2510 Controller ook zonder LJ???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtpuntje
    • Sep 2003
    • 79

2510 Controller ook zonder LJ???

Wij hebben op het werk Martin Lightjockey voor zo'n beetje alle doeleinden in gebruik. Omdat de pc laatst ging flippen, wil m'n baas afstappen van lightjockey en een Pearl aanschaffen. Nu zocht hij een klein tafeltje om een lichtshow bij een drive-in te bedienen, maar hij wil geen pearl neerzetten voor zo'n kleine show.
    Ik zag in de catalogus van Martin dat er een playback controller is die de cue's en andere data van Lightjockey op kan slaan en op later af kan spelen.

Ik vroeg mij af of ik met de software alleen de 2510 nog kon updaten als ik geen dmx-kaart meer heb.

Misschien weet 1 van jullie of ik gewoon door kan proggen zonder kaart en alle data op de 2510 op kan slaan.

m.v.g. Thomas
    Last edited by axs; 16-12-06, 10:25.
    dus...
  • timescape
    • Oct 2002
    • 328

Hallo,
    dit is mogelijk ja, het uploaden van je programma's gaat namelijk niet met de LJ-interface, maar gewoon via een rs-232 COM-poort van je computer. Dus : kabeltje van 4,55 en de gratis software, en je kunt je 2510 blijven updaten !
    Groeten Jeroen

Comment

• lichtpuntje
      • Sep 2003
      • 79

Dat is super!!! We kunnen dus gewoon met de OV een paar cue's in mekaar stampen en dan updaten naar de 2510. Tnx, Thomas
      Last edited by axs; 16-12-06, 10:24.
      dus...

Comment

• Dave
        • Jan 2001
        • 757

Hou even in de gaten dat de 2510 alleen SEQUENCES kan afspelen. Alle informatie (gobo, kleur, move) zal je dus in een sequence moeten bouwen, je kunt dus geen cues maken. Verder kun je ook geen fades maken tussen de stappen, dus tenzij je scans/heads een apart speed-kanaal hebben gaan ze altijd op volle snelheid naar de volgende stand.

Misschien dat de lightcorder meer geschikt is, daar kun je gewoon een stroom DMX-data mee opnemen vanuit elke tafel, en die later afspelen. Met de schuifjes kun je dan ook nog ingrijpen op intensity en speed.
        U x I = Boem.

Comment

• Didier
          • Aug 2002
          • 323

Ik heb nu ook een 2510 controller van Martin, hier heb ik een vraag over:

Kun je maar 1 sequence erin zetten? Heb ze allemaal van de martin-site gedownload, maar als ik er 1 opzet, gooit ie de oude weer weg. Is hier een oplossing voor???
          Last edited by Didier; 16-12-06, 04:29.
          Zuid-Limburg

Comment

Working...