Behringer lichttafel (LC2412)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtmoderator
    • Jun 2002
    • 115

Behringer lichttafel (LC2412)

Om de onderwerpen te bundelen vanaf heden de discussies per console, tafel, sturing per fabrikant op het lichtforum.

De oude of reeds lopende discussie zijn afgesloten, hieronder een lijstje, heb je vast wat te lezen voor je een vraag stelt.
    Belangrijk: geef in je vraag aan:
    - welke tafel
    - specificeer je vraag zoveel als mogelijk
    Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid
  • snoei
    • Apr 2003
    • 168

is deze tafel enigzins bruikbaar om 8 movings en 16 parkanalen aan te sturen?

Comment

• fl@x
      • Oct 2003
      • 194

citaat:is deze tafel enigzins bruikbaar om 8 movings en 16 parkanalen aan te sturen?
      Hoe bedoel je dit? 8 moving-heads of totaal 8 kanalen t.b.v. scans of iets dergelijks + 16 par kanalen.

In het eerste geval: Nee absoluut niet!
      in het tweede geval: Tafeltje heeft 24 kanalen dus dan zit ie vol, mits je niet soft-patcht. Enige nadeel aan 24 kanalen vol benutten is, dat je moet switchen tussen je upper en lower sectie. Kan soms heel vervelend zijn bij het programeren...
      Zo niet, dan toch!!!

Comment

• Rieske
        • Aug 2002
        • 544

Als je moving heads hebt die maar één kanaal nodig hebben; ja Maar dat zal natuurlijk niet het geval zijn. De LC2412 is zowiezo niet geschikt voor intelligent licht maar wel uitstekend voor parren e.d.
        Life is what you make it

Comment

• fl@x
          • Oct 2003
          • 194

citaat:Als je moving heads hebt die maar één kanaal nodig hebben; ja Maar dat zal natuurlijk niet het geval zijn. De LC2412 is zowiezo niet geschikt voor intelligent licht maar wel uitstekend voor parren e.d.
          Oké, het zal ook niet mijn voorkeur krijgen om intelligent licht op deze tafel te schuiven. Maar voor 8 dmx kanaaltjes, waarschijnlijk twee goedkope scans hoef je echt geen scanmaster, Freekie of iets dergelijks aan te schaffen. Tuurlijk is het handig als een tafeltje shapes, focussen enz.. heeft. Door op deze manier eerst eens een beetje te oefenen leer je veel beter hoe intelligent licht eigenlijk werkt. Je moet het een beetje zo zien: je eerste auto wordt ook geen Ferrari!! Dussssss...
          Zo niet, dan toch!!!

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Ik heb wel eens scans onder die tafel gehad, maar dat wilde de tafel niet echt, hij begon en beetje te flippen, kanalen waren onderling verwisseld, geen handmatige besturing meer mogelijk en ik kwam de upper niet meer uit. Gelukkig wist ik me dat laatste uurtje nog te redden, toen de instellingen gedeleed(?) en de stekker eruit. Terwijl met bijna identieke tafel de 12/2 van MA lukte me het wel zonder problemen... Iemand eenig idee?
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

Er zijn reeds verschillende updates beschikbaar voor de behringer LC2412. Momenteel versie 1.07

Blijkbaar zouden daar heel wat problemen mee opgelost zijn!
              Best even je lokale dealer aanspreken.
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• rene.derksen
                • Feb 2004
                • 649

Ja moet er wel bij zeggen dat het een jaar geleden is en de tafel niet mij toebehoort, maar waarschijnlijk issie dan wel geupdated en zal ie het moeten doen, maar ik vond het toch wel erg raar.
                Licht is altijd zwaar.

Comment

• bob
                  • Jun 2002
                  • 333

citaat:Geplaatst door René_Master

Ja moet er wel bij zeggen dat het een jaar geleden is en de tafel niet mij toebehoort, maar waarschijnlijk issie dan wel geupdated en zal ie het moeten doen, maar ik vond het toch wel erg raar.
                  Daar zeg je het dus al, een jaar geleden.
                  De allereerste tafels waren over het algemeen rampenbakken, als je er serieus mee aan de gang ging stopten ze ermee, er kwamen allerlei vreemde tekentjes in het display, en kon hij terug naar de leverancier.
                  Ik heb dit probleem zelf ook gehad en ik kreeg toen zonder problemen een nieuwe [die het tot op heden prima doet].
                  Die ik nu heb is dan ook een latere versie [van na half juni 2003] met nieuwere software, Behringer moest waarschijnlijk wel want van alle kanten hoorde je dat er continu gedonder met die dingen was [de zaak waar mijne vandaan komt kreeg ALLE tafels uit de eerste serie terug, en uit de latere series geen 1 meer].

Tijdens een demo van de tafel had ik hem al eens op Martin intelli licht zien draaien, en toen viel het me al op dat dat toch verbazend rap ging.
                  Laatst hadden we zelf een feest waarbij we een Martin Wizard gehuurd hadden en die ook weer op de LC2412 gehangen, en de tafel heeft het prima gedaan, reageerde echt snel en liep niet vast of iets dergelijks.
                  Datzelfde feest hingen er op de tafel ook nog 2 T4'tjes met parren en een Geni FL-1800 strobe, ook dit alles stuurde hij zonder enig probleem aan

Comment

• PM
                    • Mar 2003
                    • 87

Graag zou ik mijn LC2412 tafeltje willen updaten naar de laatste versie. De huidige versie is nog V1.0.0 en dit geeft soms wel problemen. Omdat ik de tafel dit weekend nog wil gebruiken ben ik dringend op zoek naar iemand die de laatste versie bezit. Ik heb V1.06 reeds ontvangen via het Belgische service center, maar er zou al een versie 1.07 zijn. Is er iemand in het bezit van een BIN of HEX file van de laatste versie (V1.07 ?)

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

De update naar de .06 versie is al voldoende om compleet storingsvrij te werken, complete paranoia dus dat je perse .07 wenst.

Comment

• Dave
                        • Jan 2001
                        • 757

Wat is het probleem? Updates worden niet voor niets gemaakt, geeft alleen maar aan dat er nog fouten in de .06 software zaten (of nieuwe features in .07)
                        De grote haast van upgraden zie ik ook niet in, tenzij de oude versie niet goed werkt.
                        U x I = Boem.

Comment

• lichtmoderator
                          • Jun 2002
                          • 115

ff ter info:

de recenste (momenteel op de markt verkrijgbaar) is versie 1.06.01.

1.07 is er dus nog niet...
                          Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

• barango
                            • Oct 2004
                            • 6

een vraag voor de reeds doorwinterde gebruikers van de LC2412:

ik ga een lc2412 aankopen in combinatie met vier stuks botex ddp405. dit i.v.m. een openluchtopvoering in de stijl van comedia del arte... nu heb ik al begrepen uit de handleiding dat er een theaterfunctie opzit en dat dit een vorm van looplicht is. tot daar alles duidelijk maar... nu vraag ik mij af of het mogelijk is om in de theaterfunctie ook nog apparte looplichten te programeren om muzikale stukken van de nodige levendigheid te voorzien. ik denk hier aan een extra twaalftal par 20 of 30 om de boel wat op te vrolijken. zo mogelijk zelfs op de muziek laten chasen?
                            dit lijkt mij niet vanzelfsprekend maar ik kan het niet testen vandaar... een andere optie is de aanvulling van een apparte behringer BLM420, al is het mij niet duidelijk of deze al leverbaar is. deze sturing beschikt over zes kanalen met verschillende chasers en een full/out functie + audio.(19'') alsook een dimmer op de totale uitgang. dit lijkt mij dan ook een aangewezen toestelletje voor de taak. als ik het via de tafel zelf wil oplossen dien ik hiervoor ook weer extra dimmers/switcher voor te kopen (min. 6 kanalen) wat dus niet echt goedkoper zou uitkomen. iemand ook hier andere ideen? een losstaande sturing heeft ook het voordeel dat het programeren niet al te ingewikkeld wordt.

alle hulp welkom

Comment

• barango
                              • Oct 2004
                              • 6

oeps!

aanvullend op vorig schrijven, de BLM420 heeft natuurlijk ook maar vier kanalen... dus minimaal vier kanalen. zes zal zeker te duur uitvallen. dus de vraag is: een extra dimpack DDP405 van botex of een blm420 van behringer? bedoeling is dus om 12 pars 20 te laten chasen onafhankelijk van andere standen, liefst op muziek (in theaterstand van de lc2412) en ze ook te kunnen dimmen als ze niet chasen. is waarschijnlijk teveel gevraagd?

Comment

Working...