag ik vragen wat je nu voor fingers betaald hebt ? Net nadat wij de bestelling voor de 2518 hadden gedaan, kregen we te horen dat Fingers sterk in prijs gedaald was, een concreet bedrag kon men niet noemen.

Maar zo moet het lukken dus, succes ermee !

Comment

• Scan head
                              • Feb 2004
                              • 143

Ik heb nog een bijvoeging:

ik heb laatst nog bij een theater stage gelopen en daar hadden ze de: xprs48/96

Oftewel voor 96 lampen 96 kanalen....
                              ik heb er best veel optredens mee gedaan en het beviel mij goed. je kunt onder de voorstelling alles nog veranderen en het inprogrammeren is erg makkelijk.
                              je kunt alles volgen via een beeldscherm en daar kun je ook onder de voorstelling weer veranderingen in aan brengen. het is zeker geen low-budget tafel dus misschien iets voor jou?

Comment

Working...