Onderhoud martin 218 scans

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MC de Bosuil
    • Sep 2003
    • 2

    Onderhoud martin 218 scans

    Wij hebben nog 6 martin 218 scans (oudjes) hoe zijn deze het beste te onderhouden is hier bijvoorbeeld een onderhoudsschema (tekening)van, of een gebruikershandleiding en wat voor smeermiddelen moet je hiervoor gebruiken.
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

    #2
    Geen smeermiddelen alleszinds. Toestel geregeld uitblazen met compressor (erop letten dat je geen componenten beschadigd en dat je de ventilator blokkeerd als je d'r door blaast (anders werkt ie als dynamo, en kan ie je elektronica beschadigen). Verder regelmatig sensors, lensen, wielen, etc schoonmaken en uiteraard je sensors afstellen.
    Als je dit zelf niet kan, gewoon regelmatig met compressor uitblazen en onderhoud laten doen...
    --- watt ever you want ---

    Comment

    • djdarno
      • Dec 2002
      • 75

      #3
      controleer ook even de dimmer platen, deze willen nog wel eens krombuigen waardoor de dimmer vast loop aan de parabool. Als ze krom zijn dan gewoon met de hand bij buigen.

      Comment

      • Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

        #4
        citaat:Geplaatst door djdarno

        controleer ook even de dimmer platen, deze willen nog wel eens krombuigen waardoor de dimmer vast loop aan de parabool. Als ze krom zijn dan gewoon met de hand bij buigen.
        En de bout waarmee dimmerplaat aan z'n as vasthangt durft ook wel eens los te komen (dimmerplaat is eigenlijk net iets te groot voor het boutje).
        --- watt ever you want ---

        Comment

        • R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

          #5
          en als je gaat poetsen, niet te hard op de dicro's drukken, zeker bij oudere series willen deze nog wel eens loslaten.
          als je de hele dimmer/kleuren/gobounit loshaalt ff oppassen met de schroefjes hiervan.
          deze willen nog wel eens wegschieten op de meest vreemde plaatsen!

          Ralph

          Comment

          • Stefke
            • Sep 2003
            • 259

            #6
            Ik heb mijn 218's nog niet opgengegooid, maar toch even een vraagje.

            1 Gobowiel staat niet meer in lijn (krijg telkens halve gobo's) wat kan ik hieraan doen?

            Bij een andere scan mis ik een stuk kleur (waarschijnlijk losgelaten) moet ik nu het hele kleurenwiel vervangen?

            Bij nog een andere scan mis ik een gobo, ook hele gobowiel te vervangen?

            Indien kleuren en gobowielen vervangen dienen te worden, wat kan dat kosten?

            Groeten

            Stefke
            ah zo dan

            Comment

            • djdarno
              • Dec 2002
              • 75

              #7
              citaat:1 Gobowiel staat niet meer in lijn (krijg telkens halve gobo's) wat kan ik hieraan doen?
              Gobowiel moet afgesteld worden. Pulley los maken t.o.v. de as van de motor (2x een 2mm inbus bout). Verdraai deze tot de projectie weer volledig is en schroef deze vast. Spot ff door de reset gooien en kijk dan of deze goed staat. Let op makkelijkste is om dit onder spanning te doen, maar pas op voor de lamp en spanningen. Ik leg meestal de deksel hal over de lamp.

              citaat:Bij een andere scan mis ik een stuk kleur (waarschijnlijk losgelaten) moet ik nu het hele kleurenwiel vervangen?
              Nee kleurtjes zijn los leverbaar, ook de kleintjes. het zal een paar eurotjes kosten maar daar moet je even de dealer/importeur voor bellen. kijk even op www.fairlight.nl ga naar support en daar kan je een spare part prijzen lijst downloaden van de onderdelen van Martin. kleuren beginnen met nummer 464.....

              citaat:Bij nog een andere scan mis ik een gobo, ook hele gobowiel te vervangen?
              Ben bang van wel. Het een een fixet gobowiel en de gobos zijn uit een plaat gestandst. voor kosten bekijk ook even de spare part lijst.

              succes ermee



              Comment

              Working...