verwijderen programma

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljlarzzzie
    • Aug 2003
    • 92

verwijderen programma

Sinds een tijd werk ik weer 's met de pilot 2000, alles lukt weer behalven het verwijderen van een memory of programma/scene. In de NL handleiding kan ik dit nergens vinden en ook op het forum niet. Wie helpt me ?! alvast bedankt!
  • Floor
    • Oct 2000
    • 130

Hallo,

Ik gebruik zelf ook de PILOT 2000. Ik wis nooit een memory maar een program of scene wis je door deze te editten. In het menuutje waar je aan kunt geven hoeveel steps je program heeft, heeft dan één button (ik meen de tweede van rechts bij je faders) de functie "DEL" gekregen. Dit wist de program.
    Suc6, en ik hoop veel plezier met het tafeltje, als je verder nog vragen hebt, kun je me gerust mailen.

Rechtuit de Bocht door!
    Floor

Comment

• Lex
      • Jan 2004
      • 16

je kan de sgm ook aan je computer hangen en zo alles aanpassen gewoon een rs232 kabel aansluiten programmatje downloaden en je kan heel het geheugen van de tafel backuppen en aanpassen

Comment

• ljlarzzzie
        • Aug 2003
        • 92

2floor: Ik zal het dinsdag meteen even proberen, (hij staatn u bij mij op school voor 'n productie).
        2lex: wat voor "programmatje" heb je eraan hangen dan?
        Programmeren doe ik toch goed als ik: - fictures selecteer die ik gebruik, - programma ga editten en dan als ie goed is op store en dan bijv. 7 (voor scene 7) druk!?

Want het wil nog wel 's gebeuren dat ik ineens de helft mis van wat ik geprogt heb (dan doe ik toch iets fout)...

Maar in iedergeval tnx!

Comment

• Floor
          • Oct 2000
          • 130

Ik doe het altijd zo:

selecteer programma dat je wilt editten
          kies "edit"
          ga eerst naar fixtures / functions (afhankelijk van de armaturen en functies die je mee wilt laten doen seleceer je deze).
          Vervolgesn kies ik voor "edit steps" en maak de achtereenvolgende steps telkens opslaan met store + nr. van de step
          Uiteindelijk (na de laatste step) kijk ik nog even bij de "steps" time of alle tijdens een beetje zijn zoals ii wil.
          Uiteindelijk sla je je prog op met nog een keer "edit" of het verlaten van het programmamenu.
          Maar dit alles staan ook in de handleiding (die haeb je vertelde je).
          Het progje waarmee je op je PC het één en ander kunt editten in het geheugen enzo is te downloaden op de website van SGM, je kunt er echter geen programma's mee veranderen Lex, dus daar heeft Larz niet zo veel aan lijkt me.

Rechtuit de Bocht door!
          Floor

Comment

• LJ Tom
            • Nov 2003
            • 202

Ik zelf verwijder ook zelden alle programma´s die ik heb gemaakt, ik edit ze naargelang het aantal fixtures en wat er juist moet gewijzigd worden.

Er is echter een mogelijkheid om de tafel volled ig te resetten, maar let wel da dat ook je eventuele patch van conventioneel en intelligent terug naar de fabrieksinstelling zet. (geloof dat dan de eerste 20 kanalen voorbehouden worden voor het conventioneel. niet echt een probleem en zo aan te passen)

een volledig reset krijg je door:

- tafel aan te zetten met de reset knop ingedrukt.
            - de onderste rij leds gaat knipperen
            - laat de rest knop los
            - druk binnen de 4 seconden 121297 in
            Groeten

Tom Venken

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Het vermelden van ninfo die iedereen zo uit de manual kan halen...lijkt mij niet echt zinvol.
              Mag ik ff vragen waarom je een memory of scene wil verwijderen?
              mees makkelijke manier als je um kwijt wil is overschrijven...

Comment

• nighteyes
                • Apr 2003
                • 22

de manier is als volgt: selecteer het programma, druk op edit.
                je krijgt dan de lengte (het aantal stappen van je programma) te zien. Zet dit op 0. druk weer op edit, druk op enter.

voila, programma gewist.

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

In je dimmer gedeelte heb je volkomen gelijk nighteyes, maar nu bij de fixtures...

Comment

Working...