LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    #16
    citaat:Geplaatst door lichtmoderator

    citaat:Geplaatst door MSSS

    Zou het misschien slim zijn om alle topics die over een bepaalde lichttafel gaan even een sticky te geven?
    Dat is jammer genoeg niet mogelijk omdat je dan als eerste pagina in het lichtforum enkel sticky topics zou vinden, door de grote hoeveelheid. De overige topics zouden dan pas te vinden zijn op een volgende pagina.
    Dat probleem is zo op te lossen door in de admin opties van dit forum aan te geven dat er meer topics op de pagina mogen staan
    [^]

    Comment

    • djdeluxe
      • Aug 2003
      • 22

      #17
      Ik zou als moderator er gewoon voor zorgen dat het overzichtelijk word en voor jezelf makkelijk om bij te houden. De rest heeft makkelijk praten die hoeft er nix mee te doen alleen te posten.
      Als je vooraf mensen inlicht heb je altijd gezeik
      waar een wil is ben ik weg

      Comment

      • peter1
        • Jul 2004
        • 3

        #18
        Ik hoop dat mijn vraag nu hier op de goede plek staat.

        ik wil een stuurtafeltje aan schaffen en dat moet zo goedkoop mogelijk. Nu kom ik overal de Scenestter 12/24 onder tig verschillende merken tegen, en kan ik wel zeggen dat het
        de populairste lowbudget tafeltjes zijn, en ga ik er dan ook
        vanuit dat als er iets aan kapot gaat, ik het altijd weer
        kan laten maken zonder dat ik te horen krijg dat het niet meer geleverd wordt, of 8 weken levertijd op het onderdeeltje zit.

        Nou ben ik maar een leek en een amateur, en bij een amateur hoort dan ook een goedkoop beginnerstafeltje, maar ik hoor ook wel eens dat er veel verschil in de schuifpotmeters zit, en dat de stofafdichtingen niet deugen en ze door sommige leveranciers vervangen worden door betere.

        Nou ben ik niet te beroerd om een paar tientjes meer uit te
        geven, als ik daar een merktafeltje voor kan krijgen, en
        dat zou de eurolight LC24/12 moeten zijn, want dat komt van
        Behringer, en dat merk lijkt me een gerespecteerde speler
        in het licht en geluidwereldje, maar zoals ik al zei,
        ik ben een amateur, en ik heb vaak van dat merk gehoord,
        maar....
        ik heb hier ook een negatief verhaal gelezen over de schijnbaar
        eerste productie van deze tafels, en werdt er aanbevolen om op te letten dat men ze uit de 2e productie moet kopen.

        vanuit gaande dat de 2e reeks we goed is, is toch de vraag aan de kenners en pro's, welke tafel ik het beste kan nemen.

        ik ga er 4 6kanaals dimmerpacks aanhangen, en daar kom ik in een nieuw topic op terug, omdat ik meen te begrijpen dat men voortaan
        alle discussies en vragen per apparaat/merk/type een topic wil hebben.

        Comment

        • DjFx
          • May 2004
          • 307

          #19
          Ik neem aan dat deze topic is voor alle vragen,
          Mijn vraag:
          In de meeste lichtcontrolers zit een mircofoon, stel je hebt 2 scanners aan je controller hangen, kan je deze dan je scanners laten besturen (besturing door de muziek) in plaats van je het zelf doet

          Is dit mogelijk, zo ja bij welke tafels?

          Comment

          • DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

            #20
            In de meeste lichtcontrollers zit een microfoon?
            Zoals welke?
            Er zit vaak wel een midi in oid maar een mic in een tafel zie je niet vaak (lees: eigenlijk nooit)
            Ik denk dat jij die kijkshop looplichten bedoeld ofzoiets.
            Een scanner aan je tafel hangen zou ik niet doen, waarom zou je, aan je computer doen ze het beter hoor
            En ook hier weer (zucht het wordt nou echt vervelend)
            De zoekfunctie is er niet voor niets!!
            We're ready to party, are you?

            Comment

            • DeMennooos
              • Aug 2000
              • 1416

              #21
              citaat:Er zit vaak wel een midi in oid maar een mic in een tafel zie je niet vaak (lees: eigenlijk nooit)
              In een aantal SGM tafeltjes zit zeker een microfoon, maar in meer gevallen zit er vaak ook een losse jack aansluiting op voor een microfoon...
              Greetz,

              DeMennooos

              Stagehands are the infantry of show business

              Comment

              • DJEM
                • Jul 2004
                • 254

                #22
                Eigenlijk zou je een soort zelfdenkend advies systeem moeten hebben bij je shop... Door het doorlopen van een stappenplan krijgen ze dan advies wat ze nodig hebben... Op deze advies pagina staat dan onderaan.. "Vragen, gebruikers ervaring etc...??, DOORZOEK het forum" Met daaronder weer het zoekveld van hat forum...
                Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

                Comment

                • moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

                  #23
                  In reactie op DJEM:
                  Nee...

                  Gelukkig staat de webshop compleet los van het forum.

                  Anders dan sommige andere bedrijven zien wij het forum los van de verkoop en verhuur activiteiten, uiteraard horen ze bij hetzelfde bedrijf, maar de insteek is compleet anders.

                  Het forum is een gebruikersforum. Voor specifieke vragen over procducten uit de webshop kan je natuurlijk het forum even doorspitten, voor specifieke productinfo is een mail naar info@licht-geluid.nl echt de beste oplossing, dan krijg je advies van medewerkers van de verkoopafdeling van J&H.

                  Is je vraag erg algemeen dan is het forum uiteraard de meest geschikte plaats.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                  Comment

                  • AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

                    #24
                    Na wat leeswerk in dit topic ben ik het wel eens met de stelling dat een apart forum regie/consoles zou mogen worden toegevoegd. Aparte mod. erop, en per merk een topic. Volgens mij is dit overzichtelijk, en kun je de expertise ook geconcentreerder inzetten.

                    Groet Arvid
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

                    Comment

                    • Lighting
                      • Sep 2004
                      • 209

                      #25
                      ja inderdaad als je het nou over goede ideeen hebt is dit er dus een van
                      LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

                        #26
                        Raadpleeg de zoekfunctie en je komt over 90% van de in omloop zijnde consoles een onderwerp tegen....
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        • LichtNichtje
                          • Nov 2004
                          • 220

                          #27
                          citaat:Geplaatst door MJ

                          maak maar een FAQ voor lichttafels
                          dus apart van dit forum

                          specifieke vragen komen terug in dit forum
                          en als ze vaker terug komen horen ze in het FAQ

                          wie houd het FAQ bij?
                          wellicht de moderator.....
                          vind ik persoonlijk ook een goed alternatief!
                          Zoals de moderator zei: een vraag zoeken in meer als 130 pagina's is niet eenvoudig (zelfs met zoekfunctie, spreek uit ervaring [^])

                          Dus stel ik voor: specifieke vragen met betrekking tot lichttafels, welke tafel voor welke job, vragen over programmeren, in een apart forum

                          Comment

                          • moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

                            #28
                            In het lichtforum ja...
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                            Comment

                            • krizio
                              • Feb 2005
                              • 1

                              #29
                              Ok Ok Ok,

                              Misschien een beetjuh als een olifant door de porceleinkast.
                              Ik heb me pas sinds vanmorgen op dit forum aangemeld, omdat ik naar iets op zoek was/ben en nog steeds niet heb kunnen vinden. Maar dat terzijde.

                              Dit onderwerp is gestart op 11-04-2004 om 22:52.
                              We zijn nu bijna een jaar verder, een hoop geschreeuw en geblaat gehad en waar zijn nu al die topics dan ??

                              Ik las ergens een quote van iemand die het had over de MA12/2, Ik ben persoonlijk ook niet veel verder gekomen op dit forum. Ik denk dat het wel zinvol kan zijn om topics te maken over diverse tafels, maar dan gegroepeerd per merk, MA, SGM, Evolite etc etc etc

                              Ik ga gewoon verder met zoeken naar datgeen ik nog niet heb gevonden en misschien komt het nog wel een keer goed.

                              Gegroet

                              Comment

                              • moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5950

                                #30
                                Beste Krizio,

                                Leuke zo'n reactie waar helemaal niets in staat, ja hoop woorden, maar geen inhoud!
                                Ik zou zeggen: je hebt een console...daar heb je schijnbaar een vraag over. Ik wil de uitdaging wel aangaan dat over die console al reeds een onderwerp bestaat...
                                In dat onderwerp plaats jij dus ook je vraag.

                                Simpeler kunnen we het niet maken...

                                We vriendelijk verzoek om te reageren wanneer je wat te melden hebt.
                                teksten als:
                                citaatit onderwerp is gestart op 11-04-2004 om 22:52.
                                We zijn nu bijna een jaar verder, een hoop geschreeuw en geblaat gehad en waar zijn nu al die topics dan ??
                                Geven aan dat het onderwerp niet bestaat of dat je niet kunt zoeken...
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                                Comment

                                Working...