Lite-Puter CX-5

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Lite-Puter CX-5

Heys,

Ik kan voor vrij weinig dit tafeltje overnemen,
    Nu had ik gedacht, om dit ding voor de losse verhuur te gaan gebruiken. Dus is dit een beetje makkelijk te bedienen als het eenmaal geprogrammeerd is?
    Er komen om te beginnen 4 scans van 9ch op en 8parren en een Collour Strobe (3ch).
    Dat is wat er op moet!

Maar kunnen hier bijv ook movitec sl-250 mee worden aangestuurd?
    En kun je zeg maar patterns maken, dus 1figuur kleuren combinatie ion 1 knop, en dat allemaal oproepen, terwijl er een beweging loopt?

Zitten er bewegingen (shapes) in dit dingetje? Of moet je dat er allemaal zelf inzetten?

Kortom, wie heeft ervaring met dit geval?
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Wij hebben er op school ook een staan. Mijn mening: rotapparaat.

Onze technische commissie bestaat uit 6 leden en geen van allen kan er mee om gaan. Alleen één van onze begeleiders, maar die wil om een vage reden dat ding niet uitleggen.

Als je eenmaal alles hebt ingeprogrammeerd kun je wel shows makkelijk opstarten, maar ingrijpen tijdens een show is er niet bij.

Ik zou eerder voor intelligent licht voor een Martin Freekie gaan: is makkelijker en goedkoper (als ik ook naar de winkelprijs van de CX-5 kijk)

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

Ik heb niet de keuze om voor een andere tafel te gaan. Ik kan deze voor een leuk bedrag overnemen. Heb hem niet eens echt nodig, maar als ik hem voor kleine dingen kan inzetten op de manier die ik wil, dan is het handig om erbij te hebben.

Enne, niet weten hoe het werkt? Daar heb je een gebruiksaanwijzing voor toch?

Mij gaat het erom, dat ik er verschillende bewegingen in kan zetten enzo, en dat degene die het gaat bedienen, er gewoon met 1 druk op de knop bijv. een kleuren combi mee kan oproepen.

Gewoon, als het eenmaal geprogrameerd is, moet het gewoon allemaal snel en makkelijk op te roepen zijn. Is gewoon als simpel controllortje bedoeld, voor de disco-showtjes enzo.

Voor de andere dingen neem ik de Jands wel mee.........

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

De handleiding hebben we niet, das het probleem [:I] Kep m wel gister van Emillio gehad (nog bedankt), dus kan k eindelijk ermee 'klooien'.

Als je alles hebt ingeprogrammeerd kun je inderdaad meteen een show of scène oproepen, alleen is dat een toetsencombinatie die je gewoon ff moet kennen (uit mn hoofd combinatie van een letter en een cijfer)

Het is inderdaad ook een lekker simpel controllertje, kwa mogelijkheden, maar kwa gebruikersvriendelijkheid heeft ie nog wat te wensen over.

Misschien nog ff wachten op een post van Emillio, die heeft er volgens mij meer ervaring mee

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

verder geen mensen die ervaring met dit ding hebben?
          Dus wel of niet doen?

Comment

• emillio
            • Jan 2004
            • 54

Moet het even uit het blote hoofd doen, normaal gesproken progt mijn collega de bak...dus fred als je dit leest verbeter me maar even..
            in principe in de lege tafel apparaten toewijzen, div. modellen van div. fabrikanten staan er al in, maar als je deze niet tegenkomt (zoals onze martin Acrobat) gewoon even in de handleiding zoeken naar een apparaat met een gelijke kanaal toewijzing...pan/tilt/gobo/color/drum rotate enz.enz. daarna apparaat selecteren, en met de bijbehorende faders kleur/gobo op stand zetten.
            Joystick naar positie en zo verder stappen van je scene er in zetten.
            omschakelen van apparaat selektie en fadergebruik is wat omslachtig, maar eenmaal een paar scenes erin, zijn de scenes vrij op te roepen met 12 verschillende toetsen.
            Ingrijpen en manuele bediening van scans is echter een drama, ook het selekteren van div. verschillende lichten in 1 keer is ook niet simpel mogelijk (alles naar wit bijv.)
            Al met al een leuk apparaat om de hele avond wat scans te laten wapperen, maar iets aanpassen op tempo of iets uitlichten is een helse opgave.
            De bediening is ook van dien aard dat als je er langer als een maand geen gebruik van hebt gemaakt je echt de handleiding erbij MOET pakken. Waarom nou nooit iets dat je gewoon begrijpt, en niet 34 funkties onder 1 toets!!!
            Meneer, wilt u de Dire Straits draaien? Dan wordt het gezellig

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

Denk dat het dan goed genoeg is,
              Wil hem gewoon op een stadaart showtje, wat scans en/of moving headjes laten wapperen. Wel moet de dj met 1druk strobo kunne oproepen enzo. Maar denk dat dit dan gewoon een kwestie van een scene maken is.

Kan ik er ook movitec-sl 250 mee aansturen> desnoots op 14bits.....
              ?

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

Had je dit al gezien????

Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

citaat:Geplaatst door mbottens
                  Had je dit al gezien????
                  http://www.licht-geluid.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10382
                  Daar vraagt hij niet naar, bovendien schat ik Lite-puter net iets hoger in als die dingen die jij hebt gezien. [B)]

Ik weet niet precies op SL-250's inproggen makkelijk zal zijn, of uberhaupt mogelijk. De CX-5 is namelijk maar een 12 kanaals paneeltje. Ik heb ook ff in de handleiding gekeken en ik denk dat dit onmogelijk wordt, tenzij je de laatst 2 of 4 kanalen wil schrappen.

Misschien dat Fred er iets op weet, of Emillio zelfs?

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

Heys, Zoals ik heb begrepen heeft hij 14 ch. per fixtures, 12 schuiven en dan de pan tilt op de joystick. Indien dit zo is, zou ik sl-250 er mee aan moeten kunnen sturen, mits ik hem niet in 16bits mode heb stan (nu komen de pan en tilt fine te vervallen, en dat is voor de discoclusjes niet zo'n ramp). Dus vroeg me af of dit ging.....

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse
                      12 schuiven en dan de pan tilt op de joystick.
                      Volgens mij heeft de joystick alleen maar controle over 2 andere kanalen, dus voor de pan en tilt moet je naast de joystick ook de 2 faders beslaan. Bij mijn Freekie iig wel, en het lijkt me dat ongeveer alle tafels met joystick dat hebben. [xx(]

Comment

• emillio
                        • Jan 2004
                        • 54

Zal vanavond onze eigen stap voor stap handleiding eens doorbladeren.(Heb de meest belangrijke instellingen in het nederlands stap voor stap op papier gezet)
                        Zal dan even kijken of Pan en Tilt naast de joystick ook een 2 tal kanalen inpikt!
                        Meneer, wilt u de Dire Straits draaien? Dan wordt het gezellig

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

14 Bits? De 16 bits mode staat voor pan / tilt coarse & fine = 2*8bits! Dat ie 14 kanalen gebruikt heeft niks te maken met 14 bits; hooguit dat ie dan 14 bytes gebruikt voor z'n parameter; 14 kanalen * 1 byte (=8 bits).
                          Beetje offtopic maar om de misverstanden de wereld uit te helpen: een fixture welke 14 kanalen gebruikt is [b]niet[b] 14 bits!

Comment

• lichtmoderator
                            • Jun 2002
                            • 115

citaat:Geplaatst door (iCe)

14 Bits? De 16 bits mode staat voor pan / tilt coarse & fine = 2*8bits! Dat ie 14 kanalen gebruikt heeft niks te maken met 14 bits; hooguit dat ie dan 14 bytes gebruikt voor z'n parameter; 14 kanalen * 1 byte (=8 bits).
                            Beetje offtopic maar om de misverstanden de wereld uit te helpen: een fixture welke 14 kanalen gebruikt is [b]niet[b] 14 bits!
                            Beste iCe,

Allemaal ok dat je dit als reactie erbij zet, maar daar ging het hier echt niet over. Is ook NERGENS beweert wat jij nu weerlegt.

Even beter lezen dus voordat je reageert
                            Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

Working...