dataflash timeout

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

dataflash timeout

eindelijk heb ik een controller gevonden voor mijn ouwe dataflashes, maar nu valt me iets op...de strobe's gaan wel erg snel in hun thermische zekering, zeker al na een seconde of 20 op full power (wat niet zo heel veel is trouwens ivg met bijv de af-1000 ofzo) is dit bij deze spots normaal vanwege hun leeftijd of zi er iets fout?

groeten,
    Ralph
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Onze 6 dataflashes doen dat ook irritant snel. Ik denk dat het gewoon een kenmerk van dat apparaat is.

Robert

Comment

• DjJeroen
      • Oct 2000
      • 288

Dit is idd "normaal"!

Je moet weten tot hoever je kan gaan met die dingen, maar het is zeker heel irritant.

Comment

• MJ
        • Mar 2004
        • 140

rtfm?
        hoofdstuk troubleshooting

er is zoiets als een special effect mode geloof ik

Comment

• tijn
          • Oct 2003
          • 184

Beste MJ,

Dat rtfm geldt dan in dit geval voor jou denk ik Het betreft hier de oude dataflashes en niet de AF 1000. De AF1000 kent idd wel een special effect mode maar de oude dataflash nog niet.

Groeten,

Tijn

Comment

• bask
            • Nov 2003
            • 21

Mijn ervaring is dat alle twee er snel mee stoppen. Ik heb dit altijd opgelost door ze niet op 100% te gebruiken maar op 85% met een duration van 4% (op een Pearl). Door de duration geven ze een iets mooiere flits en doordat ze niet op vol vermogen staan blijven ze langer werken.

Het is een paarde midde, maar anders loop je de hele avond te balen van die strobes.

Comment

• DjJeroen
              • Oct 2000
              • 288

De AF1000 stoppen er idd ook al snel mee, op 80% gaat het idd wel een hele tijd goed.

Ik weet niks van een special effect mode?

Comment

• tijn
                • Oct 2003
                • 184

Beste Jeroen,

Een AF1000 kun je in drie modi voor de intensity gebruiken:
                - Standard Mode: dit is de standaard instelling voor de intensity en de enige modus die gebruikt kan worden met de So1 lamp
                - Architectural mode: heeft de standaard intensity maar door gebruik te maken van de H01 lamp kunnen langere duty cycles gebruikt worden.
                - Special Effect mode: deze heeft de hoogste intensity en kan alleen gebruikt worden met de H01 lamp en bij spanningen boven de 190v. De duty cycle wordt hier wel op aangepast (= korter dan bij architectural)

Groeten,

Tijn

Comment

• DjJeroen
                  • Oct 2000
                  • 288

Aha ok dankjewel, wij gebruiken ze alleen altijd maar in standard mode voor zover ik weet!

Comment

Working...