Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

hoi allemaal,

ik heb nog eens een probleempje met de diamond II tafel van Avolites, als ik martin pro 918 scans patch met de standaard personality file van avolites da merk ik dat pan en tilt worden weergegeven van tot 1000 en dat ik bijgevolg zowat een volle minuut of langer aan het pan of tilt wieltje moet draaien om de spiegel volledig gedraaid te krijgen. Het lijkt wel alsof pan en tilt aan de snelheid van pan en tilt fine bewegen...

met mac 250, 500, 550 en 600 geen enkel probleem, echter met de mac 250 krypton ondervond ik dit probleem ook.

Kent iemand dit probleem? en belangrijker, weet iemand de oplossing, ik heb de personality file al bekeken en kan niet ongewoons terugvinden...

Misschien een instelling in de console die ik niet ken???

alvast bedankt!
    sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Nieuwe Pearl is ondertussen binnen en al aardig getest, ben er erg tevreden mee .

Loop tegen een klein praktisch probleempje aan. Af en toe wil ik in het front wat bijschuiven, het is echter niet de bedoeling dat de console op dat moment de playback gaat overrulen en daarmee de lamp uitzet wanneer ik de fader weer dichttrek. Een echt HTP-gedrag is gewenst, kan dat? Ik dacht dat een verschil zou zijn tussen takeover en normal mode, maar dat blijkt niet te kloppen.

Comment

• stakke
        • Jan 2005
        • 66

citaat:Geplaatst door Jasper-Lichtbron

Nieuwe Pearl is ondertussen binnen en al aardig getest, ben er erg tevreden mee .

Loop tegen een klein praktisch probleempje aan. Af en toe wil ik in het front wat bijschuiven, het is echter niet de bedoeling dat de console op dat moment de playback gaat overrulen en daarmee de lamp uitzet wanneer ik de fader weer dichttrek. Een echt HTP-gedrag is gewenst, kan dat? Ik dacht dat een verschil zou zijn tussen takeover en normal mode, maar dat blijkt niet te kloppen.

Dit is zo als je in takeover de prefaders gebruikt. Want de waarden (ook al zijn deze HTP) komen in de programmer terecht, dus deze gaan steeds over de playback en prefaders, ook bij waarden die lager liggen. Als je dit gedaan hebt en nog geen clear gedrukt, zal je merken dat je met je playback ook geen licht krijgt uit je lampen (als je de prefader omlaag staat).
        Als je de tafel in normal mode gebruikt is HTP-policy van toepassing, je zal merken dat je het praktische probleem niet hebt. Want er wordt niets in de programmer gezet.

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk.

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Je bent 100% duidelijk maar ik dacht toch echt dat er ook in normal mode nog steeds met de programmer gewerkt werd. Dan heb ik me daar blijkbaar in vergist, rest van de punten had ik zelf al uitgevogeld . Time for some more testing

Comment

• frodolight visuals
            • Nov 2005
            • 37

waneer ik met mijn scan's en movingheads een chase of een shape heb geprogameerd werkt alles zoals behoren maar waneer ik de fader van 100% naar 0% schuif blijven de scan's en movinghead op zijn laatste positie staan terwijl ik ze weer naar hun locate stand wil hebben wat is hier de oplossing voor.

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

citaat:Geplaatst door frodolight visuals

waneer ik met mijn scan's en movingheads een chase of een shape heb geprogameerd werkt alles zoals behoren maar waneer ik de fader van 100% naar 0% schuif blijven de scan's en movinghead op zijn laatste positie staan terwijl ik ze weer naar hun locate stand wil hebben wat is hier de oplossing voor.

Chase proggen in mode 2.
              eigenlijk een RTFM vraag...
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• cornedure
                • Jul 2002
                • 230

citaat:Geplaatst door axs

Chase proggen in mode 2.
                Axs, waar kun je een chase instellen als Memory 2 mode? Kan je me eens de exacte bladzijde geven van de handleiding van bvb de Pearl waar dit staat?

Comment

• frodolight visuals
                  • Nov 2005
                  • 37

volgens mij heeft dat wat met de mode te maken waar de de show mee geeft ( take over mode of normal )

mischien moet ik het eens proberen met LTP & HTP

Comment

• Johannez
                    • Feb 2005
                    • 38

citaat:Geplaatst door axs

Chase proggen in mode 2.
                    Damn, dat ik dit nog nooit geprobeerd heb zeg....
                    Muziek maakt meer goed dan je lief is

Comment

• Johannez
                      • Feb 2005
                      • 38

volgens mij heeft dat wat met de mode te maken waar de de show mee geeft ( take over mode of normal )

mischien moet ik het eens proberen met LTP & HTP
                      Wat ik het kutte van runmode normal vind is dat je je presets niet meer kunt gebruiken..
                      Muziek maakt meer goed dan je lief is

Comment

• ljmartijnw
                        • Apr 2004
                        • 133

ik heb de tafel standaard in takeover staan. Kan iemand nou eens uitleggen waarom je juist in de normal mode zou gaan staan. Ik zie weinig voordelen.
                        Down Under.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Omdat je faders dan normaal HTP gedrag vertonen. Soms wil ik wel eens een accentje pakken met wat blinders of floorspots. Als je dan die faders weer dichtschuift haal je ze ineens helemaal eruit (ook uit wat je op je playbacks hebt staan) of je moet op clear drukken waarbij de boel weer naar het orginele niveau schiet zonder fade. Tenzij je daar een betere oplossing voor hebt vind ik even naar normal mode switchen een niet ideale maar werkende oplossing.

Eigenlijk is dat ook het enige wat me tegenzit aan de takeover mode, dat je steeds weer moet clearen. Tijdens de show wil ik niet bezig zijn met een programmer en wat daar wel of niet in zit. Jullie wel blijkbaar?

Comment

• frodolight visuals
                            • Nov 2005
                            • 37

maar als je hem in normal mode hebt staan werkt de focus presets dan ook, idd moet je vaak crearen. maar ik vind het persoonlijk wel makkelijk dat ik het frontlicht en de dimmer van mijn bewegende normaal uit en aan kan doen.

of betekend dat ik alles, zowel het frontlicht als de dimmer moet prog in de playbacks

Comment

• ljmartijnw
                              • Apr 2004
                              • 133

In de normal mode kan je de preset gewoon blijven gebruiken.

@jasper-lichtbron.
                              Ik heb niet heel veel wat in de programmer blijft hangen. Er blijft altijd wel wat hangen inde programmer, maar niet veel. dus ik ondervindt daar niet veel hinder van.
                              Down Under.

Comment

• Imperator
                                • Nov 2004
                                • 71

Het topic is al een beetje oud, maar aangezien overal wordt aangespoord om de zoekfunctie te gebruiken, heb ik dat gedaan om dit topic op te duiken.

Ik overweeg om een avolites Azure (2000 of shadow) aan te schaffen. echter vraag ik me af hoe up-tp-date de fixture library hiervan is. Is hiervoor een update te downloaden, of wordt deze tafel regelmatig voorzien van nieuwe software op de productieafdeling?

Dit aangezien ik er een aantal robe spots mee wil aansturen, welke volgens mij niet standaard in de library staan (Robe colorspot 250 AT, Robe 250 XT).

Verder,
                                wat is nu het exacte verschil tussen de avolites azure 2000 en de azure shadow? Zit dat alleen in de knoppen (touch <=> "knop"), of is er nog meer?

Grt. Pim

Comment

Working...