Wij hebben nog 6 martin 218 scans (oudjes) hoe zijn deze het beste te onderhouden is hier bijvoorbeeld een onderhoudsschema (tekening)van, of een gebruikershandleiding en wat voor smeermiddelen moet je hiervoor gebruiken.
Onderhoud martin 218 scans
Collapse
X
-
Labels: None
-
Geen smeermiddelen alleszinds. Toestel geregeld uitblazen met compressor (erop letten dat je geen componenten beschadigd en dat je de ventilator blokkeerd als je d'r door blaast (anders werkt ie als dynamo, en kan ie je elektronica beschadigen). Verder regelmatig sensors, lensen, wielen, etc schoonmaken en uiteraard je sensors afstellen.
Als je dit zelf niet kan, gewoon regelmatig met compressor uitblazen en onderhoud laten doen...--- watt ever you want --- -
citaat:Geplaatst door djdarno
controleer ook even de dimmer platen, deze willen nog wel eens krombuigen waardoor de dimmer vast loop aan de parabool. Als ze krom zijn dan gewoon met de hand bij buigen.--- watt ever you want ---Comment
-
en als je gaat poetsen, niet te hard op de dicro's drukken, zeker bij oudere series willen deze nog wel eens loslaten.
als je de hele dimmer/kleuren/gobounit loshaalt ff oppassen met de schroefjes hiervan.
deze willen nog wel eens wegschieten op de meest vreemde plaatsen!
Ralph
Comment
-
Ik heb mijn 218's nog niet opgengegooid, maar toch even een vraagje.
1 Gobowiel staat niet meer in lijn (krijg telkens halve gobo's) wat kan ik hieraan doen?
Bij een andere scan mis ik een stuk kleur (waarschijnlijk losgelaten) moet ik nu het hele kleurenwiel vervangen?
Bij nog een andere scan mis ik een gobo, ook hele gobowiel te vervangen?
Indien kleuren en gobowielen vervangen dienen te worden, wat kan dat kosten?
Groeten
Stefkeah zo danComment
-
citaat:1 Gobowiel staat niet meer in lijn (krijg telkens halve gobo's) wat kan ik hieraan doen?
citaat:Bij een andere scan mis ik een stuk kleur (waarschijnlijk losgelaten) moet ik nu het hele kleurenwiel vervangen?
citaat:Bij nog een andere scan mis ik een gobo, ook hele gobowiel te vervangen?
succes ermee
Comment
Comment