Behringer lichttafel (LC2412)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ricardoke
    • Oct 2004
    • 136

Ik ben van plan om deze tafel ook aan te schaffen, maar hoe kan je zon tafel dan updaten ? [:I]

Comment

• Dave
      • Jan 2001
      • 757

Bij sommige tafels kan dit via midi danwel serieel of met een floppy. Bij de Behringer zul je het apparaat moeten openschroeven en de EPROM (Het IC met de software zeg maar) vervangen door een andere.
      Als je een nieuwe koopt zal er in de meeste gevallen wel de nieuwste software opstaan. Als het ding al een half jaar in het magazijn ligt gaat dit natuurlijk niet op.
      U x I = Boem.

Comment

• ricardoke
        • Oct 2004
        • 136

Ik heb nu sinds vandaag de lc2412 in bezit. Nu heb ik een chase gemaakt, deze kan ik afspelen door op het knopje number te drukken, en vervolgens met de draai knop de chase selecteren. zodra ik hem los laat stopt de chase . Nu had ik de chase al onder een memory gezet, maar dan is het niet meer mogelijk om de speed te veranderen van de chase. Weet iemand hier een oplossing voor, zodat als ik een memory schuif open doe dat er dan een chase wordt afgespeeld waarvan de snelheid nog te veranderen is met de speed fader. Alvast Bedankt. [8D]

Comment

• Overdrive
          • Feb 2002
          • 717

RTFM!

Een chase onder een mem is de snelheid niet aan te passen dmv de speed fader. Je zult via 'preview' live de gewenste waarde moeten veranderen.

Normale manier chase afspelen:
          Number indrukken, selecteren dmv jog, loslaten en zorgen dat je sound/run knop onderin geel oplicht (=RUN!).

Comment

• ricardoke
            • Oct 2004
            • 136

het werkt nog ook thnx

Comment

• ricardoke
              • Oct 2004
              • 136

Nog 1 vraagje [:I], op de behringer site, als je dan een schuif van de memory open gooit (onderste schuiven), loopt er een programma, ik kan echter alleen 1 preset toe wijzen aan zon schuif, hoe kan ik een programma toewijzen, bij 9/10/11 en 12 lukt het wel maar bij 1t/m8 niet.[]

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Misschien manual dan es van voor tot achter door lezen ??
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Overdrive
                  • Feb 2002
                  • 717

Denk dat je nieuwe software nodig hebt

Comment

• maarten_dever
                    • Jun 2002
                    • 150

is er iemand die al 2 tafeltjes aan elkaar gelinkt heeft ? wat zijn de resultaten ?

Comment

• Eizo
                      • Dec 2004
                      • 2

Hallo, Ik ben hier nieuw en heb me aangemeld op dit forum omdat ik een behoorlijk probleem heb. Ik verzorg het geluid voor een amateurorkest en dat loopt best goed. Niks aan de hand zou je zeggen. Er moest echter ook licht bijkomen. Ik heb met een dealer overlegd. Ja die Behringer LC2412 is een best ding, zeker als je later groter wil met scans enzo dan heb je hier echt iets aan. Ja die set pars van Showtec zijn uitstekend maar dan moet je er wel een dimmerpack bij hebben en die Diablo flames en de strobo moet je aansluiten via een multiswitch. Aldoende werd dus een set samengesteld: LC2412, 2 keer 4 pars van Showtec op statief, 2 keer dimmerpack van Showtec, 2 keer diablo flames, 1 keer strobo en tenslotte 1 keer multiswitch van Showtec. Bestellen maar!

Toen het spul besteld was kwam de mededeling: "O ja, die Behringer heeft een DMX uitgang met 5 polen, je weet wel, zo'n DIN-aansluiting en de Dimmer/Switchpacks hebben een 3 polige XLR aansluiting. Ik moet dus even een kabeltje solderen, want die zijn niet standaard in de handel verkrijgbaar".

Het spul kwam, met het door de dealer gebakken kabeltje. Alles werd aangesloten. Lampen werken via de dimmerpacks, nu maar eens kijken hoe ik het aanstuur met die LC 2412. Ik heb de handleiding gelezen, uitgevoerd wat er staat bij DMX kanalen toewijzen aan faders, maar ik krijg dus nog steeds geen licht te zien. Wordt er inmiddels knap gek van, ben al een paar keer naar de dealer teruggeweest, maar die dealer weet vrijwel niets van licht, ze doen voornamelijk in geluid en op dat gebied zijn de contacten bijzonder goed.

Het idee dat de kabel eventueel niet goed is kan vergeten worden. We hebben het met meerdere mogelijkheden van aansolderen van "hot" etc geprobeerd. Wie heeft er ideeën? Was het wellicht beter geweest een lichttafeltje van Showtec te kopen met wel een XLR aansluiting? In dat geval zou ik 'm dus het liefst teruggeven. Licht is namelijk voor mij bijzaak en zolang ik zowel geluid als licht moet bedienen moet het licht dus zo eenvoudig mogelijk te regelen zijn. Tips zijn van harte welkom.

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

Die tafeltjes zijn een (niet verder vertellen hoor) kopie van de MA12/2...enkele kleine dingetjes zijn anders...maar verder gelijk.

Het is een tafel die bijzonder geschikt is voor concentioneel licht, dus simpel gezegd: gewone dimmerkanalen.

Dat jij er geen licht uit krijgt...dat zegt wat over jouw kennis van het aansluiten en bedienen van dit geheel.

Het probleem kan verschillende oorzaken hebben, ik ga proberen wat duidelijkheid te krijgen:

citaat:"O ja, die Behringer heeft een DMX uitgang met 5 polen, je weet wel, zo'n DIN-aansluiting en de Dimmer/Switchpacks hebben een 3 polige XLR aansluiting. Ik moet dus even een kabeltje solderen, want die zijn niet standaard in de handel verkrijgbaar".
                        Die verloopjes zijn wel standaard in de handel, maar dat is bijzaak...

De DMX uitgang is NIET de 5polige din uitgang op de achterzijde van de tafel...De MIDI in is een 5polige DIN aansluiting..afblijven!
                        Er zit een 5 polige XLR aansluiting op de achterzijde, dat is de DMX uitgang, die moet je dus laten verlopen naar 3 polig...

Nu hoop ik maar dat het deze simpele (maar wel oerdomme fout) is waardoor je geen output hebt...

Comment

• Eizo
                          • Dec 2004
                          • 2

citaat:Geplaatst door ralph

Die tafeltjes zijn een (niet verder vertellen hoor) kopie van de MA12/2...enkele kleine dingetjes zijn anders...maar verder gelijk.

Het is een tafel die bijzonder geschikt is voor concentioneel licht, dus simpel gezegd: gewone dimmerkanalen.

Dat jij er geen licht uit krijgt...dat zegt wat over jouw kennis van het aansluiten en bedienen van dit geheel.

Het probleem kan verschillende oorzaken hebben, ik ga proberen wat duidelijkheid te krijgen:

citaat:"O ja, die Behringer heeft een DMX uitgang met 5 polen, je weet wel, zo'n DIN-aansluiting en de Dimmer/Switchpacks hebben een 3 polige XLR aansluiting. Ik moet dus even een kabeltje solderen, want die zijn niet standaard in de handel verkrijgbaar".
                          Die verloopjes zijn wel standaard in de handel, maar dat is bijzaak...

De DMX uitgang is NIET de 5polige din uitgang op de achterzijde van de tafel...De MIDI in is een 5polige DIN aansluiting..afblijven!
                          Er zit een 5 polige XLR aansluiting op de achterzijde, dat is de DMX uitgang, die moet je dus laten verlopen naar 3 polig...

Nu hoop ik maar dat het deze simpele (maar wel oerdomme fout) is waardoor je geen output hebt...
                          Thanks. Ik zie nu ook op de site van J&H dat ze inderdaad bestaan (mij was met de hand op het hart verzekerd dat dat niet het geval zou zijn). Ze zijn ook DAP dealer, dus die mag 'ie er mooi even bij leveren.

Ik had me overigens vergist voor wat betreft de DMX aansluiting (is inderdaad 5 polig XLR niet DIN foutje mijnerzijds [:I])

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Hoi,
                            Ben blij dat het niet de MIDI uitgang was...had wel een stuk makkelijker geweest trouwens[:0]

Nu blijft dus een bedieningsfout of een adresseringsfout over...

Ik zie het eigenlijk niet zitten om m'n vingers helemaal blauw te tiepen om alle mogelijkheden waarmee het fout kan gaan af te gaan.
                            Er is namelijk nogal wat, wat mis kan gaan [:I]

Wat ik je wil aanraden even na te gaan:

1. Zijn alle dimmers, switchpacks, andere zaken die op dmx werken aangesloten in de dmx kring?
                            dus: tafel-->dimmer-->dimmer-->switchpack-->terminator

2. Zijn alle packs juist geadresseerd?
                            dus:
                            dimmer 1 startadres 1
                            dimmer 2 startadres 5
                            switchpack startadres 9

Zo ja, dan duw je op je lichtafel de masterfader omhoog, kanaal faders omhoog en je hebt (live) actie...
                            Zo niet--> zoek iemand bij je in de buurt die wil controleren of de boel juist is aangesloten en je even op weg helpt.
                            Lijkt mij een uurtje werk...

Geen id waar je vandaan komt, je bent hier van harte welkom, maar wellicht is dat voor jou wel de wereld uit

Comment

• LJ Magirus
                              • Mar 2005
                              • 16

To ricardoke: omdat dit niet gaat gewoonweg, je kan wel in de verschillende bladzijden (om het zo even te omschrijven) telkens op de 9-10-11-12 een ander chase doorlinken. Dus in totaal heb je iets van een 36 chasen als ik me niet vergis? Ik gebruik deze functie niet echt veel omdat je dus (reeds gezegt) de snelheid niet kan aanpassen.

To eizo:
                              2 keer 4 pars van Showtec op statief, 2 keer dimmerpack van Showtec, 2 keer diablo flames, 1 keer strobo en tenslotte 1 keer multiswitch van Showtec
                              Is dat niet wat veel om met 1 behringer te sturen?Aan hoeveel kanalen zit je dan nu?

Greets
                              Always look on the bright side of light!!

Comment

Working...