Martin roboscan 812

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Martin roboscan 812

Beste lichtliefhebbers,

Ik ben van plan roboscans 812 aan te kopen. Hebben jullie ervaringen in het gebruik van deze scans. Hoe zijn ze, zijn ze betrouwbaar, gaan ze lang mee, kunnen ze tegen "on the road" gebruik, ...
    En hoe zit het nu met zo'n HTI pitje, gaat da lang mee, kost het veel, geeft da wat rendement, ...

Ik hoor 't wel van kenners.

Greets
  • VERVALLEN

En eum ... hoeveel zijn die scans nog waard ?
    250€ / stuk?

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

Dream on...[8)]
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• VERVALLEN

Hey,

die scans zijn wel al zeker 3j of meer uit produktie eh!

Comment

• Lazy
          • Sep 2003
          • 294

citaat:Geplaatst door fou_69

Hey,

Het waren erg leuke scan's voor in de Zillion...

Maar ik denk toch dat je er als je ze voor "on th road" gebruikt ze niet voldoen aan genoeg eisen die mensen er aan stellen. Het zijn leuke scannetjes voor kleine drive in shows maar daar houd het wat mij betreft voor de rest mee op.

Oke is de Zillion was het gaaf als je er 90 in een muur had zitten, dan wordt het effect leuk..

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Lazy

citaat:Geplaatst door fou_69

Hey,

Het waren erg leuke scan's voor in de Zillion...

Maar ik denk toch dat je er als je ze voor "on th road" gebruikt ze niet voldoen aan genoeg eisen die mensen er aan stellen. Het zijn leuke scannetjes voor kleine drive in shows maar daar houd het wat mij betreft voor de rest mee op.

Oke is de Zillion was het gaaf als je er 90 in een muur had zitten, dan wordt het effect leuk..

Enige tips van merk of type dat dan wel beter is voor "on the road" ?

Maar eum, zevert na ni over die MX1 of MX4 eh mannen, want das dus echt bucht om na 10x gebruik gewoon weg te zwieren eh. Die kleuren slaan tilt, na 't resetten macheert da den weer ne minuut of 2 a 3goed, ... Bovendien zijn ze zeer licht gebouwd, en zijn ze bij min om meer ne stoot meteen scheef, beschadigd, kapot, vernield, ...
            En ... Die problemen heb je NIET met de roboscan 812, 218 en de 518 eh!!!

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Don't forget the 918 ! Da's een interessante scan om zijn snelheid, lichtopbrengst en optiek... ZEER Road-proof...
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door AJB

Don't forget the 918 ! Da's een interessante scan om zijn snelheid, lichtopbrengst en optiek... ZEER Road-proof...
                Maar qua prijs kwaliteitsverhouding valt dit totaal niet meer binnen de 812 eh?
                Zouden we nu 812 aankopen of niet?

Comment

• Harmen
                  • Sep 2003
                  • 379

volgens mij weet de topicstarter best dat ze leuk waren in de zillion, zie zn naam

Comment

• VERVALLEN

Jama, zijn ze nu robuust, betrouwbaar, hebben ze een zeer lange levensduur, ...

Comment

• emillio
                      • Jan 2004
                      • 54

Fou,

ligt er maar precies aan wat je er voor moet geven. Ik kocht er 4 voor 250 euries met een 2308 controller erbij.
                      Voor dat geld koop je nog geen 20 meter oranje lichtslang.
                      Maar ik moet zeggen dat ik voor dat geld blij ben dat ik mijn collectie van 2 stuks heb uit kunnen breiden naar 6 stuks, met z'n zessen is het toch best wel een aardige effekt.
                      Moet wel zeggen dat ik met je eens ben dat er in het goedkope circuit weinig meer wordt gemaakt wat zo hufterproof is al deze 812's, knappe vent die ze sloopt.
                      HTI lampen zijn goed te noemen maar prijzig, een goede 170 euro per stuk, met een levensduur van 750 uurtjes. Lichtopbrengst is redelijk voldoende, wel even goed af laten koelen voor transport.

Voor een kleine impressie van de 812's: http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...TOPIC_ID=10355
                      Voor ervaringen met de HTI lampen:http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=9964

Succes met je keuze.
                      Meneer, wilt u de Dire Straits draaien? Dan wordt het gezellig

Comment

• VERVALLEN

Bedoel je 250 euro voor 4 scans ?? Of eigenlijk 250 euro / stuk bij de aankoop van 4?

Moest het toch het eerste zijn, ik geef je dan 300€ voor de 4 stuks eh Verkocht ???

Comment

• emillio
                          • Jan 2004
                          • 54

Nou laat ik het je zo zeggen, (het volgende verhaal draagt meteen bij aan de duurzaamheidsreputatie van deze jongens!!)zoals je hebt kunnen lezen in het desbetreffende forum vond ik deze scans op de vloer, in de garderobe van een plaatselijke discotheek.
                          Goor, vies, onder de cola/bier/spinnenwebben/troep.... nog net herkenbaar als 812's.
                          In die staat heb ik het hele setje + controller meegenomen voor 250 euro in totaal.
                          Na verspijkering van een kleine 700 euro aan lampen, en een nieuwe spiegel komt dat hele zaakje op een kleine 1000 euro, en dan vind ik dat een reeele prijs voor 4 scans in nieuwstaat (met name de HTI lampen)
                          Als je half moet gokken hoeveel branduren de HTI lampen er al op hebben zitten zou ik voor die prijs een keertje achter je oren krabben.
                          Meneer, wilt u de Dire Straits draaien? Dan wordt het gezellig

Comment

• aron
                            • Jun 2004
                            • 27

als je het mij vraagt is de 812 echt een nep-scanner.

in een cafe of iets dergelijks kunnen ze nog eventueel dienst doen, maar voor On The Road zou ik ze al helemaal niet gebruiken. Ze zullen vast niet kapot gaan, maar de lichtopbrengst die er uit komt is net een lauwe pisstraal.

Daarnaast is er geen creatieve lichtshow mee te bouwen.

Geef mij maar een 518, 918 of MX-10, kosten meer, maar dan heb je ook iets.

Comment

• Lazy
                              • Sep 2003
                              • 294

citaat:Geplaatst door aron

als je het mij vraagt is de 812 echt een nep-scanner.

in een cafe of iets dergelijks kunnen ze nog eventueel dienst doen, maar voor On The Road zou ik ze al helemaal niet gebruiken. Ze zullen vast niet kapot gaan, maar de lichtopbrengst die er uit komt is net een lauwe pisstraal.

Daarnaast is er geen creatieve lichtshow mee te bouwen.

Geef mij maar een 518, 918 of MX-10, kosten meer, maar dan heb je ook iets.
                              Sorry hoor maar wat is dit voor opmerking!! Een nep-scanner??[V]
                              Het is een scan die misschien niet geschikt is voor grote discotheken maar iedere scan past binnen een bepaald sigment....

Comment

Working...