Wireless DMX Solutions

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bierbas
    • Nov 2003
    • 4

als je zin hebt om te knutselen kan je dit altijd nog proberen;

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

Ik heb wat prijzen en informatie opgevraagd vandaag.

ELC Compleet 4500,- / 5500,-
      Martin Compleet 5000,- / 6000,-
      Radio DMX Compleet 3000,- / 4000,-

En daarbij zijn al deze fabrikanten zich er van bewust dat het op afstanden van +40 meter indoor allemaal erg onbetrouwbaar wordt.

Bedankt bierbas, dit zal ook niet zo heel erg geweldig zijn.
      Maar voor het geld kan het wel leuk zijn.

Ze hebben ook de complete printen te koop, dus denk dat ik dat systeem eens ga testen...

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Weet je ook waarom het onstabiel wordt? Een draadloos signaal valt toch gewoon te boosten, er worden wel lastigere signalen draadloos verzonden via een stabiel systeem. Aangezien het systeem nou niet echt goedkoop is neem ik aan dat er voldoende geld is / was voor fatsoenlijke materialen; waarom dan toch die onstabiliteit? Jammer; want voor een helemaal standaard set is het misschien best gaaf zo'n ding ingebouwd te hebben...
        Voor pakweg 4000 euro leg ik toch liever een kabeltje eigenlijk; je moet daar nogal wat keren lang mee bezig zijn om het eruit te halen! (tenzij het echt niet anders kan, maar hoevaak komt dat voor? dan maar huren)

Comment

• VANEENBERGEN
          • Sep 2003
          • 187

Ik zal me eindelijk er eens mee bemoeien

Wifi (wireless lan) is gebaseerd op 2.4Ghz. dit is een vrij band waarin er HEEL VEEL troep op dit moment zit. alle hierboven genoemde producten (behalve het zelfbouw pakketje) zijn er op gebaseerd.
          Het is dus altijd een risico dat je neemt, maar als het niet anders gaat dan moet je wel.

Een oplossing kan zijn dat je 2 dmXLAN node2's neemt en 2 wireless access points. de access points stel je in als wireless bridge. verder kan je nog goede antennes toepasses. het zou dan mogenlijk zijn op tot 1 kilometer te komen (buiten). De jongens van tenfeet hebben dit ook gedaan tijdens pinkpop dit jaar. ze hadden een dmXLAN node4 op FOH staan en een WYSIWYG display in de trailer backstage.

verder opver prijzen, als ik de rolight prijslijst aan houd dan kom je op:

2x Node2 + WLAN, voor 2 DMX lijnen (1024 kanalen)
          2x1250 + 2x120 -> 2740 euro
          2x node4 + WLAN, voor 4 DMX lijnen (2048 kanalen)
          2x1885 + 2x120 -> 4010

als je eenmaal een node4 hebt kan je er nog veel meer mee, maar dat staat als in een andere thread beschreven, of kijk eens op onze site www.elclighting.com

sorry voor het lange verhaal

joost

Joost van Eenbergen
          ELC lighting

Comment

• mbottens
            • Feb 2004
            • 743

Dit bedrijf is bezig met een nieuw systeem dat afstanden een stuk groter als 40 meter moet halen namelijk ongeveer 200 meter of meer en het verstuurd de volledige 512 kanalen, prijs zal ver onder het systeem van martin komen te liggen, ik ben zelf erg benieuwd.
            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Voorlopig is die wireless van ISS waarschijnlijk nog een leeg omhulsel, net als die internetpagina waarmee je naar al hun produkten kan.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

citaat:Geplaatst door Showtechniek

Vind het wel een beetje vreemd, een exacte prijs verhoging van 100%.

ga morgen eens bellen met ELC, mischien hebben ze wel een setje ter demo liggen, dan kan ik jullie na dit weekend vertellen of en hoe het werkt....
                Voor een draadloos systeem ben je een zender en ontvanger nodig oftewel 1430 per stuk een systeem voor 2860
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Prins
                  • Apr 2003
                  • 98

citaat:als je zin hebt om te knutselen kan je dit altijd nog proberen;
                  Bierbas : Heb jij ervaring met dit project? Misschien iemand anders?
                  Graag een reactie.

Comment

Working...