Avolites lichttafels

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Originally posted by JeroenVDV
    1 minuut browsen..

Cache Builder
    net wat ik zocht... bedankt!
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Kilian
      • Dec 2005
      • 179

Originally posted by mickv1
      mm heel raar kan iemand nog proberen het uit te leggen? het lukt niet echt.
      Als ik je goed begrijp wil je een palette programeren? Dit doe je door eerst je programmer leeg te maken (clearclearclear), vervolgens maak je jouw favo. standje en vervolgens *store palette* en dan op een van de 30 palette knoppen.

Als dit lukt zou je hem ook gewoon weer moeten kunnen ophalen door middel van het selecteren van je handles en dan gewoon weer op dezelfde palette drukken.

Comment

• mickv1
        • Aug 2008
        • 5

Pearl 2004

vraag je over de pearl 2004

ik werk nu met de simulator, ik wil graag tijdens mijn show de swop buttons gebruiken om van kleur,gobo te veranderen op het moment dat er een chase loopt. ik heb het dan over de mac250kr die ik als fixture gebruik.

ik heb in de handleiding gelezen datje dit kan doen met je pallets en iets met focus. ik heb het aantal keren geprobeerd maar kom er echt niet uit. patchen,chases maken lukt me allemaal wel aardig gewoon veel oefenen.

dus mijn vraag is:

hoe krijg ik een kleur of gobo onder een swop(grijze knop) om tijdens de show van gobo en kleur te verwisselen.

gegroet

Comment

• PeterZwart
          • Jan 2008
          • 402

Originally posted by mickv1
          vraag je over de pearl 2004

ik werk nu met de simulator, ik wil graag tijdens mijn show de swop buttons gebruiken om van kleur,gobo te veranderen op het moment dat er een chase loopt. ik heb het dan over de mac250kr die ik als fixture gebruik.

ik heb in de handleiding gelezen datje dit kan doen met je pallets en iets met focus. ik heb het aantal keren geprobeerd maar kom er echt niet uit. patchen,chases maken lukt me allemaal wel aardig gewoon veel oefenen.

dus mijn vraag is:

hoe krijg ik een kleur of gobo onder een swop(grijze knop) om tijdens de show van gobo en kleur te verwisselen.

gegroet
          heel simpel, de swop buttons zijn enkel om fixtures/dimmers onder te zetten!

Swopbuttons zijn de blauwe buttons
          Palettes zijn de grijze buttons onder de 1e rij faders bovenaan de tafel.
          Dus NIET die bij de playbackfaders van de rollerbank!

Om een palette te maken:

1. Clear
          2. Kies kleur (in jou geval rood meende ik?)
          3. Store Palette
          4. Kies de palette button waar je hem wil
          5. vervolgens weer clear-en
          6. selecteer je fixtures, zet je atributen op dimmers, en vervolgens tik je bijv. de palette aan die je aangemaakt hebt. Als het goed is werkt dit nu.
          Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• frodolight visuals
            • Nov 2005
            • 37

Kan iemand mij vertellen hoe je een shape in een chase zet??

en dan vraag 2: wat doet mode 3 waneer je iets wil opslaan in je playback's.

en kan iemand mij een voordeel noemen om een atomic 3000 als fixture te patsten ipv dimmer??

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Voor iemand die de creativiteit aan de conosle toedicht lees je verdomd weinig manuals!

Je kunt op twee manieren een shape opslaan onder een playback, relatief en absoluut.

Relatief: Vanaf de positie van de head op dt moment wordt de shape begonnen.
              Absoluut: Headje gaat naar de ingegeven positie en begint daar de shape.

Verder biedt de pearl de moglijkhed om de size van een shape afhankelijk te laten zijn van de playbackfader.
              Staat allemaal helder na te lezen in de manual, ik moet wel zeggen dat ik niet in staat ben om de handelingen zo op te lepelen, lukt me wel mt tafel voor de neus, maar niet zonder...zal ouderdom zijn
              Last edited by moderator; 11-09-08, 06:43.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Zoals ook te lezen in je (reeds gesloten) vorige post, doe je niet je best om de tafel te begrijpen Frodo... Daarnaast kloppen je aanname's niet. Als na 6 keer iets wel werkt, is de personality prima, maar jouw handelin hoogstwaarschijnlijk niet goed! De onzin over de Robe's gaat daarnaast nergens over, waarmee je je geloofwaardigheid ook weinig goeds doet.

Goede tip om op dit forum nog een eind te komen: goed lezen, heeeel veel lezen, dan nog meer lezen, en als je DAN nog iets slims hebt te melden of een echte vraag kunt stellen: voer dat dat gerust in!

Je vraagt hoe je op een Pearl een SHAPE onder een CHASE zet... Nu kun je je CHASE unfolden en gebruiken om losse memory's te kunnen invoeren (wat best handig is als je bijv. stepjes wilt maken), maar waarom je in ***snaam een SHAPE wilt neerzetten snap ik totaaaal niet! Dat soort vragen geven blijk van iemand die graag interessant doet over een lichtcomputer, maar geen flauw benul heeft waar het beste apparaat voor bedacht is. Dus leg ons dat vooral eens uit.

Succes,
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• PeterZwart
                  • Jan 2008
                  • 402

Ik denk dat we hier al niet eens meer serieus op in moeten gaan,

als je het voordeel niet ziet van het patchen van losse dimmerkanelen of gewoon een complete fixture-file, met SG.Dat file en de macro's en mogelijkheid tot het besturen van de atributen te gebruiken, dan is het duidelijk dat de gebruiker van de tafel, er niet overna heeft gedacht over het gebruik van de tafel.

Voor zulke mensen is er nog altijd een handige oplossing, een showmaster 24.

Comment

• frodolight visuals
                    • Nov 2005
                    • 37

Nou bedankt voor jullie antwoorden echt superrrrrr
                    Ik heb de shape in de chase zelf al uitgevonden en mode 3 heeft dus geen functie's zover ik gezien heb..

Wat betreft de atomic 3000 als fixture of dimmer patsen vaar ik omdat ik regelmatig een pearl moet programeren voor een festival waar meer mensen op werken.. Ik zelf patsh ze zelf altijd als dimmer maar sommige hebben hem liever als fixture... dus was mijn vraag wat is het meest gebruikelijke.. en waarom.. ik ben wel benieuwd naar iedereen zijn ervaring...

Groetjes ut grunn

Comment

• Carpjes
                      • Mar 2007
                      • 35

Als je even nagaat waarom je je movingheads niet als dimmer zal patchen, heb je meteen antwoord op jouw bovengestelde vraag...

Comment

• PeterZwart
                        • Jan 2008
                        • 402

Originally posted by frodolight visuals
                        Nou bedankt voor jullie antwoorden echt superrrrrr
                        Ik heb de shape in de chase zelf al uitgevonden en mode 3 heeft dus geen functie's zover ik gezien heb..

Wat betreft de atomic 3000 als fixture of dimmer patsen vaar ik omdat ik regelmatig een pearl moet programeren voor een festival waar meer mensen op werken.. Ik zelf patsh ze zelf altijd als dimmer maar sommige hebben hem liever als fixture... dus was mijn vraag wat is het meest gebruikelijke.. en waarom.. ik ben wel benieuwd naar iedereen zijn ervaring...

Groetjes ut grunn

of ik begrijp je verkeerd, of je mist basis van de pearl

op welke manier versta jij het invoeren van een shape in een chase zelf?

als ik een atomic patch, dan doe ik die altijd als fixture.
                        waarom?

1. gebruik maken van de atributen
                        2. je hebt de shape generator met verschillende atributen (leuk voor als je een stuk of 6 a 8 atomic-jes hebt.
                        3. je kan gebruik maken van de macro's.

dat zijn de redens waarom ik ze altijd als fixture in patch en niet als dimmer.

nu ben ik persoonlijk ook wel heel benieuwd wat het anderen het meeste doen..

dimmer of fixture, patch?

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Meestal als dimmer in 3 ch mode (int/rate/dur). Makkelijk onder playbacks te gooien (1 voor dimmer/dimmerloopjes, 1 voor all-rate en 1 voor all-duration).
                          Creating shows beyond Imagination

Comment

• frodolight visuals
                            • Nov 2005
                            • 37

Ik weet de voordelen wel als je ze patst als fixture maar ook een nadeel en dat is dat je weer wat playbackfaders kwijt bent aan die stoboscopen.. het liefst wil ik ze kwijt in mijn presets want daar kan ik wel wat missen..
                            en daarbij komt ook dat ik alle functie's tijdens de show na inzicht kan benaderen zonder het te moeten programeren..

Misschien snappen jullie nu wat ik bedoel..

Comment

• Drumvogel
                              • Nov 2004
                              • 175

Import Chase

Hey Jongens,

Ik was weer eens in de pearl 2004 gedoken en kwam import chase tegen. Hiermee kun je blijkbaar matrix chases importeren die op de pc zijn gemaakt. Nu was ik benieuwd wat voor een software ik nodig heb om hier iets mee te kunnen. Op de site van Avo was niets te vinden...

2e dingetje. Ik heb met een pc naar dmx verschillende effecten gemaakt. Zijn deze over te zetten op de pearl? Die effecten zijn ook matrix georienteerd.

Alvast bedankt!

Grtz Ad

Comment

• frodolight visuals
                                • Nov 2005
                                • 37

wat voor effecten?? bedoel je bewegingen??

Comment

Working...