Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rmn
    • Apr 2008
    • 12

binnenkort moet ik wat auto's volgen met movingheads.

hoe kan ik punt a naar punt onder 1 schuif zetten. dus schuif naar beneden. punt a en dan handmatig de schuif omhoog schuiven naar punt b.
    is het ook mogelijk om er dan nog een tilt en pan schuif naast te maken met evt. correcties wat de auto;s maken?

Comment

• lichtpuntje
      • Sep 2003
      • 79

iets met playback mode 2 dacht ik zo... maar dan heb je 2 schuifjes nodig om je startpunt te activeren... of je moet met je pf's gaan werken...

Groet,
      Thomas
      dus...

Comment

• burrnout
        • Apr 2008
        • 19

als ik het nog goed weet. is het gewoon een positie op een memory opslaan(dus een fader) en inderdaad memory mode 2 instellen. fader dicht is altijd eerste positie en fader open positie B. probeer het eens...
        lichttech @ Mezz Breda

Comment

• Lala
          • Sep 2008
          • 370

Als dit niet goed werkt, dan even in je personality`s de pan en tilt kanalen aanpassen. Deze moeten dan HTP worden, ipv LTP.

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

ik zou positie 1 onder een preset zetten en positie 2 onder de playback. Je kunt ook tracking gebruiken als je veel tijd hebt om voor te bereiden. Je traint de pearl dan zodat ie weet waar de fixtures hangen tn opzichte van het veld. Dan kun je met de tablet gewoon een lijn trekken over je veld en de koppen volgen dan je tablet pen zogezegd. Kost wel veel voorbereiding. Succes ermee.

Mzzls
            Correct me if I'm wrong

Comment

• Hugovd89
              • Oct 2008
              • 22

Is het mogelijk om van een shape de grote en snelheid afzonderlijk te bedienen onder 2 playbacks,

ik dacht van niet, maar hoor nu andere verhalen dat dit wel mogelijk is. ik krijg het zelf niet werkend in de simulator

Comment

• Lala
                • Sep 2008
                • 370

Originally posted by Hugovd89
                Is het mogelijk om van een shape de grote en snelheid afzonderlijk te bedienen onder 2 playbacks,

ik dacht van niet, maar hoor nu andere verhalen dat dit wel mogelijk is. ik krijg het zelf niet werkend in de simulator
                Nee, is niet mogelijk.

Comment

• Svartrose
                  • Apr 2008
                  • 229

Ben dringend opzoek naar shapes om sunstrips aan te sturen met Pearl 2010. Of kan ik toch de bestaande gebruiken?

Voor showtec octostrips heb ik ze ook nodig, ben niet zo tevreden over de shapes die ik tot nu toe heb geprobeerd. Kan alleen de RGB shapes gebruiken... zou dimmershapes willen gebruiken, maar die werken niet. (omdat octo's geen dimfinctie hebben?) Wil graag zo min mogelijk van die dingen tegelijkertijd aan meestal, anders is het zo fel.

Mijn eeuwige dankbaarhied!

Comment

• Lala
                    • Sep 2008
                    • 370

Originally posted by Svartrose
                    Ben dringend opzoek naar shapes om sunstrips aan te sturen met Pearl 2010. Of kan ik toch de bestaande gebruiken?

Voor showtec octostrips heb ik ze ook nodig, ben niet zo tevreden over de shapes die ik tot nu toe heb geprobeerd. Kan alleen de RGB shapes gebruiken... zou dimmershapes willen gebruiken, maar die werken niet. (omdat octo's geen dimfinctie hebben?) Wil graag zo min mogelijk van die dingen tegelijkertijd aan meestal, anders is het zo fel.

Mijn eeuwige dankbaarhied!
                    Sunstrips kun je gewoon een dim shape overheen gooien. Je moet je sunstrips selecteren, en dan de shapegenerator aanzetten... Op de pearl expert weet ik dat achteraan bij de shapes een aantal dimshapes zitten, en die kun je dan natuurlijk naar jouw wens aanpassen.

Comment

• Svartrose
                      • Apr 2008
                      • 229

hmm, mijn indruk is dat je alleen dim-shapes kunt gebruiken bij fixtures die ook echt een dimfunctie hebben. De afzonderlijke lampjes bij een suntrip worden (in eerste instantie?) niet gezien als losse dimmers. (ze staan onder andere fixture eigenschappen)

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Dat is ook waarom ik bij sunstrips gewoon het aantal lampjes als dimmers ingeef.
                        ff verschillende groepjes aanmaken en je hebt een leuk uitgangspunt.
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Skygrinder
                          • Feb 2009
                          • 14

ik heb suntrips over het algemeen als losse dimmers gepatcht en dan kun je wel het een en ander met de shape generator. het enige nadeel is dan wel dat ze gigantisch veel kanalen innemen. maar verder werkt dat prima, teminste als je de ruimte er voor hebt.

Comment

• Svartrose
                            • Apr 2008
                            • 229

Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken, maarja, dat ben je inderdaad veel kanalen kwijt. Heb de show inmiddels gehad en maar gewoon chasers geprogrammeerd, maarja, dat kost veel tijd.

er zijn toch wel meer mensen met die probleem? Hoe lossen zij het op zonder de lampjes als dimmers te patchen? (behalve dan een andere lichttafel gebruiken )

Comment

• Christiaan Visser
                              • Apr 2004
                              • 235

Wanneer ik op de Avolites Pearl bijvoorbeeld 12 sunstrips kwijt moet, zet ik ze altijd op mode-5 (5 kanalen per sunstrip). Je kunt 60 dimmerkanalen per pagina kwijt, zelf gooi ik de sunstrips altijd op de laatste pagina, dus 181-240. 12 sunstrips x 5 kanalen = 60, oftewel past mooi op een pagina. Heb je meer? Pak je er toch simpelweg nog een pagina bij.

Dan group je ze allemaal naar logische volgordes, wat zóveel tijd bespaart tijdens het programmeren. In 10 minuten kan ik wel een aanzienlijk aantal sunstrips gepatched hebben, gegrouped en geprogrammeerd naar playbackfaders/chasers. Kwestie van ervaring, logica inbrengen en creatief gebruik maken van de "Dimmer-shape".

Ik heb nog nooit sunstrips als fixture gebruikt of gepatched.

( Maar bij een aanzienlijk aantal sunstrips zou ik toch eerder naar een tafel reiken met daarop een matrix functie. Of natuurlijk een pearl met titan software, daar kom je ook alweer een eind mee verder.)
                              Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Svartrose
                                • Apr 2008
                                • 229

hmm, sta ervan te kijken dat het zo primitief moet... Maar ik leg me er niet bij neer nog...
                                Last edited by Svartrose; 12-05-09, 16:26.

Comment

Working...