LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prismaland
    • Aug 2009
    • 4

sgm studio 12-24 scan

hoi ik heb een vraag over een sgm licht tafel.
    Is het mogelijk om een chase van je parren
    onder een step knop te zetten?.
    Zoo dat als je op de knop drukt hij naar de volgende stap gaat .

frank van elburg

Comment

• Jasper Bevernage
      • May 2011
      • 2

grand ma 1 problemen

Eej iedereen,

Sinds een klein jaar hou ik mij bezig met de grand ma 1 light. En in dat jaar ben ik paar problemen tegengekomen waar ik tot hiertoe nog geen antwoord op heb gevonden. En hopelijk kunnen jullie mij een stapje verder helpen in mijn leerproces. Schiet me niet af als ik paar dingen zou zeggen die langs geen kanten kloppen want zoals ik al heb gezegd ik ben nog maar een beginneling.

1) Op een chirofuif in een warme vochtige tent zijn in het begin van de avond 2 keer 8 van de 10 mac 250 vastgelopen. Hiermee bedoel ik dat ze letterlijk blijven steken in hun laatste positie met hun huidige kleuren. Ze reageren op geen enkel rechtstreeks commando van de tafel. Enigste oplossing dat ik heb kunnen vinden was de show herladen, wat natuurlijk niet echt een goei oplossing is tijdens het operaten. Nog even een kleine melding hierbij, bij het programmeren zelf is men tafel gecrasht geweest, mss heeft dit mijn file gecorrupeerd.

2) kleine vraag: Ik kan geen savefiles inladen via usb stick die ik gemaakt heb op de MaOnPc, maar wel via een floppy. Terwijl ik wel zelfgemaakte bitmaps kan inladen voor mijn bitmap effecten.

Met vriendelijke groeten,

Jasper

Comment

• arnoldschut
        • Aug 2011
        • 5

DMX software

Ik ben opzoek naar een programma om lichten te besturen via mijn pc
        Thuis heb ik een macbook (deze gebruik ik het liefste) maar ook een windows laptop na lang zoeken heb ik heel wat programma's gevonden maar zie ik door de bomen het bos niet meer het liefste heb ik een versie met een 3d viewer waar je je shows meteen kan bekijken. Helaas ben ik een arme student en heb ik vrijwel geen budget.

Comment

• mvdmeulen
          • Aug 2007
          • 137

Je zou eens kunnen kijken naar de pc software van Chamsys welke ook onder mac draait in combinatie met een Enttec usb-> dmx kastje

Software is gratis en de prijs voor zo'n kastje is ook niet extreem

Succes
          Met vriendelijke groet,
          Mark van der Meulen

Comment

• lucken
            • Sep 2002
            • 342

Of u kunt de interface van ChamSys zelf neemn: http://www.magicdmx.com/

Comment

• LJ Gerrit
              • Apr 2002
              • 479

Een andere mogelijkheid is de Vista App van Jands Vista

------------------------------------------------
              Without colour, there is no perception
              ------------------------------------------------
              MvG

Gerrit Schottert
              Controllux

Comment

• MatthijsNL
                • Oct 2008
                • 49

Korte vraag:

Zou een MA-Scancommander geschikt zijn om de volgende installatie aan te sturen?
                (Volgens de manual wel, maar is het handig?)

80st. dimkanalen
                14st. spot250xt movingheads
                2st. atomic 2 kanaals strobo's
                1st. 2 kanaals hazer
                8st. ledpar 6 kanaals

Comment

• Altec
                  • Apr 2012
                  • 51

Dat hangt compleet af van wat je er mee wilt gaan doen, is het in een theater en ga je draaien op que's of live schuiven in een club?
                  Onvoltooid Tegenwoordige Tijd student
                  Op de AHK

Comment

• RobbertvdS
                    • Jun 2012
                    • 1

Beste kenners

Ik heb een vraagje wat betreft het DMX besturen van LED verlichting.
                    Onlangs heb ik de Chaufet SWEEPER (effectlicht: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11...eeper-led.aspx ) aangeschaft en ik ben van plan om nog 2x Chaufet Lighting 4-bar LED (http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11...4-bar-led.aspx) aan te schaffen.

Deze zijn allen aan te sturen d.m.v. een DMX controller. Nou ben ik niet ervaren met het aansturen van licht maar is de Showtec LED Commander (http://www.licht-geluid.nl/shop/p-36...r-sturing.aspx) geschikt voor het aansturen van LED parren in combinatie met de Chaufet SWEEPER en evt. overige effectlichten? Of zijn er andere controllers die jullie aanraden?

Alvast bedankt.

P.s. het is de bedoeling dat we de par verlichting kunnen dimmen, kleuren veranderen, aan/uit zetten en evt. wat programma's in opslaan.
                    Last edited by RobbertvdS; 26-06-12, 12:41.

Comment

• Altec
                      • Apr 2012
                      • 51

Hallo allen,

binnenkort moet ik werken met een zero 88 solution nu heb ik daar echt zero ervaring mee. normaal werk ik alleen met martin maar dat was nu niet voor handen. ik heb al wat gespeeld met de tafel maar ik kom er niet uit hoe je zelf effecten kan maken (ik krijg alleen vage chases waar geen logica in zit). nu vroeg ik me af of hier iemand zit die daar wat verstand van heeft of een link waar het staat want ik kan het zelf niet vinden en de handleiding is ook niet duidelijk daarin.

alvast bedankt
                      Onvoltooid Tegenwoordige Tijd student
                      Op de AHK

Comment

• nino
                        • Oct 2012
                        • 2

hi allen ik ben redelijk nieuw in de licht industrie weet er wel wat van kan iemand mij helpen met een lichtafel probleem kan ik met een showtec showdesigner
                        de volgende dingen aansturen

26x led parren
                        2x showtec indigo 4500
                        2x tbars met 4 lichten op elk ( totaal 8 )
                        4x 1000 watt frontlicht
                        4x stunstrips

nino de jong

Comment

• stekelvarke
                          • Dec 2004
                          • 1062

Het zal technisch wel werken op een Showdesigner 512 of 1024. Je zal wel een aantal toestellen onder dezelfde fixture moeten zetten op de tafel aangezien hij er maar 32 heeft.
                          Of het prettig programmeren en bedienen is, dat is een andere zaak.
                          Bij dit aantal LED parren en misschien actieve sunstrips in 10ch mode(?) zijn een effect generator, groepen en pallets toch wel handig, en dat mis je op goedkope tafels.
                          exit night into LIGHT

Comment

• nino
                            • Oct 2012
                            • 2

hallo allemaal kan ik met een showtec showdesigner 1024 meerdere fixtures tegelijk afspelen ik heb nu een ligtdeskpro 136 en een showmaster 48 maar ik wil alles op een tafel willen of hebben jullie licht tafel voorstel.

Comment

• Show Night
                              • Jan 2013
                              • 7

Originally posted by nino
                              hallo allemaal kan ik met een showtec showdesigner 1024 meerdere fixtures tegelijk afspelen ik heb nu een ligtdeskpro 136 en een showmaster 48 maar ik wil alles op een tafel willen of hebben jullie licht tafel voorstel.
                              Beste Nino,

Dat is wel mogelijk, maar ik spreek uit ervaring dat de Showdesigner 512/1024 geen hele prettige tafels zijn om mee te werken. Ik begerijp dat deze budget technisch interessant lijken maar in gebruik zijn deze absoluut niet prettig.

Voor een zelfde soort kun je beter kijken naar een laptop sturing met een fader wing erbij. Bijvoorbeeld CueLux samen met 1 of meerdere BCF 2000 sturingen zou een goed alternatief kunnen zijn.

Waarschijnlijk boven je budget, maar wil hem toch even benoemen de Chamsys software (Magic Q) is gratis ook een usb-dmx module is zeer goedkoop vanaf 5,- mijn ervaring is echter dat ik voor deze software graag een wing / tafel gebruik en deze zijn wel een stukje prijziger maar wellicht interessant om 2e hands naar te kijken (mits ergens verkrijgbaar)

Comment

• MennoSWP
                                • Apr 2011
                                • 103

Zelf ben ik ook op zoek naar een lichttafel zoals nino zegt, heeft iemand ervaring met de tafels zoals de Martin M2PC en Avolites Titan mobile? Hier kun je wel shapes e.d. mee maken wat leuk is voor bijv. sunstrips.

Comment

Working...