Probleempje Z800 Antari

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

Probleempje Z800 Antari

Beste Members,

Heb vandaag eindelijk rookvloeistof gekocht zodat ik mijn Antari Z800 kan proberen die ik op de Pa-markt gekocht hebt (ding is hagelnieuw ...)
    Maar wat denk je ? hij werkt niet !

Nu had ik al het zekeringetje achterop bekeken maar die werkt nog wel want als ik hem aanzet gaat het lampje van aan en uit gewoon branden.
    Dus ik de rookmachine opengemaakt en wat denk je... Het zekeringetje in de rookmachine is doorgebrand. Nu heb ik gekeken en het was een 1.25A 250V F1 zekering, ik snel naar de discoboer een pakje van die zekeringen halen, kom ik thuis, zekering erin... poef.... weer 1 erin ... poef ... zie ik dat op de printplaat staat dat er een 0.5 A inmoet i.p.v. 1.25A, ik weer snel naar de discoboer gefietst maar die vertelde me dat als ee 1.25A springt dat een 0.5A al helemaal springt.

Maar goed, nu is mijn vraag wat het probleem wel is ? is het zekeringetje niet goed ? of zit er sluiting in het apparaat ? ouderdom kan het niet zijn, want de rookmachine is zowel van binnen als vanbuiten helemaal nieuw.

ik weet neit of je er wat aan hebt, hier wat foto ter verduidelijking

• FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

als hij springt zal er waarschijnlijk kortsluiting inzitten ja, maar met 2 fototjes kan ik dat niet ontdekken, dan zou die hier op de werkbank moeten staan.
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Max
      • Feb 2003
      • 680

Heb hem doorlaten meter en het element is kapot...
      en Fix showproductions nog lekker zeggen dat ie werkte

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Tja altijd even om een demo vragen als je een apparaat koopt waar geen fabrieksgarantie op zit!

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

een rookmachine demo op een beurs zal je niet meer lukken tegenwoordig en terecht!
          Wel uiterst bijzonder dat wanneer je iets 2ehands koopt je het niet direct ff test, als is het maar bij thuiskomst.

Zals je wet heb je volgens de colpartagewet (ja, zo heet het echt) recht op retour, net ff opgezocht wanner de PA markt ook alweer was...jij moet het hebben van de goede wil van je leverancier, anders heb je gewoon een defecte machine gekocht...

Het is droef om vast te stellen en simpel met een nieuw elementje op te lossen, maar hopelijk is het een goede les!

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Het is onmogelijk dat alleen het element kapot is. De fout moet ergens met de print te maken hebben want de stroom van het element (zal minstens 700W zijn (ken de Z800 niet van buiten)) bedraagt dan minstens 3.5A en die zal dus niet door dat printzekeringetje van 1.25A gaan. De fout zit dus ook in de sturing en niet alleen of zelfs helemaal niet in het element.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Juist Ralph dat klopt... al leg je even een 220je naar buiten toe, en test je dat ding daar! In ieder geval meteen na aankoop, dan heb je nog een voet om op te staan. Nu heb je kans dat je, wanneer je je verhaal komt halen, je te horen krijgt "tja die kun je allang een paar keer goed misbruikt hebben he, en geen fabrieksgarantie, sorry!" en daar hebben ze eigenlijk nog gelijk in ook. Dat probeerde ik te zeggen.
              Dus ipv hier een vraag stellen: ga er gewoon even mee terug en probeer het op te lossen! Wachten op een mogelijke oplossing duurt alleen maar langer, en brengt je dus verder van huis

Comment

• Max
                • Feb 2003
                • 680

nou, bij het doormeten gaf het element 0.0 aan, ook de koperen buisje is pikzwart en de trafo is een beetje weggesmolten ...

maar goed, heb vandag een nieuwe Z800 besteld en die andere is handig voor onderdelen !

Comment

• PUK
                  • Jun 2003
                  • 18

Dag,

Een verwarmingselement gaat altijd een zeer lage weerstand hebben. Als ik me niet vergis is de 0,5A zekering er om de primaire van de trafo te beveiligen. Ik vermoed dat de trafo het begeven heeft. Er is trouwens ook een klein brandvlekje te zien op het plastiek rond de wikkeling.
                  Ik sluit niet uit dat het verwarmingselement stuk zou kunnen zijn, maar het zou wel heel toevallig zijn dat alles gelijktijdig stuk gaat. Tenzij iemand die rookmachine op 380V heeft aangesloten. Dat is ook niet gezond voor een trafo en verwarmingselement, kortom alles wat normaal op 230V werkt.
                  Greets,
                  Pascal (PUK) Eraerts

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Ja, wat zullen we hier nou eens van zeggen, Wat je zou kunnen doen is er even mee teruggaan en het verhaal even uitleggen. Met een beetje geluk hechtten ze erg veel waarde aan hun goede naam en retourneren je het aankoopbedrag. Als je pech hebt niet;P

Suc6 maar ik zou het zeker even proberen
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...