Scan met vloeiende trage pan/tilt?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Scan met vloeiende trage pan/tilt?

Hello,

Ik ben ondertussen al een tijdje bezig om occasie scans te vinden die naar mijn zin werken.

Wat voor mij belangrijk is, zijn trage pan/tilt bewegingen zonder schokken en gasontladings lamp, als het effe kan ook nog aparte shutter en uiteraard apart gobo en kleuren wiel.

Ik zag ondertussen al de Martin 218 en 812 en beide zijn overduidelijke stappen in trage spiegelbewegingen.

Ben ik nu te veeleisend en bestaat er geen scan die dit vloeiend kan? Of bestaan er wel scans die dit kunnen en indien ja, dan hoor ik dit graag op het forum en indien mogelijk selfs een prijsje wat die mogen kosten in occasie.

Ik vraag veel, maar dan weet je nadien ook wat!

dank

Stefke
    ah zo dan
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

16 bit pan/tilt moet ie dan hebben. Of je moet gaan klote met de fade time op de pan/tilt
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Idd, normaal zou je de meeste scans vloeiende bewegingen moeten laten krijgen (en toch zeker deze martins), maar veel hangt af van de instellingen. Mijn vroegere 218's kreeg ik toch mooi vloeiend, zelfs bij trage bewegingen.
      Anders even kijken naar HES trackspots, heb ik vroeger weleens gebruikt en gingen toch ook netjes.
      --- watt ever you want ---

Comment

• Dave
        • Jan 2001
        • 757

16 bit is geen garantie voor vloeiende bewegingen. De aansturing van de stappenmotoren (microstepping) is vele malen belangrijker dan die extra nauwkeurigheid. Bijna alle nieuwe scans hebben dit, ook de goedkopere. Of die oude martins deze aansturing hebben zou ik zo niet weten. Het zou ook kunnen dat deze scans vector-based werken (martin protocol was vector-gestuurd), dan wil aansturen met tracking (dom gezegd: met fadetime) wel eens slecht werken.
        Wat ook vaak voorkomt dat de bewegingen schokkerig worden op het moment dat je een DMX-Martinprotocol converter gebruikt.

Goede 2dehande scans die vloeiend lopen? Ik zou buiten de trackspot zo geen andere weten. Nieuw zijn er genoeg die dit doen. Zelfs die 2 goedkope JB-scannetjes van mij zijn ontzetten soepel bij trage bewegingen, en die zijn ook 'maar' 8 bit.
        U x I = Boem.

Comment

• B100
          • Feb 2004
          • 10

Pixie scannertjes doen dit heel goed, die kun je helemaal op snelheid instellen. Die doen dat heel mooi!

Comment

• B100
            • Feb 2004
            • 10

citaat:Geplaatst door B100

Pixie scannertjes doen dit heel goed, die kun je helemaal op snelheid instellen. Die doen dat heel mooi!
            sorry dit zijn natuurlijk moving heads

Comment

• Iko
              • Feb 2002
              • 766

Trackspots hebben best nette vloeiende beweging, omdat je de motor snelheid in de spot zelf naar beneden dan doen heb ik me dit weekend laten vertellen. . Deze kosten tegenwoordig ook niet zo veel meer 2e hands

Greetzz Iko

Comment

• Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

citaat:Geplaatst door Iko

Trackspots hebben best nette vloeiende beweging, omdat je de motor snelheid in de spot zelf naar beneden dan doen heb ik me dit weekend laten vertellen. . Deze kosten tegenwoordig ook niet zo veel meer 2e hands

Greetzz Iko
                Tsja, da's nou net wat ze met dit DMX speed kanaal bedoelen...
                --- watt ever you want ---

Comment

• VANEENBERGEN
                  • Sep 2003
                  • 187

Yep trackspots zijn prima voor langzame bewegingen. Mooie spot. als er nog iemand een paar heeft staan voor weining?

BTW voor 16-bit moet je wel een tafel hebben die dit ook gebruikt (hog, Gma, etc)

Joost van Eenbergen
                  ELC lighting

Comment

• Stefke
                    • Sep 2003
                    • 259

Hello, hello,

Uiteindelijk zijn het Martin 218 scans geworden met DMX-interface.

En idd KANAAL 7 is een knaller van een kanaal, want hierdoor krijg je supervloeiende trage bewegingen[][][]

Het zit em dus niet in de scans, maar aan de mannekes die hem bedienen.

greetz

ikke
                    ah zo dan

Comment

Working...