LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Chamsys kun je kopen bij .be of .nl
    Welke je het beste koopt ligt er volledig aan wil je knoppen of niet of enkel werken op scherm.
    Ga je Linux of Windows draaien...met PC kun je zelf een systeem samenstellen Magicq maxi Wing of heb je liever een systeem waar alles compact in zit Magicq MQ50 console bvb.
    Deze laatse heeft alles in een doosje zitten met touchscreen. Bij het zelf samengestelde systeem kun je een eigen PC en touchscreen kopen en aansluiten.
    Ze draaien alletwee op dezelfde software en je hebt 4 universes. Heb je meer centjes MQ100pro etc etc....

Maar misschien is het nuttig om een dagje met de invoerder af te spreken u de mogelijkheden uit te laten leggen, een nachtje slapen en te beslissen. (we kunnen niet voor u beslissen of wel? )
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• DJ-Jan
      • Jun 2008
      • 327

Idee is om het op een laptop te laten draaien (het is een vista maar ik ga er vanuit dat het prima gaat)

Budget is €1000,-

Ik weet niet wat het programma zelf kost, en wat de kosten zijn van de wings maar ik ga kijken ofdat ik bij het bedrijf langs kan gaan.

Het liefst wil ik faders, mijn eisen zouden zijn:

Playbackfaders
      Faders (om gewoon waardes voor bijvoorbeel parren snel in te stellen)
      Zo min mogelijk scherm (al mogen de belangrijkste dingen natuurlijk wel gewoon op scherm)
      met touchscreen zou het scherm natuurlijk wel groot mogen zijn.

Verder zou het fijn zijn als het uitbereidbaar is, zodat ik over een jaar het weer groter kan maken.

Die Magicq MQ50 ziet er goed uit, hoeveel kost deze? (Iemand een idee?) en is deze uitbereidbaar?
      Last edited by DJ-Jan; 14-09-09, 21:41.
      Event-Light

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

De enige Chamsys oplossing voor €1000 zou de kleinste wing zijn (de mini wing).
        exit night into LIGHT

Comment

• chippie
          • Jul 2006
          • 528

Originally posted by DJ-Jan
          Idee is om het op een laptop te laten draaien (het is een vista maar ik ga er vanuit dat het prima gaat)?
          Dat is geen enkel probleem.

Budget is €1000,-
          Ik weet niet wat het programma zelf kost, en wat de kosten zijn van de wings maar ik ga kijken ofdat ik bij het bedrijf langs kan gaan. ?
          Programma is gratis en naar het bedrijf gaan is een beste oplossing.

Het liefst wil ik faders, mijn eisen zouden zijn:

Playbackfaders
          Faders (om gewoon waardes voor bijvoorbeel parren snel in te stellen)
          Zo min mogelijk scherm (al mogen de belangrijkste dingen natuurlijk wel gewoon op scherm)
          met touchscreen zou het scherm natuurlijk wel groot mogen zijn.

Verder zou het fijn zijn als het uitbereidbaar is, zodat ik over een jaar het weer groter kan maken.

Die Magicq MQ50 ziet er goed uit, hoeveel kost deze? (Iemand een idee?) en is deze uitbereidbaar?
          Magicq MQ50 kost een pak meer dan €1000....

Dan kom je echt niet toe met €1000 euro. Zoals eerder vermeld zal het dan een mini wing zijn of de Chamsys USB/DMX doos met 2 universes en dat zonder schuiven.
          Omdat ze natuurlijk bij Chamsys hun software gratis geven, moeten ze wel ergens hun centjes vandaan halen.....en dat is op de hardware. Een oplossing met goedkopere USB/DMX dozen is mijn inziens geen goed alternatief omdat je enkele functies van de software NIET kunt gebruiken.

Eh nog iets is die €1000 is dat met laptop inclusief of enkel de hardware voor Chamsys?

Koken kost nog altijd geld.....helaas.
          IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• DJ-Jan
            • Jun 2008
            • 327

De €1000,- is alleen voor chamsys.

Laptop heb ik al, budget kan natuurlijk altijd nog wel wat groter gemaakt worden.
            Event-Light

Comment

• stephan12345
              • Aug 2008
              • 99

ik wil me gaan verdiepen in het licht.
              heb nu 4 martin 812 scans, 2 winner scans, 2 MH660 futurelight, 1 atomic en nnog 2 x 4 parren. en evt. altijd nog wat bij te huren wat af en toe het geval is.

Ik werk nu met meerdere tafels wat geen pretje is!.
              en ik heb laatste met een Road Hog moeten werken vergelijkbaar met de Grand ma. en die beviel me wel zo'n digitale tafel. alleen die zijn best prijzig. is er een goedkope optie of raden jullie me iets anders aan? en mijn richtprijs is 1000/1500. en ik denk dat ik het beste zo'n digitale controller nog maar even uit mijn hoofd kan zetten want denk dat je er geen hebt voor zo'n prijs!
              Last edited by stephan12345; 10-11-09, 11:41.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Chamsys met Enttec playbackwing dr aanvast?
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Originally posted by stephan12345
                  Ik werk nu met meerdere tafels wat geen pretje is!.
                  en ik heb laatste met een Road Hog moeten werken vergelijkbaar met de Grand ma. en die beviel me wel zo'n digitale tafel. alleen die zijn best prijzig. is er een goedkope optie of raden jullie me iets anders aan? en mijn richtprijs is 1000/1500. en ik denk dat ik het beste zo'n digitale controller nog maar even uit mijn hoofd kan zetten want denk dat je er geen hebt voor zo'n prijs!

Misschien nog wat verder verdiepen in het hele verhaal voordat je zoveel geld gaat uitgeven. Ik ben namelijk benieuwd of je me uberhaupt een voorbeeld van een analoge DMX tafel kunt geven.
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• stephan12345
                    • Aug 2008
                    • 99

Originally posted by JeroenVDV
                    Misschien nog wat verder verdiepen in het hele verhaal voordat je zoveel geld gaat uitgeven. Ik ben namelijk benieuwd of je me uberhaupt een voorbeeld van een analoge DMX tafel kunt geven.
                    werk nu met 2 x Ma Lightning Lightcommander 12/2 19" en met 1 x Martin Freekie.

Comment

• Gurb
                      • Nov 2009
                      • 26

is er iemand die de prijslijst weet of kan vinden van die chamsys tafels? kan het nie op de site vinden namelijk

Comment

• nielsb
                        • Jun 2006
                        • 98

Originally posted by Gurb
                        is er iemand die de prijslijst weet of kan vinden van die chamsys tafels? kan het nie op de site vinden namelijk
                        Neem even contact op met Appled, www.appled.nl, zij kunnen je vast wel aan een prijslijst helpen.

Comment

• Leks
                          • Oct 2007
                          • 330

Halle mensen,

Ik ben mij eens aan het orieenteren op een nieuwe lichttafel en het liefst ook gelijk een 3D visualiser erbij ( pre progggen etc)

Na wat rondkijken en wat vergelijken kom ik uit op:

Een Zero 88 Frog 2 met Light Converse
                          Dit voor de :
                          +/- evenduur als een pearl 2010 + Lightconverse
                          Veel beter en uitgebreidere fx engine
                          uberhaupt er veel opties voor het geld
                          Artnet bi direct mogelijkheid
                          Syntax based
                          Verder heb ik goede ervaringen met verschillende series & service van Zero88

Qua prijs en prestatie lijkt me dit een ideale combinatie.. maar....
                          ik kan amper tot geen user expirience vinden van mensen met een frog 2
                          Zou dit komen omdat frog gebruikers niet internetten? of omdat iedereen kiest voor "de standaard" een pearl of een MA? of....?

Oftewel,
                          Heeft iemand een review voor me? of werkt iemand er al een tijdje op?

Andere ideeen voor het budget frog 2 zijn ook welkom ( geen on pc desks svp)

Groeten,

Leks
                          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• LJ Gerrit
                            • Apr 2002
                            • 479

Originally posted by Leks
                            Halle mensen,

Ik ben mij eens aan het orieenteren op een nieuwe lichttafel en het liefst ook gelijk een 3D visualiser erbij ( pre progggen etc)
                            Ook al gedacht aan de ETC Smartfade ML met de Smartsoft software

Smartfade ML
                            ------------------------------------------------
                            Without colour, there is no perception
                            ------------------------------------------------
                            MvG

Gerrit Schottert
                            Controllux

Comment

• Big Bang
                              • Apr 2008
                              • 652

Originally posted by LJ Gerrit
                              Smartsoft software
                              Zit daar dan ook een 3D visualizer bij???
                              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• no smoke, no fun !
                                • Sep 2009
                                • 31

Hoi allemaal,

Allereerst nog de beste wensen voor iedereen..

Ik ben jullie advies nodig... namelijk:

Ik ben gevraagd om een theather (-tje) in te richten en het e.a. te verbeteren wat er al aan het dak hangt.

Het is allemaal conventioneel licht wat er hangt (horizonbakken, fresnel en een paar profiel spots). Mij is gevraagd om een lichttafel en dimmerpacks te gaan leveren. Ook moeten we de boel installeren (DMX, paar multi's en wat breakoutboxen op verschillende plekken).

Eigenlijk ben ik het over de meeste dingen al wel uit ik zit eigenlijk nog met één belangrijk punt: Welke lichttafel is het best geschikt voor zo'n theather (-tje). Er moeten 48 channels gedimd worden en zoals ik al aangaf hangt er geen bewegend licht (misschien komt het nog in de toekomst, nu is daar het budget nog niet voor).

Ik heb heel even gesproken met de jongen die daar het meest het licht gaat bedienen. Hij heeft al eens gewerkt met een ETC express 24/48.

Volgens hem schijnt dit een fijne theater tafel te zijn (ik ben meer van een pearl) en heeft de mogelijkheid om eventueel in de toekomst bewegend licht aan te kunnnen sturen.

Mijn vragen aan jullie is:

Is dit een beetje kwaliteits tafel? Sinds gisteren had ik er nog nooit van gehoord.

Wat zal zo'n tafel (goedwerkend) tweede hands op de markt (ongeveer) kosten? Ik had namelijk gekeken op de site van ETC en volgens mij maken ze deze niet meer..

Hebben jullie eventueel andere suggesties voor een andere tafel ?

Alvast bedankt!

Comment

Working...