Zero 88 fat frog

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Een beweging in een chase kan natuurlijk door de chase-snelheid aan te passen. Een beweging uit je effect generator verander je door met je wieltje de speed parameter te veranderen. Het is helaas niet mogelijk om een enkele parameter te programmeren onder een fader; dus je snelheid onder bijvoorbeeld een submaster zetten is niet mogelijk.
    Wat wel mogelijk is is het programmeren op attributen. Je kunt dan bijvoorbeeld alleen je colour info, je beamshape of positions programmeren. Kun je bijvoorbeeld een chase maken met een gobo-wisseltje, en die vervolgens over een lopende beweging heenzetten, zonder dat die beweging stopt of veranderd. Het programmeren van zoiets doe je eigenlijk precies hetzelfde als normaal, alleen houd je nu de attribuut knop in van het attribuut wat je wil programmeren.
    Bijvoorbeeld: maak een nieuwe chase, zet je macs op 1e gobo, beamshape indrukken en op program duwen, vervolgens 2e gobo, weer beamshape + program en je hebt een chaseje wat je gobo veranderd. Als je dat nu runt veranderd dus alleen de beamshape info (let op; als je intensiteit op het moment van proggen op 100% staat wordt die natuurlijk wel meegenomen, wil je het helemaal los doen zul je dus je intensiteit bij elke programmeerstap op 0% moeten zetten).

Nog een leuk geintje dat maar weinig gebruikers kennen (lees de handleiding! ): als je een attribuut knop indrukt (bijvoorbeeld position) kun je kiezen of je het wieltje absoluut, relatief, fan-first, fan-middle of fan-last wilt gebruiken.
    Relatief: huidige waarde verhogen dus bijvoorbeeld; mac 1: pan 200, mac 2 pan 100 verhogen geeft mac 1: pan 201 mac 2 pan 101.
    Absoluut: waarde van primary fixture (geel knipperend) gebruiken voor alle fixtures; mac 1: pan 200, mac 2 pan 100 verhogen geeft mac 1: pan 201 mac 2 pan 201 wnaneer mac 1 primary is.
    Fan first: wanneer je 4 fixtures selecteerd verhoogt de 4e 100%, de 3e 66%, de 2e 33% en de eerste niet.
    Fan middle: zelfde verhaal, maar dan de middelste met 100
    Fan last: laatste 100

Beetje lastig uitleggen, ik hoop dat je het snapt. Vooral erg handig om bijvoorbeeld met 15 scans die op een rijtje hangen een waaier te maken. Of in de effectgenerator de offset te bepalen. Speel er maar eens mee, dan zie je vanzelf dat deze functie je een hele hoop tijd bespaart tijdens het programmeren!

Veel plezier

Comment

• Disco D
      • Jul 2004
      • 7

He ICE

Het heeft even geduurd maar toch. Ik kwam er eigenlijk niet helemaal uit, maar toen kwam ik erachter dat er een oude software versie in zat[}]. Nieuwe software van internet al gehaald en in de tafel gepropt. Nu draait alles als een trein en lijkt het volgens mij de iedeale tafel voor z'n geld.

Nogmaals bedankt
      Grz Danny

Comment

• boes123
        • Aug 2001
        • 49

voor wie twijfelt over de frog of vragen heeft er komt een clinic in nederland
        las het net op

ik ga zeker wie weet zien we elkaar daar

groetjes

Comment

Working...