LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • stekelvarke
    replied
    De enige Chamsys oplossing voor €1000 zou de kleinste wing zijn (de mini wing).

    Leave a comment:


  • DJ-Jan
    replied
    Idee is om het op een laptop te laten draaien (het is een vista maar ik ga er vanuit dat het prima gaat)

    Budget is €1000,-

    Ik weet niet wat het programma zelf kost, en wat de kosten zijn van de wings maar ik ga kijken ofdat ik bij het bedrijf langs kan gaan.

    Het liefst wil ik faders, mijn eisen zouden zijn:

    Playbackfaders
    Faders (om gewoon waardes voor bijvoorbeel parren snel in te stellen)
    Zo min mogelijk scherm (al mogen de belangrijkste dingen natuurlijk wel gewoon op scherm)
    met touchscreen zou het scherm natuurlijk wel groot mogen zijn.

    Verder zou het fijn zijn als het uitbereidbaar is, zodat ik over een jaar het weer groter kan maken.

    Die Magicq MQ50 ziet er goed uit, hoeveel kost deze? (Iemand een idee?) en is deze uitbereidbaar?
    Last edited by DJ-Jan; 14-09-09, 21:41.

    Leave a comment:


  • chippie
    replied
    Chamsys kun je kopen bij .be of .nl
    Welke je het beste koopt ligt er volledig aan wil je knoppen of niet of enkel werken op scherm.
    Ga je Linux of Windows draaien...met PC kun je zelf een systeem samenstellen Magicq maxi Wing of heb je liever een systeem waar alles compact in zit Magicq MQ50 console bvb.
    Deze laatse heeft alles in een doosje zitten met touchscreen. Bij het zelf samengestelde systeem kun je een eigen PC en touchscreen kopen en aansluiten.
    Ze draaien alletwee op dezelfde software en je hebt 4 universes. Heb je meer centjes MQ100pro etc etc....

    Maar misschien is het nuttig om een dagje met de invoerder af te spreken u de mogelijkheden uit te laten leggen, een nachtje slapen en te beslissen. (we kunnen niet voor u beslissen of wel? )

    Leave a comment:


  • DJ-Jan
    replied
    Na nog een beetje rondgesnuffeld te hebben tussen de verschillende mogelijkheden heb ik besloten om inderdaad voor een chamsys te gaan, maar nu is de vraag welk type en waar ik die het best kan aanschaffen, ik weet dat er ontzettend veel mensen hier zijn met Chamsys maar ik vraag mij eigelijk af welke (grote) bedrijven het precies verkopen.

    Leave a comment:


  • Carpjes
    replied
    Originally posted by rmn
    en hoe kan ik dat in de pearl doen?

    gr

    Niet op je Pearl, wel met je PC of laptop door het .R20 bestand te openen met je kladblok.

    Je kan ook op de personality website een bug melden. Zoek de juiste personality op, en klik recht op report bug. Vermeld hier wat er niet klopt met evt. een DMX tabel erbij. De support afdeling van Avo zal indien nodig het bestand aanpassen en opnieuw uploaden. Je zal dan binnen een aantal dagen de juiste personality op de site vinden.

    Leave a comment:


  • rmn
    replied
    en hoe kan ik dat in de pearl doen?

    gr

    Leave a comment:


  • Funmaker
    replied
    personality file aanpassen van die lamp

    Leave a comment:


  • rmn
    replied
    ik heb een vraag over de pearl 2008.
    we hebben 20 showtecs 575 colors. maar die dimmer kanalen staan verkeerd om (0%=aan 100%=uit) op de lamp kan ik het zelf niet inverten. hoe kan dat op de tafel onder de memory? of kan het uberhaupt wel?

    Leave a comment:


  • coolgreentea
    replied
    We zouden eigenlijk van alle tafels een lijstje met specificaties moeten opstellen, en dat in een sticky onderwerp plakken. Veel vragen zijn toch terug te lijden naar het type "ik heb dit en dit en dit, welke tafel moet ik dan kopen?" En kunnen mbv zo'n lijst handig opgelost worden. Okay ik ga die ook niet maken maar het is ook maar een ideetje. Ben het er wel mee eens dat het op het moment een beetje een rommeltje is, en 1 onderwerp per merknaam is denk ik ook niet echt de oplossing.

    Leave a comment:


  • pjadskop productions
    replied
    Ik zou graag een tafel kopen die ik kan gebruiken om 4 ledpars en 8 gewone pars op aan te sturen. Ook zou ik hem stand alone willen gebruiken op fuiven waar ik niet bij ben (nu stuur ik bewegend licht met pc) Ik zou dan voor de pars 24 kanalen nodig hebben. Als ik het bewegend licht er bij zet zet ik de pars kleur aan kleur samen, en alle led-pars op 1 par, ik heb voor een movinghead 9 kanalen nodig. dat zou dan 17 kanalen vereisen (voor men scanners heb ik dan nog 8 kanalen vrij)
    Ik had gedacht aan de showtech showmaster 24, of de [FONT=Verdana]GLP German Light Products Light Operator 24 24 Channel Lightdesk, deze 2de is net iets duurder, maar kwalitatief ook?
    graag reacties.
    Ik heb niet veel budget op het moment.
    Vooral het meerdere programma's tegelijk afspelen lijk mij handig
    [/FONT]

    Leave a comment:


  • chippie
    replied
    We zijn ook gaan kijk naar de Tiger.....we ook hadden veel andere tafels gezien....en degene met de meeste mogelijkheden, out te box was de Chamsys. En de service hier in BE is gewoon goed. Als ik mij niet vergis kun je met een kleine USB/DMX doos zelfs deze software gebruiken.

    Leave a comment:


  • DJ nn
    replied
    Chamsys gaat dan in mijn ogen goed meevallen...
    Is geen lichtsturings-software, maar een tafel die gevisualiseerd wordt.
    Ook handig als je ook een volwaardige chamsystafel voor je neus krijgt!

    En met een budget van 1000€ is chamsys een super oplossing...

    grtzz DJ nn

    Leave a comment:


  • DJ-Jan
    replied
    Pff, word weer erg lang sparen...
    Maar ik zal zeker ook eens naar Chamsys kijken, ik heb tot nu toen alleen freestyler uitgeprobeerd en daar was ik niet echt blij mee...

    Leave a comment:


  • WouterJM
    replied
    Hey,

    een tafel met submasters tussen 2000-3000. Zou zelf voor een Pearl Tiger gaan(misschien nog heel even doorsparen dus). Je wil geen pc oplossingen dus Chamsys valt zowiezo af (zou er misschien toch nog eens naar kijken als ik jou was). Uiteindelijk heb je gewoon een lichttafel(tje) aan een pc hangen maar de software heeft heel veel mogelijkheden.

    Groeten

    Leave a comment:


  • DJ-Jan
    replied
    Inmiddels (pa-markt..) een aantal apparatuur extra aangeschaft wat ook nog op die controller zou moeten:
    4 ledtubes
    2 sunstrip blinders
    Budget ook wat hoger €2000 - €3000

    Leave a comment:

Working...